152% wzrostu kliknięć rok do roku strony z branży elektrycznej Case Study Elektro-Spark

O Kliencie

Hurtownia Elektro-Spark zajmuje się dostawą usług i produktów dla branży elektrycznej w Polsce. Firma posiada stacjonarne oddziały, jednak prowadzi również sprzedaż poprzez sklep internetowy. 

Nasz Klient posiada już ponad 30 lat doświadczenia na rynku. W skład oferty hurtowni wchodzą m.in. świetlówki, lampy, przewody, aparatura rozdzielcza, gniazdka elektryczne, słupy energetyczne, stacje transformatorowe i inne produkty z branży elektrycznej.

Efekty współpracy

261%
Wzrostu widoczności fraz w TOP 3
152%
Wzrostu kliknięć rok do roku
183%
Wzrostu widoczności fraz w TOP 10

Klient o współpracy:

Firma Vilaro została polecona przez firmę z którą współpracujemy na co dzień. Od razu było widać, że ma się do czynienia z profesjonalną firmą, która faktycznie nastawiona jest na wyniki.

Osoby, które nas obsługują są w pełni zaangażowane. Dotychczasowe współprace z innymi agencjami nie pozwalały stwierdzić, że ma to sens, z firmą Vilaro ten obraz jest zupełnie inny. Szczerze polecamy.

Michał Stasiak, Kierownik Działu E-Commerce Elektro-Spark

Początek współpracy

Współpracę z firmą Elektro-Spark rozpoczęliśmy z początkiem kwietnia 2023 roku. W obszarze SEO obsługujemy zarówno witrynę, jak i sklep internetowy. W tym case study omówimy wyłącznie wyniki ze strony elektrospark.pl. Case study sklepu internetowego ukaże się wkrótce.

Podczas standardowej analizy strony zauważyliśmy kilka kluczowych obszarów do poprawy, m.in.:

  • Witryna, poza tytułami generowanymi z nazewnictwa samych podstron, w większości przypadków nie posiadała poprawnie ustawionych meta znaczników. Na niektórych podstronach nie było ich wcale, a miejscami były one za krótkie – przez co algorytm wyszukiwarki Google interpretował te elementy “po swojemu”,

 

  • Struktura podstron na usługi i produkcję była rozbudowana, jednak ich treści były bardzo skromne,

 

  • Strona nie posiadała sekcji pod artykuły blogowe z intencją odpowiedzi na pytania użytkowników,

 

  • Witryna miała słaby profil linkowania zewnętrznego. Większość linków pozyskiwana była z witryn o charakterze spisów i katalogów stron internetowych, które przedstawiały podobną strukturę i wygląd,

 

  • Treści na podstronach oddziałowych nie zawierały odpowiedniego nasycenia frazami kluczowymi oraz posiadały błędy stylistyczne.

Podczas konsultacji z Klientem ustaliliśmy cel naszej współpracy: zwiększenie ogólnej widoczności witryny z nastawieniem głównie na oddziały oraz podstrony produkcji i usług. Zasięg naszych działań SEO obejmuje całą Polskę.

 

Podjęte przez nas działania – SEO on-site

W skład naszej usługi SEO wchodzi kompleksowa optymalizacja – zarówno w obszarze elementów technicznych, jak i strategii contentowej.

 

Elementy techniczne 

W ramach optymalizacji technicznej m.in. wdrożyliśmy na każdą podstronę dostępną w serwisie poprawne meta znaczniki – tytuły i opisy.

Przykłady meta znaczników

 

Wykonaliśmy także poprawki związane z wyświetlaniem obrazów na podstronach oraz w artykułach blogowych elektrospark.pl. Dodatkowo poprawiliśmy meta znaczniki wszystkich wpisów, które dostępne były w strukturze witryny.

Przeprowadziliśmy również konsultacje dotyczące poprawności wersji witryny elektrospark.pl pod odsłoną z przedrostkiem: www oraz wersją bez przedrostka. Proces został tymczasowo przerwany, ze względu na możliwość zakłócenia poprzez planowaną zmianę poprawności działania wewnętrznych systemów firmy Elektro-Spark.

W witrynie został wdrożony również nowy standard wyrażania zgód na ciasteczka wg Google Consent Mode v2.

 

Rozbudowa contentowa

W obszarze contentowym skupiliśmy się przede wszystkim na rozbudowie treści podstron oraz sekcji z bazą wiedzy.

Napisaliśmy i wdrożyliśmy poprawione treści dla:

  • wszystkich podstron oddziałów adresów stacjonarnych witryny,
  • wszystkich podstron produkcji firmy,
  • wszystkich podstron usług firmy.

 

Przykładowe treści na podstrony:

  • https://www.elektrospark.pl/produkcja/stacje-transformatorowe
  • https://www.elektrospark.pl/produkcja/rozdzielnice-niskiego-napiecia
  • https://www.elektrospark.pl/produkcja/rozdzielnice-niskiego-napiecia/rozdzielnica-niskiego-napiecia-typu-rnes
  • https://www.elektrospark.pl/uslugi/linie-kablowe-sredniego-i-niskiego-napiecia
  • https://www.elektrospark.pl/uslugi/linie-napowietrzne-sredniego-i-niskiego-napiecia

 

Stworzyliśmy również nową podstronę pod usługi, które są też oferowane przez firmę:

  • https://www.elektrospark.pl/produkcja/prefabrykacja-szaf-i-rozdzielnic

 

Sekcja https://elektrospark.pl/aktualnosci zawiera element bazy wiedzy, na który przygotowujemy artykuły. Mają one charakter edukacyjny i poradnikowy. Dzięki przedstawionym informacjom m.in. odpowiadamy na pytania potencjalnych klientów i pomagamy w zrozumieniu zagadnień związanych z urządzeniami elektrycznymi.

 

Podjęte przez nas działania – SEO off-site

W obszarze SEO off-site skupiamy się głównie na pozyskiwaniu linków zewnętrznych z jakościowych serwisów. Publikujemy pod lokalne oddziały – na dużych i rozpoznawalnych portalach lokalnych, ale także na rekomendowanych portalach branżowych. Wszystko z nakierowaniem na naturalny ruch od użytkowników.

Poniżej przykłady naszych publikacji zewnętrznych.

 

Lokalne:

  • https://krknews.pl/osprzet-i-aparatura-elektryczna-w-hurtowni-elektrycznej-elektro-spark-krakow/
  • https://przemysl.naszemiasto.pl/produkty-i-osprzet-dla-specjalistow-hurtownia-elektryczna/ar/c3-9563647
  • https://www.rzeszow112.pl/biznes-i-finanse/11368-hurtownia-elektryczna-elektro-spark-poznaj-oddzial-w-rzeszowie

 

Tematyczne:

  • https://inzynieria.com/budownictwo/wiadomosci/66912,nowoczesny-i-doswiadczony-dostawca-produktow-elektrycznych-elektro-spark
  • https://www.fachowyelektryk.pl/technologie/kable-i-przewody/3146-budowa-linii-kablowych-sredniego-i-niskiego-napiecia-oferta-elektro-spark.html
  • https://strefabiznesu.pl/elektrospark-hurtownia-i-siec-sklepow-elektrycznych-z-blisko-30letnim-doswiadczeniem/ar/c3-17764273

 

Oprócz publikacji pod link building pozyskaliśmy dla naszego Klienta również publikacje PR-owe na fanpage’ach dużych wydawców – zarówno tych lokalnych, jak i ogólnopolskich. Przykłady:

  • https://www.facebook.com/biala24/posts/pfbid02iwEhgagFe8njTM9gc4haNWn91P5MsdZQ8yVf9MeiHujpp4tJF3BYdcYBHJhXfwsol
  • https://www.facebook.com/FaktyKielce24/posts/pfbid0FYzcihYiH41CZTvTeXfEANhAKjdR8LE3e4GuQTMjVzWr7evN5hxyN2ip5JhMDBRil
  • https://www.facebook.com/fachowyelektryk/posts/623095116478789

 

Efekty uzyskane dzięki SEO

Niemalże po pierwszym miesiącu od wdrożenia zaleceń strategii SEO zauważyliśmy wzrosty w jednostkowych pozycjach. Konkretne wzrosty zaczęły pojawiać się już od 3 miesiąca współpracy. Z miesiąca na miesiąc odnotowywaliśmy wzrosty widoczności na wiele lokalnych fraz kluczowych.

 

Wzrosty we frazach

Stabilne i regularne wzrosty najlepiej obrazują wykresy widoczności z narzędzia SENUTO:

 

 

 

Witryna elekstrospark.pl przed rozpoczęciem współpracy posiadała już pewną widoczność. Nasza przemyślana strategia SEO pozwoliła jednak na znaczne zwiększenie wyników istniejącej od wielu lat strony.

Poniżej porównanie widoczności strony przed współpracą i obecnie.

Rozpoczęcie współpracy:

 

Obecnie:

 

Daje nam to wzrosty w pozycjach na poziomie:

  • TOP 3: +261%
  • TOP 10: +183%
  • TOP 50: +90%

 

Co istotne, wzrosty wypracowaliśmy z poziomu widoczności, który utrzymywał się niezmiennie niemalże od 2015 roku. Obrazuje to bardzo dobrze skuteczność i poprawność przyjętej przez nas strategii SEO.

Obecnie witryna zajmuje wysokie pozycje na kluczowe frazy związane m.in. z ofertą. Przykłady poniżej:

 

Sieć linków zewnętrznych

Od początku współpracy skupiamy się na budowaniu silnej sieci linków zewnętrznych. Cykliczne publikacje na jakościowych portalach przekładają się na stopniowy wzrost liczby linków.

Proces ten bardzo dobrze przedstawia poniższy wykres:

 

Wyświetlenia i kliknięcia

Porównując ze sobą kwiecień 2023 i kwiecień 2024, zauważyć można spore wzrosty w wyświetleniach i kliknięciach strony:

  • Kliknięcia: +152%
  • Wyświetlenia: +183%

Kliknięcia strony

Wyświetlenia strony

 

Tym samym poprawie uległ również CTR strony (współczynnik klikalności), a także średnie pozycje w wynikach.

 

Widoczność na tle konkurencji

Witryna elektrospark.pl lokalnie przebija wielu konkurentów – większych od siebie i tych, którzy działają tylko na lokalnym rynku. Jest to bardzo duża wartość. Ogólnokrajowo witryna rankuje na wiele fraz w Direct Answer, ponad dużymi witrynami.

 

 

Jak można zauważyć, SEO jest bardzo dobrą strategią rozwoju nie tylko dla nowych stron – ale również dla tych, które mają już pewną widoczność. Spójna strategia, regularne optymalizacje i przemyślane wdrożenia contentowe przekładają się na realne wyniki i wzrosty.

Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!

Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?

Umów konsultację!

Zacznij z Vilaro


Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:

  • Zrozumienie indywidualnych potrzeb i wymagań Klienta,
  • Eliminacja błędów optymalizacyjnych, które znajdowały się w obrębie witryny, 
  • Przemyślana rozbudowa w obszarze contentowym wraz z przygotowaniem jakościowych treści,
  • Bieżąca analiza uzyskiwanych wyników w Google,
  • Bezpośredni kontakt z Klientem i cykliczne przedstawianie wyników.