638% wzrostu widoczności na frazy TOP 10 - SEO dla producenta schodów Case study DrewLUX
O Kliencie
DrewLUX to producent schodów drewnianych z blisko 30-letnim doświadczeniem. Firma ma w swoim portfolio już ponad 1 000 zrealizowanych projektów.
Nasz Klient posiada w swojej ofercie m.in. schody zabiegowe, samonośne, dywanowe oraz na beton.
Efekty współpracy
Klient o współpracy:
Właściciel DrewLUXJestem zadowolony ze współpracy SEO z agencją marketingową Vilaro. Przede wszystkim mam bezpośredni kontakt ze specjalistą odpowiedzialnym za usługę, który informuje mnie o wszystkim i rozwiewa moje ewentualne wątpliwości. Dzięki temu jestem na bieżąco z wykonywanymi pracami i ich efektami.
Ze względu na specyfikę branży pozyskiwanie nowych klientów jest pewnym wyzwaniem. Dlatego liczę na dalszy rozwój naszej współpracy i osiąganie jeszcze lepszych wyników w przyszłości.
Początek współpracy
Z firmą DrewLUX współpracujemy w obszarze SEO od początku listopada 2023 roku. Przeprowadzona na wstępie analiza kondycji witryny dostarczyła nam informacji o błędach optymalizacyjnych, m.in.:
- Błędnej/wybrakowanej strukturze nagłówków Hx na większości podstron,
- Braku odpowiednio wdrożonego linkowania wewnętrznego pomiędzy podstronami,
- Słabym rozwinięciu strony pod kątem contentowym – braku podstron ofertowych oraz braku rozbudowanej sekcji blogowej,
- Braku klikalnego numeru telefonu zachęcającego do kontaktu,
- Brakujących atrybutach tekstu alternatywnego dla obrazów wewnętrznych oraz braku przekonwertowania ich na optymalny format .webp.
- Witryna nie miała wdrożonego menu okruszkowego “breadcrumbs”.
Dodatkowo podjęliśmy decyzję o przeprowadzeniu migracji ze statycznej strony w HTML na nową stronę opartą o CMS WordPress.
Obszar naszej współpracy SEO ustalony został głównie na rynek lokalny (Dolny Śląsk). Jednak obecnie strona rankuje już bardzo dobrze w wynikach wyszukiwania nawet na frazy ogólnopolskie.
Podjęte przez nas działania – SEO on-site
Prace nad optymalizacją rozpoczęliśmy od kompletnej przebudowy witryny według naszych standardów. Zadbaliśmy m.in. o spójny design strony (na bazie wcześniejszego jej wyglądu), przygotowaliśmy i wdrożyliśmy logiczną strukturę wraz z menu.
Menu na stronie
Dodaliśmy i wyróżniliśmy w menu także klikalny numer telefonu, za pomocą którego potencjalny klient może w szybki sposób skontaktować się z firmą.
Innym elementem ukierunkowanym na zwiększenie konwersji jest wdrożony przez nas na stronie formularz “Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h”. Zadbaliśmy o zabezpieczenie przed spamem, a także wdrożyliśmy inne niezbędne optymalizacje, które usprawniają działanie formularza i mierzenie konwersji.
Formularz na stronie
Istotnym krokiem było przeniesienie na nową wersję strony realizacji wykonanych przez firmę DrewLUX. Na podstronie https://drewlux.eu/realizacje wdrożyliśmy łącznie 41 realizacji schodów.
Przykładowe realizacje
Prowadząc działania optymalizacyjne, zadbaliśmy jednocześnie o szybkość ładowania strony – zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Należy bowiem pamiętać, że szybkość jej działania wpływa na całościowy odbiór, a tym samym proces zakupowy dokonywany przez klienta.
Wyniki strony na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych
Obszar contentowy
Nasza strategia SEO on-site obejmuje również kompleksową optymalizację contentową. Pracujemy m.in. nad cykliczną rozbudową sekcji blogowej, na której publikowane są wysokiej jakości artykuły. Mają one głównie charakter poradnikowy – odpowiadają na pytania potencjalnych klientów i doradzają im m.in. w wyborze schodów czy też ich pielęgnacji.
Przykłady przygotowanych przez nas artykułów blogowych:
- https://drewlux.eu/blog/przestrzen-pod-schodami-kreatywne-pomysly-na-wykorzystanie-wolnej-przestrzeni
- https://drewlux.eu/blog/wybor-zabezpieczenia-schodow-lakier-czy-olej
- https://drewlux.eu/blog/czyszczenie-i-pielegnacja-schodow-drewnianych
Podczas przebudowy witryny przygotowaliśmy i wdrożyliśmy również unikalne opisy kategorii dla wszystkich rodzajów schodów. Treści zoptymalizowane są pod wyszukiwarkę Google, jednak pisane są przede wszystkim z myślą o docelowych odbiorcach.
Przykładowe treści na jednej z podstron ofertowych
Podjęte przez nas działania – SEO off-site
W obszarze off-site skupiamy się na budowaniu sieci linków zewnętrznych. Strategia link buildingowa realizowana jest poprzez publikację wysokiej jakości artykułów na portalach zbieżnych tematycznie z branżą Klienta. Są to serwisy związane m.in. z domem, budownictwem czy też wnętrzami.
Przykłady kilku przygotowanych przez nas publikacji zewnętrznych:
- https://www.apetytnadom.pl/2024/03/schody-drewniane-jako-element.html
- https://smart-homes.pl/schody-zabiegowe-jako-element-dekoracyjny-inspiracje-i-pomysly-na-stylowe-aranzacje/
- https://h-design.pl/pl/n/Roznorodnosc-schodow-metalowe%2C-dywanowe%2C-drewniane-ktore-wybrac/189
Wzrosty w widoczności strony
Już w pierwszych miesiącach współpracy można było zauważyć wzrost w pozycjach na kluczowe frazy. Przyrosty bardzo dobrze widać na wykresach widoczności z narzędzia SENUTO:
Porównując ze sobą listopad 2023 i czerwiec 2024 (niespełna 7 miesięcy), strona zanotowała następujące wzrosty w widoczności:
- TOP 3: +280%
- TOP 10: +638%
- TOP 50: +590%
Dzięki przemyślanej strategii SEO strona naszego Klienta rankuje coraz wyżej na frazy kluczowe związane z ofertą, m.in.:
Jak widać, konsekwentna realizacja przyjętej strategii SEO przełożyła się na stosunkowo szybkie wzrosty w widoczności nowo powstałej strony.
Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!
Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?
Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:
- Decyzja o przeprowadzeniu migracji strony na CMS WordPress,
- Kompleksowe zaprojektowanie nowej struktury witryny,
- Przygotowanie i wdrożenie wysokiej jakości treści na podstrony ofertowe,
- Cykliczna rozbudowa sekcji blogowej o tematycznie powiązane artykuły,
- Link building oparty na publikacji jakościowych artykułów na zewnętrznych portalach,
- Monitorowanie zachowania witryny i reagowanie na ewentualne problemy wynikające z procesu migracji strony oraz jej rankowania w wynikach wyszukiwania Google,
- Regularny i bezpośredni kontakt z Klientem poparty comiesięcznymi raportami z wykonanych prac.