Metody pozyskiwania Klientów – jak przyciągnąć uwagę?

Ile komunikatów reklamowych widzisz każdego dnia? W drodze do pracy, w kolejce w sklepie, w czasie przeglądanie internetu na swoim smartfonie… Ich liczba jest ogromna! A ile z nich zostaje w Twojej pamięci? Jeden, dwa, a może…zero?

Szacuje się, że każdego dnia przyjmujemy od 5 tys. do nawet kilkudziesięciu tysięcy komunikatów reklamowych dziennie. Większość z nich zlewa nam się w wielką kolorową plamę. Żyjemy w czasach, w których trzeba wykazać się ogromną kreatywnością i pomysłowością, aby wyróżnić się z tłumu konkurencji.  Ale na szczęście, to zadanie jest wykonalne!

Metody pozyskiwania Klientów- czy można oszukać mózg?

 

Co leży u podstaw procesu przyswajania danych? Oczywiście funkcjonowanie naszego mózgu! To bardzo poważny przeciwnik dla wszystkich osób zajmujących się marketingiem. Nasze mózgi zaprogramowane są w taki sposób, aby móc bez problemu sobie radzić z szumem informacji, który nas otacza. Bez tego, każdy z nas stojąc w oko z oko z tysiącem komunikatów, znalazłby się krok od szaleństwa!

Ogromną rolę graja tu schematy – im lepiej znamy jakieś zagadnienie, tym szybciej sobie z nim radzimy. Czy gdy wracasz do domu z osiedlowego sklepu, zastanawiasz się którędy iść? Oczywiście, że nie – Twój mózg świetnie zna drogę i poprowadzi Cię sam, niczym autopilot, odciążając tym samym Twoje procesy myślowe.
Ten sam mechanizm funkcjonuje w przypadku informacji – gdy mózg widzi przekaz, z którym spotkał się już setki razy, automatycznie go ignoruje.

Za przykład posłuży nam dzisiaj reklama wymyślonego sklepu ze zdrową żywnością „Zielona Pietruszka”. Nie da się ukryć, że takich sklepów powstaje naprawdę ostatnio wiele. Większość z nich reklamuje swoje produkty jako „naturalne, bez sztucznych dodatków i konserwantów”. Odbiorcy słysząc takie hasło od razu przełączają się na tryb „blablabla kolejna gadka o eco jedzeniu, co im przeszkadza w tym białym pieczywie”.

A gdyby zamiast tego, podać informację, która bezpośrednio odnosi się do problemów Klientów lub oferuje im od razu jakąś korzyść? Np.

 

metody pozyskiwania klientów

 

 

Lepiej? Na pewno inaczej.

Łam schematy

 

Teraz do naszej „Zielonej Pietruszki” podejdźmy nieco inaczej.

 

snowflake (2)

Część z Was powie, że to głupie hasło. Bo co ma wspólnego ser z kartką papieru? Nie wiele? A może jednak…?

Jeśli chociaż przez chwilę się nad tym zastanowiliście, to nieco głupie hasło odegrało swoją rolę. I z pewnością przez to, że jest nieco kontrowersyjne i trochę nielogiczne, zapadnie Wam w pamieć.
Powyższy przykład pokazuje, że łamanie schematów to doskonała metoda pozyskiwania klientów. Nasz umysł potrafi często przewidzieć co będzie dalej, dlatego jeśli spotykamy na swojej drodze znany nam schemat, nasz mózg automatycznie się wyłącza.

Spójrzcie, na reklamę Link 4 z przed kilku lat:

 

Jej początek nie zapowiada, że będziemy mieć do czynienia z tematem składek OC. Jestem najlepszym przykładem na to, że element zaskoczenia w postaci Beduina sprawił, że reklama utkwiła w mojej pamięci i dziś, po kilku latach, podaję Wam ją jako przykład 🙂

Teraz inspiracja z zagranicy – piwo Calsberg (który swoją drogą ma naprawdę świetne reklamy!). Calsberg odchodzi od męskich spotkań w ciemnym barze i pokazuje co by było, gdyby… marka była fryzjerem. I oczywiście sam nam na to pytanie odpowiada- prawdopodobnie była by najlepszym zakładem na świecie. Zresztą sami zobaczcie:

 

 

Rzeczy nieoczywiste zapadają w pamięć odbiorców  na o wiele dłużej!

Niewiedza potrafi boleć

 

Świadomość niewiedzy potęguje potrzebę zdobycia wiedzy. Udowadniają to badania mózgu, które pokazują, że głód spowodowany brakiem wiedzy jest podobny do aktywności mózgu, w momencie gdy odczuwamy prawdziwy ból. Jak przełożyć to na świat marketingu? To proste! Uświadomić swoim odbiorcom coś czego nie wiedzą. Wróćmy do naszego przykładu. W sklepie do kupienia jest chleb orkiszowy z piekarni Gzik. Reklamując ten produkt Sklep „Zielona Pietruszka” może napisać na swojej stronie internetowej „Piekarnia Gzik-najlepszy chleb orkiszowy”, ale może także napisać:

 

metody pozyskiwania klientów

 

Niby nic wielkiego, a naprawdę działa. Dlaczego? Bo każdą lukę niewiedzy trzeba wypełnić, dlatego klienta bardziej zaintryguje takie hasło niż podanie mu suchej wiadomości.

 

To tylko kilka dobrych metod pozyskiwania klientów i przyciągania ich uwagi. W Vilaro dbamy o to, aby kampanie, które tworzymy zawsze były kreatywne, błyskotliwe i nieprzewidywalne. Jeśli potrzebujesz pomocy w promocji swoich usług, wpadnij do nas na kawę, wspólnie na pewno coś wymyślimy!