Landing page – co to jest i z czego się składa?

Landing page to strona, która ma za zadanie w ciągu kilku chwil skłonić użytkownika do skorzystania z danej oferty. Czy  to możliwe, biorąc pod uwagę, ograniczoną ilością miejsca i zaledwie parę sekund zaangażowania ze strony odwiedzającego? Oczywiście! Wystarczy pamiętać o kilku niezbędnych elementach. Jakich? Dowiesz się z naszego artykułu

Landing page (czyli mówiąc po polsku „strona lądowania”) to strona, na którą trafiają klienci najczęściej po kliknięciu w link reklamowy, baner lub w mailing. Jej głównym zadaniem jest podniesienie konwersji, czyli zwiększenie liczby osób, które wypełnią założony cel (na przykład rozpoczną proces zakupowy).

Oczywiście, nie ma jednego sprawdzonego wzoru landinga, który może gwarantować sukces. Jest jednak szereg elementów i zasad, które powinno się spełnić. Wymieńmy kilka z nich!

1. Landing page nie istnieje bez grafiki

Grafika wyraża więcej niż tysiąc słów! W końcu pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Jeśli kreacja graficzna landing page będzie mało przekonująca i nieatrakcyjna, z pewnością wpłynie to negatywnie na jej odbiór. Grafika powinna być spójna z wizerunkiem firmy oraz dopasowana do treści i tematu landinga.

Powinna również wzbudzać zaufanie, tzn. odwiedzający powinien bez zapoznania się z tekstem wiedzieć, co jest przewodnim tematem strony.

Warto wybrać kolorowe zdjęcia, które nie odwracają uwagi od celu danego landinga, a raczej kierują wzrok użytkownika w odpowiednie miejsce na stronie. Pamiętaj, pierwsze lepsze zdjęcie ze stocka zdecydowanie odpada.

landing page co to

Źródło: www.sasdesign.pl

2. Chwytliwy nagłówek

Kreatywny, przyciągający uwagę, niebanalny…

Taki powinien być idealny nagłówek. To pierwszy element, na który odbiorca zwraca uwagę. Dlatego powinien wzbudzać ciekawość i jednocześnie zawierać przydatne informacje, takie jak korzyści, które otrzyma klient korzystając z zaprezentowanej oferty czy najważniejsze cechy danego produktu.

np.

Poznaj tajniki rekrutacji! Naucz się zatrudniać idealnych pracowników w 14 dni! 

Landing serwisu z ogłoszeniami o pracę

Twoja doba jest za krótka? Znamy na to receptę.

Landing szkolenia z zarządzania czasem

Przenieś swój biznes do sieci! Czekają tam na Ciebie Twoi klienci

Landing firmy zajmującej się oprogramowaniem dla e-biznesu

3. Widoczne call to action

To klucz do realizacji wyznaczonego przez celu.

Powinien wyróżniać się na stronie, tak aby zachęcać odbiorcę do kliknięcia. Jak powinien wyglądać? Z pewnością musi być widoczny i łatwy do zlokalizowania na pierwszy rzut oka.

Jeśli landing page jest nieco dłuższy, przycisk powinien znajdować się w dwóch albo nawet 3 miejscach na stronie.  Warto, aby miał wyraźną barwę, która odróżni go od reszty elementów oraz hasło wzywające do działania, np. “kup teraz”, “zapisz się”, “przejdź dalej” itp.

 

landing page co to jest

Przykładowe wezwania do akcji 

4.Sekcja kontaktowa

To bardzo ważny element każdego landing page. Uzyskane w ten sposób dane można wykorzystać potem np. do celów sprzedażowych lub do stworzenia bazy mailingowej. Warto dobrze zastanowić się nad wyglądem formularza tak, aby generował jak najwięcej leadów. Największym dylematem jest jego długość. Z jednej strony, im więcej pól do wypełnienia tym więcej informacji o kliencie. Jednak z drugiej strony, zbyt rozbudowany formularz może zniechęcić użytkowników do uzupełnienia. Koniecznie trzeba odnaleźć tu złoty środek 🙂

5.Dowód społeczny

To bardzo silne narzędzie, które często okazuje się dużo skuteczniejsze niż np. lista korzyści i profitów.  Dlaczego? Ponieważ mamy tendencję do przejmowania zachowań i poglądów charakterystycznych dla innych osób. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy jesteśmy zagubieni i nie do końca wiemy, co robić.  Przyznaj się, ile razy, zanim podjąłeś decyzję zakupową, szukałeś w internecie rekomendacji lub opinii innych osób? Robi to prawie 60% wszystkich kupujących w sieci!

Przypomnijmy krótko, co może być dowodem społecznym?

  • testymoniale klientów
  • opinie współpracowników
  • zaprezentowanie pozytywnych komentarzy, liczby polubień, udostępnień
  • informacja o firmach, z którymi marka współpracuje (np. z dopiskiem zaufali nam)

 

łukasz

Przykład referencji z landing page ze szkoleniem Łukasza Jakóbiaka

6. Dobrze zaplanowany formularz

To stały i obowiązkowy element każdego landing page. Narzędzie, dzięki któremu zdobywa się cenny kontakt i dane klienta. Dlatego powinien odróżniać się od reszty kreacji, przypominać główną korzyść i co najważniejsze – mieć jak najmniej pól. W końcu, kto z nas lubi wypełniać rozbudowane formularze…

landing page co to

Źródło: www.andrzejczyk.eu

 

Mamy nadzieję, że już wiesz, co to jest landing page. Landing page, to strona, która ma realizować tylko jeden, określony wcześniej cel. Nie ma tu miejsca na detale i szczegóły, liczą się konkrety. Pamiętaj, że internauci nie czytają, a jedynie skanuja treść. Użytkownik zniechęcony nadmiarem treści, szybko opuści Twoją stronę. Aby temu zapobiec, stworzymy dla Ciebie projekt, który maksymalnie skróci drogę odbiorcy do realizacji określonego wcześniej celu.