Ile kosztuje pozycjonowanie – skąd się biorą wyceny?

Na pierwszym miejscu w wyszukiwarce chciałyby znaleźć się wszystkie firmy. Bo to prestiż i dowód na to, że jesteśmy liderem w naszej branży. Oczywiście najlepiej, żeby ten cel osiągnąć szybko i tanim kosztem. Ale uwaga! Tak się nie da. W takim razie ile kosztuje pozycjonowanie?

Na to pytanie jest wyłącznie jedna odpowiedź- „zależy”. Możesz zapłacić złotówkę, możesz płacić 300 złoty albo 5 tysięcy miesięcznie. Przedział cenowy jest naprawdę bardzo szeroki, a na cenę wpływa cała masa czynników. Jakich?

1. Obecna pozycja Twojej strony w wyszukiwarce oraz pozycja docelowa: jeśli jesteś daleko poza pierwszą setką albo Twoja witryna jest całkowicie nowa, a chcesz wskoczyć na podium, to oczywiste, że od pozycjonera będzie to wymagać większych nakładów pracy oraz więcej czasu włożonego w cały proces.  Im więcej czasu, tym większy koszt.

2.Słowa kluczowe i ich ilość– im bardziej konkurencyjna branża tym ważniejszy jest właściwy dobór słów kluczowych. To niełatwe zadanie, które wymaga nie tylko dobrej strategii SEO ale i naprawdę ogromnych kosztów. Oczywiście, dużo łatwiejszym zadaniem będzie pozycjonowanie firmy, która działa w branży mniej popularnej. Mniejsze koszty poniesie także klient, który chce pozycjonować 5 fraz, a większe ten który wybierze ich kilkadziesiąt. W branżach bardziej konkurencyjnych, warto pomyśleć o pozycjonowaniu fraz z długiego ogona. Więcej na ten temat przeczytasz klikając tutaj.

3.Jakość pozycjonowanej strony- strona musi posiadać odpowiednie podstawy, które ułatwią dalsze działania dotyczące SEO. Wśród nich znajduje się m.in. poprawne wykonanie pod kątem technicznym, unikalny content oraz dobre parametry (Page Rang czy Page Authority). Aby je ocenić pozycjoner wykonuje audyt, który pozwoli mu określić jakość strony. I tu znów pojawia się wpływ na cenę- im więcej prac na stronie trzeba będzie przeprowadzić tym cena staje się wyższa.

4.Okres umowy– im dłuższy czas umowy będzie Cie obowiązywał, tym prawdopodobnie tańszy będzie Twój koszt SEO. Tak jak w przypadku telefonii komórkowej- klient, który podpisze umowę na abonament na 24 miesiące może liczyć na lepsze warunki, niż osoba która umowę podpisze na rok.

Ile kosztuje pozycjonowanie

Pewnie w dalszym ciągu, zadajesz sobie pytanie, ile tak właściwie kosztuje pozycjonowanie strony…

… jeśli to, że wycena zależy od kilku czynników, dalej Cie nie przekonuje, mam dla Ciebie przykład. Idziesz na zakupy do supermarketu. Chcesz dziś przygotować wielki obiad dla całej rodziny, ale w portfelu masz tylko 10 zł. Czy możesz za tą kwotę zaproponować im kaczkę w pomarańczach? Nie sądzę. Raczej będziesz musiał ograniczyć się do wielkiej paczki frytek, które usmażysz i polejesz ketchupem. Da się zjeść? Da się! Ale czy to będzie danie efektowne, zdrowe i pożywne? Dobra jakość ma swoją cenę.  Tak samo rzecz się ma z pozycjonowaniem.

Pozycjonowanie to proces długofalowy

Wymaga ciągłego monitorowania i śledzenia efektów. Co więcej, algorytmy Google co chwile ulegają zmianie,trzeba się do nich dostosowywać ,aby osiągnąć sukces. Ani na chwilę nie można osiąść na laurach.

Tanie pozycjonanie = pozycjonowanie niskiej jakości. Owszem, ktoś podejmie sie tego zadania za niską i atrakcyjną cenę, ale zrobi to prawdopodobnie w sposób niedbały, umieszczając odnośniki do Twojej strony, na serwisach niskiej jakości. Taka metoda była dobra jeszcze kilka lat temu. Dziś Google naprawdę bierze pod uwagę jakość strony, dlatego nie zdziw się jeśli szybko zostanie założony na Ciebie filtr. A nawet jeśli osiągniesz jakieś efekty, będą one krótkotrwałe i ślad po nich bardzo szybko zaginie.

Nie łudź się, że ktoś poświęci mnóstwo pracy klientowi, który płaci miesięcznie 100 albo 200 zł. Zapomnij o audycie strony, jej optymalizacji, zapomnij o comiesięcznym raporcie… A jeśli będziesz niezadowolony z usług? Dla takiej firmy pozycjonerskiej to żadna strata, w kolejce czeka jeszcze kilku naiwnych…

Profesjonalne pozycjonowanie

Pozycjonowanie to inwestycja. Nie stawiaj na półśrodki i drogę na skróty- w żadnej dziedzinie życia to nie jest dobre rozwiązanie. Na rynku jest naprawdę wiele firm, które oferują profesjonalną pomoc.

Pozycjonowanie nie opiera się wyłącznie na dodawaniu linków, gdzie popadnie.  W Vilaro oferujemy swoim klientom cały pakiet usług. Nasze działanie jest ostrożne i bezpieczne i co najważniejsze- zgodne z zasadami Google. Dzięki profesjonalnej opiece, nasi Klienci są regularnie informowany jak miewa się Twoja strona i jakie dokładnie działania podejmujemy, aby jej pomóc.

Ile kosztuje pozycjonowanie

Abonament czy płatność za efekty?

Decydując się na usługę pozycjonowania, masz do wyboru kilka opcji rozliczenia. Niezależnie, który z nich wybierzesz, cena musi być dostosowana do każdego Klienta indywidualnie- w końcu każda strona jest inna, każda ma inne frazy kluczowe oraz inną konkurencję.Wszystkie szczegóły dotyczące wysokości opłat określone są w podpisanej wcześniej umowie.

Podsumowując- inny będzie koszt pozycjonowania salonu kosmetycznego w małym mieście, w którym nie ma zbyt dużej konkrecji, a inny dla salonu znajdującego się w centrum Warszawy. Ciężko mówić o cenie rzeczy bezcennej- moim zdaniem, tak można określić proces SEO. Korzyści jakie mogą przynieść dobrze przeprowadzone działania są naprawdę ogromne. Jeśli masz jakieś pytania, albo zastanawiasz się nad pozycjonowaniem swojej strony- daj znać. Nasi specjaliście od SEO na pewno Ci pomogą ????