7 narzędzi, które ułatwią Ci pracę w Nowym Roku

Nowy Rok to nowe cele, nowe postanowienia i zmiany, które z pewnością każdy z nas chce wprowadzić w swoje życie. Najczęściej jednak ciężko zabrać się do ich realizacji. Nadmiar pracy, brak czasu, brak chęci, zmęczenie- lista czynników, które nam nie ułatwiają tego zadania jest długa. A gdyby tak sobie trochę pomóc?

Czy wiesz, że internet pełen jest przydatnych narzędzi, które pozwolą usystematyzować Twoją pracę, dzięki czemu zyskasz więcej czasu na realizację nowych planów. Jeśli nie chcesz, aby kolejne postanowienia noworoczne zamieniły się w puste słowa, sprawdź poniższe propozycje.

1. Asana

To genialne w swojej prostocie narzędzie, do zarządzania wspólnym projektem.  Na początku tworzysz ogólny zarys projektu wraz z podziałem na zadania dla poszczególnych osób. Każde zadanie ma swoje rozwinięcie, w którym masz możliwość wprowadzania notatek, tagów, terminu wykonania oraz komentowania aktualnych prac nad projektem. Asana daje również możliwość odznaczania wykonanych zadań, oraz mailowo przypomina o tych, które pozostały do zrobienia.

 

2. Toggle

Kolejne proste narzędzie, które pozwoli Ci mierzyć Twoją produktywność. Działa jak licznik- wystarczy wprowadzić nazwę zadania, nacisnąć „start” a program powie Ci, ile czasu spędzasz nad konkretnym zadaniem. Przykładowo- piszesz artykuł na bloga, włączasz czas, gdy piszesz, stopujesz, gdy robisz sobie przerwę. Potem sprawdzasz ile Ci to zajęło. Jeśli uważasz, że za długo, następnym razem postaraj się coś zmienić. Dodatkowo, Toggle przysyła Ci raport dzienny oraz miesięczny, z zestawieniem Twoich wyników. Osobiście polecam to narzędzie- działa naprawdę motywująco i skutecznie pomaga w lepszym wykorzystaniu jakże cennego czasu.

3. Pocket

Codziennie w internecie przeglądamy dziesiątki stron i artykułów. Wśród nich są również te, które chcesz w jakiś sposób zachować, aby móc do nich w przyszłości wrócić. Oczywiście, możesz nacisnąć „gwiazdkę” i dodać je do paska zakładek. Pocket daje Ci jednak coś więcej. Do zapisanych artykułów masz dostęp na każdym urządzeniu mobilnym, możesz dodawać tagi i dzielić je na poszczególne kategorie. Wystarczy jedno kliknięcie. Sama korzystam z Pocketa, zarówno na komputerze w pracy jak i w domu- dzięki temu, w każdej chwili mogę wrócić do interesujących mnie artykułów

4. Bloglovin 

Kolejne narzędzie do zarządzania treścią. Bloglovin przeznaczony jest dla osób, które śledzą różne blogi i chcą  być na bieżąco z nowymi wpisami. Po założeniu konta, na Twojej ściance, zaczynają się pojawiać na bieżąco zajawki ze zdjęciami najnowszych wpisów zarówno z blogów jak i stron, które subskrybujesz. Subskrypcje możesz podzielić według własnych kategorii. Przeglądanie blogów staje się dużo łatwiejsze- żaden nowy wpis ulubionego autora już Ci nie umknie, a Ty nie tracisz czasu na odpalanie każdej strony po kolei w poszukiwaniu nowych treści.

5. Konto Google

Wiele osób nie wyobraża sobie pracy bez możliwości, jakie daje Google. Również nam w VILARO, ułatwia ono pracę. Kluczowe są tutaj 4 usługi:

  • Gmail
  • Hangouts – komunikator, który ułatwia porozumiewanie się w firmie
  • Dysk Google – tworzenie dokumentów, arkuszy itp. Tworzysz pliki, do których szybki dostęp, może mieć każda wybrana przez Ciebie osoba. Ponadto, może ona również wprowadzać zmiany, które na bieżąco widzisz na ekranie swojego komputera.
  • Kalendarz Google – umożliwia tworzenie wydarzeń, zapraszanie do nich innych użytkowników. Kalendarz skutecznie przypomina o wszystkich zaplanowanych wydarzeniach- przypomnienie pojawia się na ekranie, przychodzi na maila, a nawet jeśli sobie tego życzysz możesz otrzymać je sms-em.

Usługi Google znacznie ułatwiają komunikację zarówno w małych jak i w dużych firmach.

6. StayFocused

Jak sama nazwa wskazuje, to małe narzędzie pozwoli skutecznie skupić się na jednym zadaniu. Prezentacja, dokumenty, ważny projekt…  Jak się do nich zabrać, jeśli istnieje ryzyko, że za sekundę zainteresuje Cie coś ciekawszego niż praca. Z pomocą przychodzą nam wtyczki do przeglądarek ( w przypadku Chrome jest to właśnie StayFocused), które na pewien czas blokują dostęp do wybranych przez Ciebie witryn. Teraz możesz skupić się wyłącznie na konkrentnym zadaniu i cieszyć się z zaoszczędzonego czasu.

7. Noisli

Szum fal,  liści,  odgłos padające deszczu… Możesz posłuchać tych dźwięków bez opuszczania biura lub domu. Wystarczy, że włączysz Noisli. To bardzo przyjemny program, który pozwala się skupić, wyciszyć i jednocześnie zwiększyć swoją produktywność.  Dźwięki możesz dowolnie łączyć, np. wybrać odgłosy nocy z trzaskiem ogniska. Praca od razu staje się przyjemniejsza, spróbuj!

Straconego czasu nie da się odzyskać. Dlatego warto zrobić wszystko, aby udało się go zaoszczędzić jak najwięcej. Gwarantuje, że powyższe narzędzia ułatwią Ci pracę, dzięki czemu będziesz mógł wygospodarować kilka dodatkowych chwil na przyjemniejsze rzeczy i realizację noworocznych postanowień.  Wypracuj sobie zasady i nawyki, których będziesz przestrzegać, a szybko zauważysz że Twoja efektywność wzrasta. Spraw, aby 2016 r. był dla Ciebie lepszy. I daj znać czy się udało 🙂