Mobilne strony internetowe Twoją przepustką w Google

Masz czytelną i niezwykle funkcjonalną stronę internetową. Jesteś pewien, że szybko przyciągnie uwagę klientów i pozwoli zwiększyć Twoje zyski. Zła wiadomość- to nie wystarczy. Oprócz wyglądu liczy się jeszcze jej mobilność. Czy Twoja strona spełnia ten wymóg?

Mobilność strony internetowej to obecnie bardzo ważny czynnik, który przekłada się na wyniki wyszukiwania. A to wszystko dzięki algorytmowi, które Google wprowadziło 21 kwietnia 2015 r. Jeśli Twoja strona nie spełnia wymaganych założeń, to oznacza jedno-podpadłeś wujkowi Google.

Google dąży do tego,aby ciągłe poprawiać komfort użytkowników w czasie ich korzystania z internetu. Przez zmianę algorytmu, chce zachęcić właścicieli stron internetowych, aby nie zaniedbywali grupy użytkowników urządzeń mobilnych,  którzy każdego dnia rosną w siłę.

Mobilna strona internetowa – test

Na samym początku sprawdź, czy Twoja strona spełnia założenia testu zgodności z urządzeniami mobilnymi. Wystarczy wejść pod ten adres i wpisać adres swojej strony:https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/. Ale uwaga! Nie skupiaj się wyłącznie na stronie głównej, wpisz również podstrony. Często jest tak, że pozytywny wynik otrzymuje jedynie adres, który wpisaliśmy, a nie cała witryna.

Jeśli widzisz komunikat: „Rewelacja! Strona dostosowana do urządzeń mobilnych”, nie masz się czym martwić. Natomiast jeśli strona nie przeszła testu mobilności, jej widoczność w Google jest mniejsza. Warto zauważyć, że dotyczy to wyników wyszukiwania jedynie na urządzeniach mobilnych. Czyli o pozycję strony na komputerach nie musisz się martwić. Ale czy na pewno? Ponad połowa Polaków korzystających z internetu, przegląda strony na telefonach komórkowych, a ruch z urządzeń mobilnych stanowi ponad 30 procent całego ruchu w sieci.

mobilne strony internetowe

 

Strony mobilne a responsywne

Warto poruszyć jeszcze jedną kwestię. Wiele osób myśli, że strona mobilna i responsywna to to samo. Tymczasem, pomiędzy nimi istnieje znacząca różnica.

Mobilna strona internetowa  stworzona jest z myślą o użytkownikach urządzeń przenośnych, takich jak smartfony, tablety itp. To zupełnie inna strona, niż ta która wyświetla się nam na ekranie komputera. Nieco różni się grafiką, nawigacją, treścią, a nawet domeną. W jej adresie pojawia się zazwyczaj litera „m” lub jej umieszczon w domenie dla stron mobilnych. W jej tworzeniu można wykorzystać gotowe szablony, a jej wdrożenie jest szybsze niż strony responsywnej.

Taka strona powinna zawierać link do pełnej wersji, dla użytkowników, którzy jednak wolą przejrzeć pełną wersję strony.

Natomiast strona responsywna to taka, która płynnie dostosowuje się do rozdzielczości ekranu. Jednak niezależnie od tego, czy oglądamy ją na ekranie telefonu czy komputera, jej adres się nie zmienia. To tak naprawdę ta sama strona, tylko wyświetlona w nieco inny sposób.

Podsumowując, strona mobilna będzie świetnym rozwiązaniem dla tych osób, którym zależy na użytkownikach korzystających z urządzeń mobilnych, ale które nie planują w najbliższym czasie żadnej gruntownej przebudowy swojej witryny. Natomiast o stronie responsywnej warto pomyśleć przy projektowaniu nowego serwisu albo w przypadku dużej, szybko rozwijającej się  witryny, wymagającej częstej aktualizacji. A co najważniejsze- zarówno strony mobilne jak i responsywne, osiągają wyższy wynik w wyszukiwarce.

Mobilne strony internetowe

Niezależnie od tego, którą stronę wybierzesz, staraj się być na bieżącą ze standardami Google-są naprawą bardzo ważne, warto je śledzić i za nimi podążać. Pamiętaj o tym, że niezależnie od tego, czy zainwestujesz w mobilne strony internetowe czy też responsywne, pamiętaj że jest to inwestycja w przyszłość., która może przynieść wzrost liczby klientów. Warto dbać o każdy apekt, który pomaga budować naszą markę. Jeśli zastanawiasz się, jakie rozwiązanie będzie lepsze dla Twojej strony, spytaj o poradę naszych specjalistów 🙂