777% wzrostu wejść na stronę w rok dzięki kompleksowej strategii SEO Case Study Vosti
O Kliencie
Vosti jest ogólnopolską firmą specjalizującą się w doradztwie i sprzedaży zestawów fotowoltaicznych i pomp ciepła. Swoje usługi kieruje zarówno do klienta prywatnego (gospodarstwa domowe i rolne), jak i do biznesu. Vosti szczególną uwagę poświęca opiece nad klientem na każdym etapie realizacji.
Efekty współpracy
Początek współpracy - audyt witryny vosti.pl
Naszą współpracę rozpoczynaliśmy na początku 2018 roku, kiedy Klient rozpoczynał swoją działalność. Jego witryna nie posiadała zatem żadnej widoczności, a branża fotowoltaiki była na wczesnym etapie rozwoju w Polsce. Świadomość społeczna dotycząca charakterystyki branży oraz korzyści płynących z posiadania własnej instalacji była niska i dopiero się rozwijała. W tym okresie działalność Klienta skupiała się na Lublinie i województwie lubelskim. Razem z rozwojem firmy i tworzeniem nowych oddziałów w kraju, rósł zakres pozycjonowania. Obecnie obejmuje cały rynek polski.
Pierwszym podstawowym celem działań SEO było zapewnienie wysokiej pozycji na zapytanie “fotowoltaika lublin”, które było najczęściej wyszukiwanym hasłem w regionie. Dodatkowo, ze względu na działalność Klienta na rynku lokalnym, ważnym aspektem stała się widoczność w wynikach lokalnych z Map Google. Te cele udało się osiągnąć po około 6 miesiącach działań, a ruch z tych zapytań okazał się ruchem wysokiej jakości.
Wykres przedstawia wzrost widoczności w pierwszych 6 miesiącach współpracy
Dalsza strategia SEO opierała się na budowaniu widoczności na wszystkie frazy tematyczne, jak i ogólnie powiązane z fotowoltaiką.
Struktura & Content – SEO on-site
Od samego początku uczestniczyliśmy w rozbudowie witryny. Ważne było przemyślane tworzenie jakościowej treści oraz długofalowe działania budujące wysokie pozycje. W tym celu:
- stworzyliśmy zakładki ofertowe, które wyróżniały konkretne produkty,
- zoptymalizowaliśmy stronę internetową pod kątem technicznym (adresy URL, szybkość działania pod wszystkie urządzenia, przygotowanie mapy strony, ułatwienie indeksacji treści),
- zoptymalizowaliśmy stronę pod kątem architektury informacji, a także każdą z podstron pod kątem tekstowym (title, meta description, nagłówki, treści, wyróżnienia, grafiki)
- rozbudowaliśmy stronę pod kątem unikalnych treści łącznie z linkowaniem wewnętrznym.
Dojrzałe SEO to działania ukierunkowane nie tylko na lepszą widoczność, ale też na użyteczność dla użytkownika. Z tego powodu projektowaliśmy takie elementy, które graficznie będą się wyróżniać i zachęcać odbiorców do nawiązania kontaktu. Dzięki ułatwieniu odbiorcy podjęcia akcji na stronie ułatwiamy pozyskanie kontaktu ze strony www.
Optymalizacja strony internetowej: Technikalia
Od samego początku uczestniczyliśmy w rozbudowie witryny. Ważne było przemyślane tworzenie jakościowej treści oraz długofalowe działania budujące wysokie pozycje. W tym celu:
- stworzyliśmy zakładki ofertowe, które wyróżniały konkretne produkty,
- zoptymalizowaliśmy stronę internetową pod kątem technicznym (adresy URL, szybkość działania pod wszystkie urządzenia, przygotowanie mapy strony, ułatwienie indeksacji treści),
- zoptymalizowaliśmy stronę pod kątem architektury informacji, a także każdą z podstron pod kątem tekstowym (title, meta description, nagłówki, treści, wyróżnienia, grafiki)
- rozbudowaliśmy stronę pod kątem unikalnych treści łącznie z linkowaniem wewnętrznym.
Dojrzałe SEO to działania ukierunkowane nie tylko na lepszą widoczność, ale też na użyteczność dla użytkownika. Z tego powodu projektowaliśmy takie elementy, które graficznie będą się wyróżniać i zachęcać odbiorców do nawiązania kontaktu. Dzięki ułatwieniu odbiorcy podjęcia akcji na stronie ułatwiamy pozyskanie kontaktu ze strony www.
Przykład realizacji usług Klienta z tekstem zaprezentowanym w estetycznej formie z wyróżnieniami. Dołączona jest także zachęta do kontaktu (CTA)
Rozbudowa sekcji blogowej
W 2020 roku zadbaliśmy o systematyczność w działaniach blogowych. Co ważne, każdy tekst przygotowujemy w oparciu o szczegółową analizę fraz kluczowych oraz specjalistyczną, tworzoną indywidualnie matrycę treści (autorska strategia pisania treści stworzona przez Vilaro, zawierająca kompleksową informację na temat każdego akapitu i rozłożenia słów kluczowych).
Specjalistyczne artykuły blogowe sprawiły, że witryna na wiele fraz kluczowych zyskiwała tzw. pozycję zero (zawierającą fragmenty z odpowiedzią na wpisaną frazę lub pytanie), przebijając strony konkurencyjne. Witryna Klienta posiada obecnie ponad 30 takich pozycji.
Pozycja zero dla frazy “alternatywne źródła energii” z listą wypunktowaną
Pozycja zero dla frazy “ogniwa fotowoltaiczne budowa” z grafiką ze strony Klienta
Migracja strony
W grudniu 2021 uczestniczyliśmy w procesie migracyjnym strony internetowej Klienta. To ważny moment dla SEO, ponieważ wymagał optymalizacji technicznej nowej odsłony. Należało m.in. zadbać o meta znaczniki dla każdej podstrony, zaimportować wpisy blogowe, wykonać przekierowania ze zmienionych adresów URL. Ponadto ważne było to, aby wykluczyć nieodpowiednie elementy z indeksacji i nie dopuścić do powstawania duplikacji.
Publikacje artykułów zewnętrznych – SEO off-site
Działania z tego zakresu obejmują cykliczne i jakościowe publikacje zewnętrzne, które oprócz wspierania SEO, rzutują pozytywnie na wizerunek i rozpoznawalność firmy Klienta. Są to zarówno artykuły umieszczane w dużych lokalnych portalach (kierujące ruch do konkretnego oddziału firmy), jak i w rozpoznawalnych ogólnopolskich serwisach, takich jak wiadomosci.wp.pl czy biznesradar.pl.
W każdym artykule zwracamy uwagę na linki kierujące we właściwe miejsce strony oraz dbamy o grafiki, które są faktycznymi zdjęciami realizacji Klienta.
Efekt współpracy w zakresie SEO
Październik 2018 – Październik 2019
Z poziomu 309 kliknięć i 4 750 wyświetleń strony internetowej w Październiku 2018 nastąpił wzrost do poziomu 1 720 kliknięć i 31 900 wyświetleń w 2019 roku.
Daje to wzrost 456% kliknięć oraz 571% wyświetleń.
Październik 2019 – Październik 2020
Z poziomu 1720 kliknięć i 31 900 wyświetleń strony internetowej w Październiku 2019 nastąpił wzrost do poziomu 3 240 kliknięć i 59 300 wyświetleń w 2020 roku.
Daje to wzrost 88% kliknięć oraz 85% wyświetleń.
Październik 2020 – Październik 2021
Z poziomu 3 240 kliknięć i 59 300 wyświetleń strony internetowej w Październiku 2020 nastąpił wzrost do poziomu 14 435 kliknięć i 294 657 wyświetleń w 2021 roku.
Daje to wzrost 345% kliknięć oraz 396% wyświetleń.
W ciągu roku, pod koniec 2021, długofalowe działania SEO przyniosły dużo lepsze wyniki: 113 891 kliknięć oraz 2 750 426 wyświetleń. Strona internetowa odnotowała zatem wzrost kliknięć o 777% oraz wzrost wyświetleń o 826% w stosunku do całego 2020 roku.
Widoczność strony w 2021 roku (Google Search Console)
W raportach pochodzących z narzędzia Senuto również można zauważyć stałe wzrosty. Wykres obejmuje cały okres współpracy.
Tabela pokazuje liczbowy i procentowy wzrost widoczności fraz kluczowych w porównaniu lat 2020 i 2021.
Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!
Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?
Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:
- Dobre zrozumienie specyfiki branży fotowoltaiki,
- Szeroka analiza fraz kluczowych, na które widoczna może być strona,
- Kompleksowa rozbudowa witryny wraz ze stworzeniem jakościowych treści,
- Optymalizacja witryny pod kątem technicznym oraz architektury informacji,
- Skupienie się na wysokiej użyteczności strony dla użytkowników,
- Systematyczne działania contentowe obejmujące tworzenie specjalistycznych artykułów,
- Przemyślane linkowanie zewnętrzne poprzez artykuły publikowane na jakościowych portalach,
- Bieżący kontakt i współpraca z Klientem.