Dobra komunikacja z Klientem podstawą sukcesu, czyli jak połączyć Meta Ads, Google Ads i zgarniać prawie 400 leadów miesięcznie

O Kliencie

Sander zajmuje się dostarczaniem kompleksowych rozwiązań (od projektu po montaż) w zakresie ogrzewania podłogowego i źródeł ciepła skierowanych do klientów indywidualnych oraz B2B (inwestorów, deweloperów, generalnych wykonawców, instytucji publicznych). 

Współpracuje również z firmami instalacyjnymi, oferując gotowe rozwiązania produktowe oraz wsparcie szkoleniowe i techniczne na każdym etapie realizowanych projektów. 

Sander System to marka stawiająca na trwałe relacje z klientami, otwartą komunikację z firmami i wzajemne wsparcie w różnych obszarach biznesu. 

Efekty współpracy

870%
Wzrostu wypełnionych formularzy kontaktowych dzięki Meta Ads
35%
Wzrostu liczby konwersji dzięki Google Ads
26,5%
Obniżenia kosztu konwersji reklamy Google Ads

Klient o współpracy:

Współpraca pracowników naszego działu marketingu z Vilaro od początku przebiegała na jasnych i czytelnych zasadach. Cenimy sobie dobry kontakt i jasną komunikację, a także otwartość na dyskusje nad proponowanymi rozwiązaniami oraz dobre zrozumienie naszego biznesu. Warto przyznać, że firma podchodzi do Klientów z dużym szacunkiem, jest aktywna w działaniach i często wychodzi z własnymi inicjatywami.

Działania reklamowe realizują sprawnie, zgodnie z naszymi wytycznymi i sugestiami, ale też potrafią powiedzieć asertywnie “stop”, gdy podrzucamy pomysły, które nie są dla nas dobrymi rozwiązaniami. Doceniamy również to, że pracownicy Vilaro cały czas rozwijają się i szkolą w swoich obszarach, ale też zawsze znajdują dla nas czas. Szybko odbierają nasze telefony (lub oddzwaniają), konkretnie odpisują na maile oraz podpowiadają najlepsze rozwiązania.

Doceniamy również dowożone wyniki, czytelne raporty i brak problemów z formalnościami.

Jowita Pietras, Sander System

Początek współpracy

Współpracę z Klientem rozpoczęliśmy z początkiem czerwca 2023 roku. Konto reklamowe już istniało, dlatego wspólny brief zaczęliśmy od zbadania dostępnych danych, aby wyciągnąć poprawne wnioski i obrać stosowny kierunek naszych działań. Na spotkaniu z Klientem jasno określiliśmy sposób naszej komunikacji, częstotliwość kontaktu oraz wzajemne oczekiwania. Kolejne kroki oparliśmy na wypracowanej podczas spotkania strategii kampanii Google Ads. Obszar naszych działań reklamowych ustalony został na teren całej Polski.

Skupiliśmy się na najważniejszym dla nas i Klienta celu, czyli pozyskiwaniu leadów. Celem dodatkowym było zwiększanie świadomości marki wśród nowych użytkowników oraz uruchomienie remarketingu ze względu na wydłużoną decyzję zakupową użytkowników.

W pierwszym miesiącu współpracy odświeżyliśmy ustawienia konta reklamowego i wprowadziliśmy pierwsze zmiany. Skonfigurowaliśmy też analitykę na stronie, tak aby spełniała nasze potrzeby. Dzięki temu mogliśmy dokładnie mierzyć ilość pozyskiwanych dla Klienta kontaktów.

Po pierwszych analizach danych zgromadzonych na podstawie uruchomionych przez nas kampanii, szybko odnaleźliśmy najcenniejsze frazy, których brakowało na koncie reklamowym i dodaliśmy je. Dostępne statystyki analizy aukcji sugerowały dużą konkurencję wśród reklamodawców z branży. Dużo większą od tej, z którą Klient mierzył się dotychczas.

Zapadła więc decyzja o zwiększeniu ekspozycji reklam i uzupełnienie działań reklamowych o kolejny kanał – Meta Ads.

 

Prace nad kampanią Meta Ads

 

Wyzwanie

Naszym zadaniem było stworzenie kompleksowej strategii marketingowej w obrębie Meta Ads, która pomogłaby firmie Sander w pozyskiwaniu kontaktów do potencjalnych klientów oraz zwiększeniu skuteczności kampanii reklamowych.

 

Etapy strategii i podjęte działania

Rozpoczęliśmy pracę od zera, analizując dotychczasową działalność w ramach Meta Ads oraz przeprowadzając głęboką analizę konkurencji w branży ogrzewania podłogowego.

Zidentyfikowaliśmy główne cele Klienta, które skupiały się na pozyskiwaniu formularzy kontaktowych. Następnie opracowaliśmy dokładny profil odbiorcy, uwzględniając wiek, płeć, zainteresowania i zachowania online.

Na bazie zidentyfikowanych celów i profilu odbiorcy stworzyliśmy zupełnie nową strategię reklamową. Nasze działania obejmowały:

  • kampanię pozyskiwania leadów poprzez Meta Ads – zarówno na stronie internetowej, jak i bezpośrednio na Facebooku,

 

  • kampanie remarketingowe, które miały na celu docieranie do użytkowników mających wcześniej styczność z witryną firmy Sander,

 

  • kampanie na ruch, które zwiększały świadomość marki i angażowały użytkowników,

 

  • wykorzystanie danych historycznych z konta Facebook do tworzenia niestandardowych grup odbiorców oraz grup podobnych do konwertujących użytkowników.

Wdrożyliśmy spersonalizowane raporty w narzędziu Google Analytics 4 do analizy zachowań użytkowników na stronie internetowej. Na podstawie zebranych danych zidentyfikowaliśmy najlepiej konwertujące grupy i skierowaliśmy na nie kampanie reklamowe na Meta Ads. Stała analiza danych i aktualnych trendów pozwala nam na kontynuację dobrej współpracy i ciągłą optymalizację kampanii.

Aby jeszcze bardziej zaangażować użytkowników, rozszerzyliśmy kreacje reklamowe o kreatywne materiały wideo dostarczone przez zespół Sander System. Reklamy wyróżniają się na tle konkurencji, przyciągając uwagę potencjalnych klientów i zwiększając szanse na konwersję.

 

Wyniki

Po przeprowadzeniu kompleksowych działań marketingowych firma Sander System odnotowała znaczący wzrost w pozyskiwaniu leadów.

  • Liczba wypełnionych formularzy kontaktowych wzrosła o 622% w porównaniu do pierwszych 2 miesięcy współpracy (porównanie czerwiec-lipiec 2023, czyli okresu początku współpracy z Klientem, z siepień-wrzesień 2023)

 

  • Liczba wypełnionych formularzy w październiku wzrosła o 1020% w porównaniu do pierwszego miesiąca współpracy (czerwiec 2023)

 

  • Koszt pozyskania pojedynczego leada dzięki optymalizacji kampanii i wykorzystaniu danych w porównaniu do pierwszych 2 miesięcy współpracy spadł o 460% (porównanie czerwiec-lipiec 2023, czyli okresu początku współpracy z Klientem, z siepień-wrzesień 2023)

Sander System za pomocą reklam na Facebooku zwiększył swoją bazę kontaktów i zaangażował potencjalnych klientów. Kontynuujemy pracę nad optymalizacją kampanii, uwzględniając nowe trendy i aktualne zachowania użytkowników, aby pomóc firmie Sander w dalszym rozwoju ich biznesu.

 

Prace nad kampanią Google Ads:

Jako główny format kampanii pozyskujących leady ustaliliśmy kampanię Performance Max. Zastosowaliśmy tutaj różne ustawienia w ramach kilku grup komponentów. Dzięki temu mogliśmy porównywać skuteczność tych grup względem siebie, a także uzupełniać luki w danych, co spowodowało wzrost liczby konwersji.

 

Wyniki wszystkich kampanii na koncie Google Ads (porównanie czerwiec-sierpień 2023, czyli okresu naszej współpracy z Klientem, z marzec-maj 2023)

 

Dzięki ścisłej współpracy z Klientem wiedzieliśmy wzajemnie, które zasoby kampanii musimy zmienić, aby uzyskiwać coraz lepszy wynik jakości reklamy. To skutkowało wzrostem liczby pozyskiwanych leadów.

W celu uzyskania szczelnego lejka marketingowego dodaliśmy także kampanie graficzne i tekstowe (w tym dynamiczne, dzięki czemu mogliśmy wyświetlać się na bardziej ogólne frazy i “dopalać” ruch).

Biorąc pod uwagę długi czas potrzebny na decyzję o zakupie ogrzewania podłogowego, wdrożyliśmy remarketing skierowany do najbardziej aktywnych użytkowników ze strony, którzy nie podjęli oczekiwanego przez nas działania.

 

Wyniki

Wszystkie powyższe działania zapewniły:

  • wzrost wyników reklamy Google Ads o 35% w przypadku pozyskiwanych leadów,

 

  • 100% wzrostu wyświetleń reklamy,

 

  • 160% więcej wartościowych kliknięć w reklamę,

 

  • 300% większy współczynnik konwersji (stosunek kliknięć w reklamę do ilości konwersji).

A to wszystko przy obniżeniu kosztu konwersji o 26,5% i jednoczesnym braku zmiany wydatków na reklamę w porównywanych okresach (łącznie).

Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!

Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?

Umów konsultację!

Zacznij z Vilaro


Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:

  • Kompleksowy brief z Klientem i konkretne zbadanie jego potrzeb,
  • Analiza dostępnych danych historycznych na koncie oraz zbudowanie lejka sprzedażowego,
  • Podjęcie decyzji o włączeniu drugiego kanału reklamowego w postaci Meta Ads,
  • Stałe monitorowanie i bieżąca optymalizacja kampanii, w tym konsekwentne podejście do wykluczeń nietrafnych zapytań,
  • Przemyślane wdrażanie nowych typów kampanii (z jakościowymi zasobami),
  • Bieżąca i aktywna współpraca z Klientem oparta na dobrej komunikacji.