Poprawne skalowanie budżetu Google Ads = 5x większy przychód w 3 miesiące Case Study Kotarbau
O Kliencie
Naszym Klientem jest Kotarbau – sklep internetowy z różnorodną ofertą obejmującą m.in. produkty sezonowe, narzędzia oraz akcesoria do domu. Kotarbau ugruntował swoją pozycję jako zaufana marka sprzętu przeznaczonego zarówno dla profesjonalistów, jak i amatorów.
Sklep internetowy Kotarbau dba o regularną rozbudowę swojej oferty, tak by zapewniać swoim klientom szeroki wybór. Marka dba o najwyższą jakość swoich produktów i profesjonalną obsługę klienta.
Efekty współpracy
Klient o współpracy:
Justyna Zając, kotarbau.plDzięki współpracy z agencją Vilaro nasza oferta przyciąga coraz większą liczbę klientów. Poprzez dobrze rozplanowane kampanie, bieżący kontakt i dobre doradztwo, z miesiąca na miesiąc osiągamy wzrost sprzedaży oraz ruchu na naszej stronie.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu działań, a sama współpraca przebiega przez cały czas bezproblemowo. Vilaro potrafi wczuć się w branżę i asortyment klienta (nawet gdy jest tak szeroki i różnorodny jak nasz), trafnie doradzić i poprowadzić kampanie reklamowe tak, by sprawnie osiągnąć wyznaczone cele. 🙂
Początek współpracy
Nasza współpraca z Kotarbau rozpoczęła się we wrześniu 2022 roku. Rozpoznając zmienne nastroje na rynku, skupiliśmy się na wykorzystaniu spokojniejszych okresów do planowania strategii i analizy. Sklep Kotarbau posiadał już silną obecność online z dobrze ugruntowaną marką i znaczącym zasięgiem organicznym. Nasze działania marketingowe ustalone zostały na całą Polskę.
Podjęte przez nas działania – prace nad kampanią:
Naszym głównym celem było zwiększenie sprzedaży, z drugorzędnym celem zwiększenia świadomości marki wśród nowych użytkowników. Rozpoczęliśmy od zrozumienia zachowań użytkowników na stronie internetowej Kotarbau i identyfikacji trendów wyszukiwania. Podejście to pomogło nam rozpoznać produkty o wysokim potencjale oraz te wymagające większej ekspozycji.
Wykorzystaliśmy dane z Google Analytics 4 i Google Ads do opracowania ukierunkowanych kampanii, skupiając się na popularnych markach i kategoriach produktów uzupełnionych o dodatkowy ruch z sieci wyszukiwania. Gdy konto reklamowe osiągnęło niezbędny do skalowania poziom zwrotu z inwestycji w reklamę, z końcem sierpnia 2023 zaczęliśmy zwiększać wydatki.
Wyniki Kampanii na koncie Google Ads (sierpień – listopad 2023)
Skalowanie budżetów zaczęliśmy z poziomu 3 000 zł miesięcznie na reklamę z końcem sierpnia, kończąc na 6 000 zł z końcem listopada. Przez okres 3 miesięcy zwiększyliśmy przychody brutto sklepu z 14 000 zł miesięcznie (koniec sierpnia 2023) do 70 000 zł (koniec listopada 2023). Daje to pięciokrotne zwiększenie przychodu firmy w ciągu trzech miesięcy etapowego skalowania budżetu.
We współpracy z Kotarbau uruchomiliśmy dodatkowo promocje ograniczone czasowo, generując świeży ruch użytkowników i dopalając sprzedaż bardziej efektywną kampanią Performance Max. Wzrosty ilości zakupów oraz przychodu są z każdym miesiącem skalowania coraz większe.
Porównanie przychodu i ilości konwersji w listopadzie do przychodu w październiku 2023
Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!
Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?
Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:
- Kompleksowe zaplanowanie kampanii (cele, strategia, grupa docelowa, budżet),
- Ciągłe monitorowanie i optymalizacja w czasie rzeczywistym (w tym poprawna konfiguracja całego konta reklamowego i analityki),
- Przemyślane skalowanie budżetu reklamowego,
- Wprowadzenie nowych typów kampanii z jakościowymi zasobami,
- Wprowadzenie ograniczonych czasowo promocji,
- Poprawne ustawienie kampanii Performance Max,
- Stała współpraca i kontakt z zespołem Kotarbau.