To bez znaczenia, czy prowadzisz sklep internetowy, oferujesz konsultacje, czy sprzedajesz usługi. Potrzebujesz klientów, żeby móc zarabiać, rozwijać się, zatrudniać pracowników. Skąd tych klientów pozyskać?
Wraz z rozwojem Twojej witryny internetowej, budowania bazy mailingowej, tworzenia contentu, Twoją stronę zaczną odwiedzać kolejni użytkownicy. Jeśli znajdą u Ciebie rozwiązanie swoich problemów, produkty, których szukają, jeśli Cię polubią, to zostaną na dłużej.
Oczywiście nie każdy odwiedzający zostanie Twoim klientem. Nie każdy, kto wypełni formularz kontaktowy zostanie Twoim klientem. Nie każdy, kto zapyta o cenę zostanie Twoim klientem.
Dlatego też im więcej będziesz miał osób odwiedzających Twoją stronę, tym większa szansa, że oni skonwertują.
Czym jest konwersja?
Co to dla Ciebie znaczy?
Konwersja to pojęcie bardzo często używane w marketingu i pewnie nie raz się z tym spotkałeś. Konwersja to działanie, którego oczekujemy od użytkownika. Jeśli użytkownik wypełnił formularz, założył konto, pobrał e-booka, to mówimy, że skonwertował.
Te działania, które wykonuje użytkownik, możemy podzielić na mikro i makro konwersje.
Makro konwersje to nasze cele biznesowe, czyli sprzedaż produktu bądź usługi, dokonanie zakupu ze strony internetowej, utworzenie konta.
Z kolei mikro konwersje to pojedyncze, relatywnie mniejsze działania użytkownika, które są składową makro konwersji. Mogą prowadzić do sprzedaży w późniejszym czasie. To może być zapis do newslettera, kliknięcie w baner reklamowy, kliknięcie w infografikę, czy wysłanie wiadomości.
Każda konwersja jest dla Ciebie ważna. Przyjmuje się, że klient musi mieć kontakt od 5 do 7 razy, zanim dokona zakupu, dlatego z góry nie zakładaj, że jedna reklama na Facebooku albo w Google Ads wystarczy. Stwórz strategię pozyskiwania klientów i podążaj zgodnie ze strategią.
Co powinieneś zrobić, żeby Twoja strona była odwiedzana przez odbiorców?
1. Zacznij od zrozumienia swoich użytkowników
Zanim zaczniesz wdrażać swoje strategie konwersji powinieneś zrozumieć, kim są Twoi użytkownicy i czego szukają. Poznaj ich potrzeby, preferencje i zachowania. Jakie są ich cele, zainteresowania i problemy? Analiza danych demograficznych, badanie rynku, a także rozmowy z użytkownikami, z Twoimi klientami, to doskonałe sposoby na poznanie swojej grupy docelowej.
2. Zadbaj o atrakcyjny i funkcjonalny design
Pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie. Jeśli strona internetowa nie jest atrakcyjna, profesjonalna i przejrzysta, użytkownicy mogą poczuć się zniechęceni, co z kolei wpłynie negatywnie na ich decyzje dotyczące konwersji. Zadbaj o czytelne czcionki, przyjazne kolory, a także o intuicyjne menu i nawigację.
3. Skup się na wartości, jaką oferujesz
Wyróżnij się na rynku, oferując coś więcej niż konkurencja. Wyjaśnij swoim użytkownikom, dlaczego Twoja oferta jest lepsza niż innych. Nie musisz walczyć ceną, to może być wyższa jakość, unikalność, pomoc w doborze produktu, doradztwo, Postaraj się przekazać te informacje w sposób prosty, jasny i przekonujący. Dopasowany do języka odbiorcy.
4. Zaproponuj jasne i mocne wezwania do działania (Call to Action)
Ułatw swoim użytkownikom podjęcie decyzji. Zaproponuj im jasne i przejrzyste wezwania do działania, które będzie przyciągać uwagę. Zastanów się, co chcesz, aby użytkownicy zrobili na Twojej stronie – kupili produkt, zapisali się na newsletter czy może skontaktowali się z Tobą? Ułatw im te czynności, prowadź za rękę, prosto do zakupu.
5. Buduj zaufanie do swojej marki
Użytkownicy muszą zaufać Twojej marce, aby zdecydować się na zakup. Pracuj nad wizerunkiem swojej firmy, publikując profesjonalne materiały marketingowe, zapewniając doskonałą obsługę klienta oraz prezentując pozytywne opinie i rekomendacje. Nie zapomnij również o wiarygodności – podaj jasne informacje o cenach, dostawie czy zwrotach.
6. Testuj i optymalizuj
Marketing to ciągły proces uczenia się, testowania i optymalizacji. To, co zadziała w jednym biznesie, niekoniecznie zadziała w Twoim. Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, które sprawdzi się w każdym przypadku. Dlatego warto korzystać z narzędzi analitycznych, przeprowadzać testy A/B i analizować wyniki. Dzięki temu będziesz w stanie dostosować swoje działania do potrzeb swojej grupy docelowej i osiągnąć jak najlepsze rezultaty.
Konwersja użytkowników Twojej strony w klientów to proces, który wymaga zarówno kreatywności, jak i analitycznego podejścia.
Jak sprawić, żeby użytkownicy strony zaczęli kupować?
To, że użytkownicy przyjdą na Twoją stronę internetową, to za mało. Twoim celem jest monetyzacja, czyli zmiana użytkowników w klientów.
Jak to zrobić?
a) bądź wiarygodny – podaj swoje dane kontaktowe i dane firmy. Pamiętaj o Polityce Prywatności, Regulaminie i dokumentacji niezbędnej przy prowadzeniu sklepu internetowego.
b) skorzystaj z technik perswazji – w marketingu istnieje wiele technik perswazji, które pomagają przekonać użytkowników do zakupu. Warto wykorzystać te, które są najbardziej efektywne, takie jak zasada niedostępności (pokazująca ograniczoną ilość produktów), zasada dowodu społecznego (prezentująca, jak wiele osób już skorzystało z oferty) czy zasada wzajemności (oferująca np. darmową dostawę czy rabaty).
c) daj klientom możliwość kontaktu .
Klienci lubią czuć się zaopiekowani. Zadbaj o możliwość kontaktu poprzez czat, widget do oddzwaniania i e-mail. Oddzwaniaj w 15 sekund i reaguj na zmieniające się potrzeby klientów.
Jak zmierzyć, czy marketing działa?
Marketing to ciągłe uczenie się, testowanie, weryfikacja wyników.
Jak sprawdzić, czy działania podejmowane przez Ciebie przynoszą efekt?
Przydatne będą dwa narzędzia:
Google Analytics – informuje o liczbie osób, które się zarejestrowały, liczbie osób, które przeszły na stronę z reklam, a także liczbie osób, które przeszły na stronę z mediów społecznościowych.
Callback24 w połączeniu z Google Analytics – umożliwi sprawdzenie, ilu użytkowników nawiązuje połączenia telefoniczne, a integracja obu narzędzi pozwoli śledzić połączenia realizowane za pomocą widżetu Callback24 oraz bezpośrednio z witryn internetowych.
Otwórz się na inne możliwości – dlaczego kampanie Facebook Lead Ads są dla Ciebie?
Czy wiesz, czym jest Facebook Lead Ads?
Facebook Lead Ads to rodzaj reklam na platformie Facebook, który pozwala zbierać dane kontaktowe (tzw. leady) od potencjalnych klientów bez konieczności opuszczania strony Facebook. Gdy użytkownik kliknie tego typu reklamę, otworzy się formularz, w którym może podać swoje dane (adres e-mail, numer telefonu czy imię i nazwisko).
W ten sposób możesz łatwo pozyskiwać informacje od osób zainteresowanych Twoimi produktami lub usługami, a także przeprowadzać skuteczne kampanie marketingowe. Kampanie Facebook Lead Ads są szczególnie przydatne dla firm, które chcą zwiększyć bazę subskrybentów newslettera, zachęcić do zgłoszeń na wydarzenia lub generować zapytania ofertowe.
Przy tego rodzaju kampanii bardzo ważny jest kontakt z zainteresowanymi osobami. Wypełniając formularz, one są zainteresowane „tu i teraz”, a nie za kilka dni.
Dlatego dobrym rozwiązaniem jest integracja z narzędziem, które połączy Cię z klientem szybciej. Integracja Callback24 z Facebook Lead Ads polega na tym, że oddzwaniasz do klienta w 15 sekund po tym, jak ten poda swój numer telefonu.
Nie musisz logować się do Facebooka, oddzwaniasz do klienta od razu, wykorzystując to, że jest zainteresowany w danym momencie.
Callback24 możesz przetestować przez pierwszy miesiąc całkowicie bezpłatnie, pozyskując dodatkowe 400 leadów w postaci połączeń telefonicznych.
Możesz założyć konto, klikając w link.