Dlaczego pozycjonować pod długi ogon?

Decydując się na pozycjonowanie swojej firmy, to oczywiste, że chcesz, aby rezultaty były widoczne jak najszybciej. Mija miesiąc, dwa, trzy, a Ty wciąż znajdujesz się daleko poza pierwszym miejscem. Ba! Nawet często poza pierwszą dziesiątką. Dlatego warto pomyśleć o nowej strategii, która pozwoli uzyskać szybsze rezultaty. Czy słyszałeś już o pozycjonowaniu długiego ogona?

Pozycjonowanie fraz ogólnych to długi proces, na którego sukces trzeba trochę zaczekać. Liczy się w nim nie tylko wiedza doświadczonego pozycjonera, ale i unikalna treść, która pozwoli osiągać wysoką pozycję. W ostatnim czasie głośno jest o nowej strategii dotyczącej long tail, czyli długiego ogona. Zaczyna ona odgrywać coraz większą rolę w marketingu internetowym, dlatego warto się z nią nieco zapoznać. W połączeniu z technikami standardowego SEO, może dać naprawdę dobre efekty.

Pozycjonowanie długiego ogona- co to właściwie znaczy?

Pozycjonując swoje usługi, firmy wybierają zazwyczaj najpopularniejsze frazy, mające najwięcej odsłon. A przecież poza nimi istnieje wiele fraz niestandardowych, nieco mniej popularnych, szukanych rzadziej, ale wciąż szukanych. Jak wynika z danych dostarczonych przez Google, każdego dnia użytkownicy generują ponad 20 % unikalnych zapytań.

Internet zawiera miliony stron. Wyszukanie konkretnej informacji często zabiera nam dłuższą chwilę- zbyt wiele informacji znajduje się pod tą samą frazą. Jeśli przykładowo chce kupić lodówkę, nie wpisuje po prostu hasła „lodówka”. Wpiszę hasła typu „ranking lodówek”czy „najlepsze lodówki w 2015 r. Chcę otrzymać odpowiedź od razu, nie mam czasu przeglądać Googli w nieskończoność. W ten sposób działa większość internautów, chcących szybko znaleźć rozwiązania dla konkretnych problemów. I tym samym tworzą zbiory mało powtarzalnych fraz, które nazywamy właśnie długim ogonem.

Ta metoda idealnie sprawdzi się w przypadku firm, które posiadają szeroki zakres usług. Przykładem może być Amazon i Netflix.

pozycjonowanie długi ogon

Amazon to największy na świecie sklep internetowy. W swojej ofercie ma m.in. płyty, elektronikę oraz meble, ale to książki są produktem, które wszystkim kojarzą się z Amazonem. Oferta jest naprawdę ogromna.  Oczywiście aktualne bestsellery sprzedają się niczym świeże bułeczki, jednak co zrobić z mniej popularnymi tytułami? Tworzą one naprawdę bardzo długi ogon. Dzięki pozycjonowaniu tych tytułów, Amazon co roku sprzedaje 98 % dostępnych książek. Czyli w przypadku gdy klient poszukuje mało popularnej książki, jest bardzo prawdopodobne, że Google na pierwszym miejscu wyszukiwania pokaże mu właśnie ofertę Amazona.
Kolejnym świetnym przykładem jest Netflix, który oferuje wypożyczanie filmów i seriali przez internet. Baza filmów jest imponująca! Znajdują się w niej również mniej popularne produkcje typu filmy dokumentalne, kino niezależne czy stare amerykańskie sitcomy. Ich pozycjonowanie przynosi naprawdę duże zyski- klienci wiedzą, że jeśli szukają filmów niestandardowych, Netflix ich nigdy nie zawiedzie.

Zalety długiego ogona

Jest naprawdę wiele argumentów, które przemawiają za zastosowaniem metody pozycjonowania długiego ogona, lub też inaczej szerokiego pozycjonowania. Oczywiście najważniejszym jest zwiększenie liczby klientów, co w rezultacie przekłada się na wzrost sprzedaży.

pozycjonowanie długiego ogona

Poza tym:    

  • dzięki konkretnym frazom docieramy do klientów, którzy są
  • zainteresowani konkretnymi usługami
  • słowa z długiego ogona mają mniejszość konkurencyjność
  • szybciej osiągamy wysoką i stabilną pozycję w wyszukiwaniach Google
  • generujemy większy ruch na stronie

 

To oczywiste, że łatwiej jest pozycjonować frazy, którymi nie interesuje się konkurencja. Jeśli ktoś poszukuje frazy z długiego ogona, którą Ty pozycjonujesz, prawdopodobieństwo, że zainteresuje go tematyka Twojej witryny jest naprawdę duże. W końcu znalazł się na Twojej stronie nie przez przypadek.

 

pozycjonowanie długi ogon

Ta metoda ma również jedną wadę. Ciężko przewidzieć, jakie frazy będą wpisywać użytkownicy. Słowa z długiego ogona są w pewien sposób „sezonowe”, dlatego w plenerze słów od Google AdWords oraz w Google Trends,  warto regularnie śledzić zmieniające się tendencje.

To w jaki sposób zachowują się Twoi klienci w sieci, jest naprawdę bardzo ważne. Jeśli weźmiesz pod uwagę ich nawyki i postawisz się na ich miejscu, jestem pewna, że odniesiesz sukces. Nie chodzi tu jedynie o pozycjonowanie, chodzi o wszystkie procesy związane ze sprzedażą. Nic nie stoi w miejscu, a na pewno nie marketing internetowy, dlatego warto podążać za najnowszymi trendami i śledzić zachowanie naszych klientów w sieci. Oczywiście, nigdy nie będziemy  w stanie przewidzieć jakiej frazy będzie szukał potencjalny klient, ale warto spróbować.