Przydatne narzędzia: #1 Kalendarz marketingowy

Początek roku to dla każdego działu marketingu naprawdę intensywny okres. Określanie planów, celów, nowych strategii… Szukanie narzędzi, które sprawią, że działania będą jeszcze skuteczniejsze. Dziś chcemy Wam opowiedzieć o narzędziu, które wygląda niepozornie, a ma naprawdę duże znaczenie. Podpowiemy Wam dzisiaj, jak przygotować najbardziej efektywny kalendarz marketingowy!

Rok obfituje w naprawdę wiele wydarzeń, o których każda firma powinna pamiętać. Nie chodzi tu wyłącznie o Wielkanoc czy Boże Narodzenie, ale również mniej oficjalne święta, których celebrowanie może pozytywnie wpłynąć na wizerunek danej marki. Np. Dzień Czekolady dla Sklepu ze Słodyczami, Dzień Bezpiecznego Kierowcy dla Salonu Samochodowego czy Dzień Darmowej Dostawy dla sklepu internetowego. Takich okazji w kalendarzu jest naprawdę wiele! Dziś podpowiemy Wam jak uporządkować te święta oraz jak można wykorzystać je praktyce.

Dlaczego potrzebujesz kalendarza?

 

Każdy miesiąc obfituje w naprawde wiele mniej i bardziej dziwnych świąt. Ich szczegółowy spis znajdziecie m.in. na Nonsensopedii. Warto przejrzeć je na początku roku i spisać te, które odpowiadają Waszej branży.

Jeśli spojrzeć liście na listę tych nietypowych świąt i drapiąc się po głowie zapytaliście “Po co mam pamiętać o Dniu Wegetarian?”, spokojnie – już spieszymy z odpowiedzią!

Po pierwsze: dobry marketing bazuje na emocjach! Ludzie uwielbiają wszystko to co, niesie pewien ładunek emocjonalny, to z czym mogą się zidentyfikować. Dzień Wegetarian to idealna okazja, aby np. w pizzerii zrobić promocję na pizzę wegetariańską, a w drogerii kosmetycznej przecenę na wege kosmetyki.

Po drugie: Real Time Marketing, czyli marketing czasu rzeczywistego. RTM opiera się na tworzeniu przyciągających treści nawiązujących do aktualnych wydarzeń, które prowadzącą do wzrostu świadomości marki wśród odbiorców (fachowo nazywa się to newsjacking). To znaczy, że trzeba być na bieżąco i trzeba być dużo szybszym niż konkurencja.

Po trzecie: to idealna baza pomysłów na wpisy w Social Mediach. Chcecie dodać wpis na Waszym firmowym fanpagu, ale nie macie żadnego pomysłu? Taki kalendarz będzie idealną pomocą. Wystarczy w kilka minut przygotować dedykowaną grafikę, a najlepiej odnieść się w jakiś sposób do Waszej działalności. Tego typu posty cieszą się naprawdę dużą popularnością!

Po czwarte: żeby niczego nie przeoczyć. Odłóżmy na bok święta typu Dzień Kota i skupmy się na świętach, o których po prostu MUSICIE pamiętać. Chodzi tu np. o Wielkanoc czy Boże Narodzenie, czyli okazje, które wymagają nieco więcej zaangażowania niż stworzenie posta na Facebooku. Odpowiednio wcześnie przygotujcie kartki świąteczne, maile z życzeniami, zastanówcie się nad prezentem dla klientów i kontrahentów. Nie odkładajcie tego na ostatnią chwilę! Pamiętajcie również o okazjach typu Black Friday czy Dzień Darmowej Dostawy. W Polsce w ostatnich latach to dni, w których panuje prawdziwe szaleństwo! Jeśli prowadzicie sklep stacjonarny lub internetowy, nawet miesiąc wcześniej opracujcie plan promocji i potrzebne materiały graficzne (plakaty, ulotki). Coraz więcej firm uczestniczy w tego typu akcjach, nie zostawajcie w tyle!

Jaką formę kalendarza wybrać?

 

Masz do wyboru kilka opcji. Wybierz tę , która będzie dla Ciebie najwygodniejsza!

  • Dokument w Wordzie – najprostsza i najszybsza opcja. Spisujemy miesiące i nazwy świąt. Taki dokument najlepiej wydrukować, mając go zawsze pod ręką.
  •  Planer ścienny – w sieci znajdziecie mnóstwo planerów, które można powiesić na ścianie w biurze. Oprócz ważnych okazji możecie wpisać tam również inne istotne dla Waszej firmy daty.

 

kalendarz-scienny-na-rok_80

 

  • Forma graficzna – czyli przejrzyście, kolorowo i nieszablonowo! Wymaga trochę więcej czasu, ale efekt jest naprawdę ciekawy! To nasz Vilarowy kalendarz:

 

kalendarz-marketera

 

Kalendarz marketingowy to jedno z podstawowych narzędzi wykorzystywanych w marketingu. Jego przygotowanie nie zajmie Wam wiele czasu, a z pewnością w ciągu roku okaże się naprawdę sporym wsparciem. Dobry marketing potrzebuje dobrego planu i jeszcze lepszych narzędzi. A jeśli potrzebujecie pomocy w Waszych działaniach marketingowym, zapraszamy do nas! 🙂