113% więcej wypełnionych formularzy zgłoszeniowych na stronie www na przełomie 2 miesięcy dzięki kampanii Google Ads

okładka case study Camp Leaders

O Kliencie

Firma Camp Leaders Poland zajmuje się rekrutacją studentów na staże i programy wymiany kulturowej w Stanach Zjednoczonych, czyli tzw. campy oraz resorty. Pozwalają one młodym osobom na zdobycie nowych doświadczeń zawodowych, nawiązanie międzynarodowych znajomości oraz poznanie amerykańskiego stylu życia, a po ukończonym kontrakcie na podróżowanie po USA. 

Camp Leaders Poland stawia na bezpieczeństwo i profesjonalizm, a oferowane programy są zawsze zgodne z najwyższymi standardami.

Efekty współpracy

113%
Więcej wypełnionych formularzy na stronie www
+173%
Wzrostu kliknięć strony
-70%
Spadku kosztu konwersji w kampaniach w sieci wyszukiwania

Klient o współpracy:

Vilaro bardzo dobrze zrozumiało specyfikę naszego rynku. Zmiana kampanii oraz dobranie odpowiednich narzędzi wpłynęło na spodziewany wzrost konwersji. Należy podkreślić konsekwencję pracowników w tworzeniu strategii Google Ads oraz bardzo dużą wartość sugestii, które przyczyniły się do osiągnięcia efektów.

Paweł Dzierżak, Dyrektor Camp Leaders Polska

Początek współpracy

Nasza współpraca z Camp Leaders Poland rozpoczęła się w połowie listopada 2022 roku. Klient posiadał już wcześniej konto reklamowe Google Ads, jednak nie był zadowolony z efektów osiąganych przez kampanie.

Po bliższym poznaniu potrzeb i oczekiwań Klienta ustaliliśmy wspólnie dwa główne cele:

  • zapewnienie widoczności witryny na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania Google dla ustalonych wcześniej fraz kluczowych,
  • efektywne pozyskiwanie leadów, czyli studentów zapisujących się na praktyki lub staż.

Do osiągnięcia postawionych celów potrzebowaliśmy przebudowy istniejących już na koncie Klienta kampanii. Zmiany ukierunkowane były na uzupełnienie w lejku sprzedażowym brakujących punktów styczności Klienta z docelową grupą, czyli studentami. Na uwadze mieliśmy również to, aby budżet nie był przepalany na frazy zbyt ogólne – ponieważ są to frazy bardzo drogie w rozliczeniu za kliknięcie oraz bardzo konkurencyjne ze względu na obecność dużej liczby reklamodawców.

Ostatecznie wybraliśmy dwa typy kampanii:

  • kampanię wideo w YouTube,
  • kampanię w sieci wyszukiwania.

Zdecydowaliśmy się na taki krok, ponieważ chcieliśmy jak najbardziej efektywnie wydawać dostępny budżet. Bardzo duża liczba użytkowników serwisu YouTube to właśnie studenci. Z kolei sieć wyszukiwania znajduje się najniżej w lejku sprzedażowym.

Obszar naszych działań reklamowych ustalony został na obszar całej Polski.

 

Podjęte przez nas działania – prace nad kampanią:

 

Nasze prace rozpoczęliśmy od ustawienia kampanii w sieci wyszukiwania ze strategią samodzielnego ustalania kosztu CPC. Wynikało to z faktu, że potrzebowaliśmy wartościowych danych do optymalizacji.

W ten sposób mogliśmy mieć pełną kontrolę nad stawką za kliknięcie (algorytm nie mógł tej stawki zawyżać). Co prawda, dane zbierają się przez to nieco dłużej, jednak bardziej skutecznie, ponieważ system nie testuje szerokich grup użytkowników wśród ustawionych odbiorców naszych reklam. Prościej mówiąc, system staje się ostrożniejszy z wydawaniem budżetu.

Dzięki obranej strategii udało nam się w grudniu wypracować 64% udział płatnego kanału (CPC) w rejestracjach na stronie Klienta ogółem.

 

 

W styczniu zaplanowaliśmy dodanie kampanii wideo w wyszukiwarce YouTube, aby dostarczyć algorytmowi nowych danych i przekierować użytkowników na stronę. Kampanię wideo skierowaliśmy na kanały podróżnicze i vlogi. Uznaliśmy, że osoby zainteresowane wyjazdem na staż do USA mogą poszukiwać motywacji i inspiracji w swoim czasie wolnym właśnie w takich filmach.

Dzięki temu, że w grudniu uzbieraliśmy odpowiednią ilość konwersji, w styczniu mogliśmy przeprowadzić eksperyment z wykorzystaniem wewnętrznego narzędzia Google.  Porównywaliśmy w nim dwie strategie ustalania stawek w kampanii w sieci wyszukiwania: samodzielnie ustalany CPC oraz maksymalizację liczby konwersji.

Eksperyment przebiegł pomyślnie, ponieważ współczynnik konwersji wzrósł do 1,02%. W związku z tym mogliśmy sukcesywnie skalować (zwiększać) budżet kampanii.

Finalnie liczba studentów zarejestrowanych na kolejny oferowany przez firmę program w styczniu 2023 r. wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu do miesiąca poprzedniego. Znacznej poprawie uległy także wyświetlenia i kliknięcia witryny.

 

 

Duże znaczenie w rozwoju konta reklamowego Google Ads i optymalizacji kampanii miał dobór na odpowiednim etapie rozliczania stawek za kliknięcie. Początkowo zaczęliśmy od manualnie ustalanych stawek, aby zachować pełną kontrolę nad kierunkiem, w którym był wydawany budżet. Dzięki temu algorytm dobrze poznał użytkowników, których poszukujemy. 

Kluczowym etapem było przejście na automatyczne stawki i strategię maksymalizacji liczby konwersji w momencie, gdy mieliśmy pewność, że Google wie, kogo poszukujemy. Aby przeciwdziałać wysyceniu się naszej grupy odbiorców, zaczęliśmy pozyskiwać nowych użytkowników z wyszukiwarki YouTube, dzięki czemu podwoiliśmy wynik na przełomie 2 miesięcy.

Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!

Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?

Umów konsultację!

Zacznij z Vilaro


Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:

  • Opracowanie kompleksowych założeń kampanii (cel, strategia, odbiorcy, budżet),
  • Wybór odpowiednich typów kampanii – w sieci wyszukiwania i wideo w YouTube,
  • Efektywne skalowanie budżetu,
  • Stałe monitorowanie i bieżąca optymalizacja kampanii,
  • Przemyślana zmiana strategii ustalania stawek w odpowiednim momencie.