Promocja firmy w internecie – przykłady niekonwencjonalnych rozwiązań

Czy Twoja firma jest widoczna w internecie? Co robisz, aby inni mogli ją dostrzec? Sama strona internetowa niestety już nie wystarczy. Aby osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty, potrzebna jest odpowiednia promocja firmy w internecie. Jak robią to najlepsi?

Nuda i bylejakość już dawno przestały się sprzedawać. Dziś, aby klienci mogli nas zauważyć trzeba się naprawdę postarać. Najlepiej stosując nowatorskie rozwiązania, o których potem będzie głośno. Uwaga! Wcale nie trzeba dysponować przy tym ogromnym budżetem, czasem wystarczy trochę kreatywności i odwagi, żeby zrobić coś, na co nikt wcześniej nie wpadł. Poznaj przykłady ciekawych kampanii promocji firmy w internecie, które odniosły naprawdę duży sukces.

„Liczę na Twoje trzy minuty” promocja firmy w internecie od SMV  

Startcom MediaVest Group to agencja tworząca zintegrowane i innowacyjne działania komunikacyjne dla marek. Jej świąteczna akcja z przed dwóch lat miała pokazać partnerom firmy, że nowe media nie mają dla agencji żadnych tajemnic oraz wesprzeć w okresie świątecznym potrzebujące osoby.

Cała akcja została oparta na mechanizmie łączącym funkcjonalności on-line i mobile. Klienci SMV otrzymali spersonalizowany e-mail z niepowtarzalnym linkiem. Po kliknięciu w link, uruchomiało się wideo, w którym prezes SMV dzwonił do osoby, która w danym momencie oglądała filmik.

Zaskoczenie odbiorców było jednak jeszcze większe, kiedy nagle ich komórki zaczynały naprawdę dzwonić, a w słuchawce można było usłyszeć prezesa, składającego życzenia i zachęcającego do przyłączenia się do akcji. Wideo było zsynchronizowane z nagraniem słyszanym w telefonie, co tworzyło wrażenie, że cała sytuacja ma miejsce na żywo.

Wysłanych zostało 1200 maili, które otworzyło ok. 40 % adresatów. Spośród nich 72 % włączyło się do akcji, przekazując pieniądze dla potrzebujących.  Pomysł okazał się dużym sukcesem- łącznie udało się zebrać 17 500 zł.

Da Grasso- Akcja Pizza Patrol

Cała akcja opierała się na monitoringu mediów przez Brand 24, które przeszukiwało Facebooka w poszukiwaniu osób mających ochotę na pizze.  Po zdobyciu adresu (od znajomego lub w oparciu o miejsce pracy), krótko po publikacji wpisu, dana osoba była odwiedzana przez patrol Da Grasso razem z upragnionym posiłkiem oraz dodatkowymi prezentami promocyjnymi. Akcja objęła swoim zasięgiem m.in. Warszawę i Wrocław.

promocja firmy w internecie

Infografika z podsumowaniem od Brand24

Ta akcja jest znakomitym przykładem tego, że świat online i offline wzajemnie się przenikają i czasami warto tą relację wykorzystać .

Akcja Męska Grypa- USP Zdrowie

Kampania miała na celu zachować pozycję lidera w kategorii leków wydawanych bez recepty, poprzez dotarcie do młodszej grupy konsumentów oraz zwiększenie ich zaangażowania. Głównym założeniem była zmiana dotychczasowej komunikacji Gripex i wyjście poza utarte schematy komunikacji.

W przygotowaniu strategii kampanii promocji firmy w internecieposłużono się badaniami brytyjskich naukowców, którzy udowodnili, że chociaż kobiety cechuje większa zachorowalność na grypę od mężczyzn, to panie o wiele szybciej zwalczają infekcję i wracają do zdrowia. Fakt ten stał się podstawą do przeprowadzenia kampanii reklamowej pod szyldem „Męska grypa”.

Grupę odbiorców stanowiły kobiety w wieku 20-54 lat, aktywne i otwarte na wszelkie nowości. Główna platformą komunikacyjna stały się social media  i platforma digitalowa. Mężczyźni zostali podzieleni na cztery grupy, które w charakterystyczny sposób miały odzwierciedlać ich postawy w czasie choroby: Czarusia, Divę, Misiaczka oraz Superbohatera.

Projekt został zainaugurowany wysyłką specjalnych przesyłek do najpopularniejszych blogerów marketingowych w Polsce. Każdy z nich otrzymał gadżet symbolizujący odpowiednio dobrany do nich typ chorującego mężczyzny. Podobne przesyłki trafiły również do dziennikarzy radiowych, co zaowocowała materiałem o tajemniczej chorobie gnębiącej mężczyzn w radiu Eska Rock.

Drugim etapem komunikacji, było zaangażowanie konsumentów w akcję na serwisie internetowym www.meskagrypa.pl, na którym przygotowano Wielki Test Męskiej Grypy, dzięki czemu odwiedzający stronę mogli się przekonać jakim typem chorującego jest dana osoba. Wszystko zostało przygotowane w zabawny sposób, a ostatecznie test rozwiązało 8,6 tys. użytkowników.

W dzień uruchomienia platformy dziennik Metro, poświęcił akcji okładkę, a gazeta była roznoszona przez kolporterów w maseczkach ochronnych. Ponad to przeprowadzono konkurs na najciekawszy i najbardziej zabawny opis choroby, w której udział wzięło ponad 500 osób.

Akcja wzbudziła zainteresowanie grupy docelowej oraz mediów, w rezultacie doprowadzając do wzrostu sprzedaży tabletek. To ciekawy przykład szerokiej akcji z wykorzystaniem wielu kanałów, której elementy z powodzeniem można byłoby zastosować w mniejszej firmie.

179af9baf5c0ab41cb7e5e8591d4585f

Akcja „Męska Grypa”

Netia- Akcja promocyjna dla Gigakablówki

I na koniec przyjemna akcja od Netii, mająca na celu reklamę nowej usługi o nazwie Gigakablówka w Warszawie i Krakowie. Pomysł był bardzo prosty: ok. godziny 5 rano, ekipa Netii przywiązała do samochodów stojących na kilku warszawskich i krakowskich osiedlach kolorowe baloniki z nazwą usługi, a za wycieraczki aut włożyła ulotki.

Kolorowe balony wspaniale prezentowały się w szarym miejskich krajobrazie, wzbudzając zainteresowanie wśród przechodniów. Do tego zrealizowano filmik pokazujący całą akcję, który umieszczono na YouTubie i w reklamie telewizyjnej. Tym samym możliwa była zarówno reklama w realu, jak i promocja firmy w internecie. Co tu dużo mówić- fajna akcja, małym kosztem.

Jak widzicie, warto czasami wyjść poza schemat. Oczywiście znane firmy na działania marketingowe przeznaczają zazwyczaj duże kwoty, ale jak widać na przykładzie Netii, można zrobić coś fajnego prawie zupełnie za darmo. A czy Wy znacie jakieś ciekawa akcje promocyjne, w których wykorzystano takie niestandardowe rozwiązania? Dajcie znać 🙂