Jak działać na portalach społecznościowych?

Internet stał się integralną częścią naszego życia. Korzystamy z niego w domu, w pracy, na spacerze, w autobusie. Na zakupach porównujemy ceny innych sklepów, w pociągu sprawdzamy co słychać u znajomych na Facebooku. Dlatego wszelkie działania marketingowe powinny celować w stronę, w którą ewoluują media. W wirtualnym świecie są także Twoi klienci. Trzeba tylko ich znaleźć.

To, że media społecznościowe są obecnie jednym z najważniejszych narzędzi marketingu internetowego, na pewno już wiesz. To podstawowe źródła informacji, nie tylko o Twoich znajomych, ale również o znanych ludziach, artystach, politykach, instytucjach i oczywiście o firmach. Otrzymasz tu wiedzę z każdej możliwej dziedziny życia. Wpisy z portali społecznościowych są częstym źródłem newsów pojawiających się w mediach. Pomagają również w kryzysowych sytuacjach. Za przykład niech posłużą ostatnie tragiczne wydarzenia w Paryżu.  Wszystkie osoby przebywające wówczas w tym mieście, mogły za pośrednictwem Facebooka i opcji ,,safety check” , powiadomić znajomych, że są bezpieczni. Jak widzisz social media, dają olbrzymie możliwości. Dlatego warto wiedzieć, ja mądrze je wykorzystać.

Zacznij od planu!

Media społecznościowe mają ogromny potencjał. Żeby jednak ten potencjał mądrze wykorzystać należy mieć plan. Oczywiście, pierwsza decyzja, którą musisz podjąć dotyczy wyboru właściwego portalu społecznościowego. Niezależnie od tego jakie medium społecznościowe wybierzesz, już od pierwszego wpisu buduj swój pozytywny wizerunek. Spraw, aby odbiorcy Cie polubili, zdobądź ich zaufanie. Twoim narzędziem będzie odpowiedni content. Pamiętasz mój wpis poświęcony content marketingowi? Jeśli nie, zajrzyj do niego. Content to wartościowe treści i wiedza, której szukają internauci. Przez pryzmat tego co zaoferujesz klientom na prowadzonych przez Ciebie profilach, będą postrzegane Twoje produkty.

media społecznościowe

Największą zaletą portali społecznościowych jest szybka komunikacja. Informuj o najważniejszych wydarzeń, promocjach, proś o opinie.  Zachęcaj do wrzucania zdjęć na których będą np. Twoje produkty. Wiedza. którą w ten sposób uzyskasz od klientów jest bezcenna. Na Facebooku ustaw opcję wystawiania recenzji. Wiele firm nie robi tego, bojąc się negatywnych komentarzy. A przecież umiejętność radzenia sobie z krytyką jest bardzo ważna. Jeśli ktoś nie radzi sobie z tym w internecie, jak zareagował by w normalnym życiu? W sieci nie brakuje tzw. hejterów. Co więcej, stali się oni jego integralną częścią. Merytoryczna argumenty i szczypta dystansu powinna pomóc.

Media społecznościowe to coś więcej niż reklama

Wiele osób traktuje Facebook czy Instagram jako kanał służący do przekazu reklam. Każdy wpis poświęcają wklejaniu swoich produktów czy usług, zazwyczaj z jakąś „suchą” informacją. Jak już wcześniej zaznaczyłam, social media mają pomóc Ci zdobyć klientów, ale nie w nachalny sposób. Dlatego nie skupiaj się wyłącznie na sprzedaży. Potencjalny odbiorca szybko odkryje, że nie zależy Ci na budowaniu społeczności,a na ,,wciśnięciu” mu Twoich usług. I szybko przestanie obserwować Twój kanał. Staraj się zbudować społeczność obserwatorów. Oczywiście wplataj informację o swojej firmie, ale nie zasypuj użytkowników reklamami. Nie po to się tutaj znaleźli.

Startup Stock Photos

Bądź aktywny i działaj systematycznie! Jeden wpis na miesiąc to za mało. W strategii ustal liczbę wpisów, które będziesz tygodniowo publikował na swoich portalach i trzymaj się tego. Jeśli zdecydujesz się na działanie na kilku stronach, nie publikuj wszędzie tego samego. Każdy kanał ma swoją specyfikę.

Jeśli chciałbyś zaistnieć w mediach społecznościowych, a nie masz na to czasu lub zwyczajnie nie wiesz jak się do tego zabrać, skorzystaj z naszych usług. Chętnie zajmiemy się obsługą konkretnych portali, publikując regularne wpisy w imieniu Twojej firmy. Ponadto dzięki współpracy będziesz otrzymywać regularny raport z działalności Twojej marki w internecie.