125% więcej przychodu z witryny dzięki SEO Case Study Studio Światła
O Kliencie
Studio Światła to internetowy sklep z oświetleniem, który specjalizuje się w sprzedaży lamp oraz opraw oświetleniowych. W swojej ofercie posiada również lustra, wentylatory i inne akcesoria lub elementy wyposażenia domowego.
Klient działa na rynku polskim i oferuje swoje produkty zarówno klientom indywidualnym, jak i firmom. Studio Światła wyróżnia się na tle konkurencji szerokim asortymentem produktów oraz wysoką jakością oferowanych usług.
Strona nie była wcześniej typowo pozycjonowana. Klient, decydując się na podjęcie współpracy z nami, określił cel, którym było zwiększenie sprzedaży organicznej.
Efekty współpracy
Klient o współpracy:
Michał Woźniak, Wiceprezes Zarządu Spółki Elmax (Studio Światła)Współpraca z firmą Vilaro od samego początku układa się profesjonalnie. Raport przygotowany co miesiąc zawiera niezbędne wskaźniki, analizy, uwagi, które wskazują nasz kierunek rozwoju.
Kwestie techniczne , bieżące są sprawnie załatwiane z naszym działem e-commerce. Pracownicy Vilaro mają przygotowanie merytoryczne i komunikacyjne, są podzieleni według specjalizacji jak SEO, Google Ads.
To dzięki temu specjalistycznemu podziałowi pracowników oraz współpracy z zarządem Vilaro możemy rozwijać nasz sklep online.
Początek współpracy
Z pierwszymi działaniami ruszyliśmy na początku 2022 roku. Strona internetowa była w trakcie przenoszenia z systemu CMS Shoper na IdoSell. Przygotowaliśmy wtedy wszystkie niezbędne przekierowania, które zostały przesłane do osób zarządzających systemem CMS IdoSell.
Analizując stronę Studioswiatla.pl, wskazaliśmy kilka problematycznych elementów z zakresu SEO, które wymagały poprawy, m.in.:
- Skromna struktura witryny,
- Kategorie produktowe ułożone w nielogiczny sposób,
- Brak tekstu na stronie, w tym brak opisu zawartości kategorii produktowych,
- Mała ilość wyzwalaczy zakupu oraz korzyści z zakupu w sklepie Studio Światła,
- Brak linkowania wewnętrznego pomiędzy kluczowymi podstronami w serwisie,
- Nieodpowiednie przekierowania dużej części adresów URL.
Klient działa na rynku krajowym, dlatego też zasięg działań SEO ustalony został na całą Polskę.
SEO on-site
Struktura i Optymalizacja techniczna
Jednym z pierwszych elementów optymalizacji technicznej witryny była rozbudowa jej struktury zgodnie z wymaganiami Klienta dotyczącymi wygodnego zarządzania nią. Dlatego też obecna struktura jest skutecznym kompromisem z punktu widzenia zarówno biznesu, jak i SEO.
Strona wzbogacona została o nowe podstrony produktowe, które podzieliliśmy na konkretne pomieszczenia i style.
Uporządkowana struktura umożliwiła nam następnie na wprowadzenie linkowania wewnętrznego między kategoriami wyższego i niższego rzędu. Stworzyliśmy tzw. drzewo kategorii, które jest zgodne z zasadą “od ogółu do szczegółu”. Dzięki temu rozwiązaniu klienci sklepu mogą bez problemu się po nim poruszać, a sama witryna znacząco zyskała na podziale klastrów odpowiednich kategorii.
Na wszystkie kategorie i podstrony znajdujące się w obrębie witryny przygotowaliśmy i wdrożyliśmy również unikalne meta znaczniki (meta title i meta description). Zawarte w nich zostały wcześniej ustalone frazy kluczowe.
Content
Kolejnym ważnym elementem naszej strategii była praca nad treścią. Jako że strona posiadała niewielką ilość tekstu, rozpoczęliśmy na niej rozbudowę contentową.
W niedługim czasie przygotowaliśmy i wdrożyliśmy treści na stronę główną oraz treści opisujące dla wszystkich (ok. 90) kategorii produktowych oraz kilkunastu podstron ze stylami, które znajdują się na stronie internetowej Klienta.
Kolejnym zadaniem było napisanie i wdrożenie treści opisujących 103 producentów, których produkty znajdują się na stronie Studioswiatla.pl.
Audyt witryny pod kątem UX
Przeprowadziliśmy także audyt witryny pod kątem User Experience, czyli doświadczenia użytkownika. Chcieliśmy, żeby była ona jak najbardziej przystępna dla użytkownika, tak aby ten stał się docelowo klientem sklepu. W związku z tym dodaliśmy na stronę kilka istotnych z punktu UX elementów, takich jak wyzwalacze zakupu oraz wezwania do działania.
Sekcja blogowa
Klient prowadził wcześniej firmowego bloga we własnym zakresie. Postanowiliśmy go rozbudować o artykuły zawierające frazy kluczowe, na które nie mamy pokrycia w kategoriach produktowych.
Planując treści, trzymamy się specyfiki sklepu internetowego. W związku z tym przygotowujemy artykuły edukacyjno-poradnikowe, które niosą faktyczną korzyść dla potencjalnego klienta.
Przykłady zrealizowanych przez nas artykułów:
- https://studioswiatla.pl/pl/blog/aranzacja-swietlna-twojego-salonu-sprawdz-co-warto-wybrac-1636020334.html
- https://studioswiatla.pl/pl/blog/co-wchodzi-w-sklad-oswietlenia-smart-w-inteligentnym-domu-1638359025.html
- https://studioswiatla.pl/pl/blog/jaka-barwe-swiatla-wybrac-do-pokoju-dziecka-1645789723.html
- https://studioswiatla.pl/pl/blog/oswietlenie-nastrojowe-dekoracja-twojego-mieszkania-swiatlem-1661243627.html
- https://studioswiatla.pl/pl/blog/glosowe-sterowanie-oswietleniem-inteligentne-i-wygodne-rozwiazania-1667467769.html
Dwa przygotowane przez nas artykuły blogowe zajmują jedne z najlepszych pozycji wśród wszystkich artykułów na stronie. Każdy z nich rankuje na dużą liczbę jakościowych fraz kluczowych (nawet 140-160 fraz na artykuł). Dzięki nim witryna Studioswiatla.pl jest w stanie docierać do użytkowników, którzy szukają oferowanych przez nią rozwiązań.
SEO off-site
Publikacje artykułów zewnętrznych
Nasze działania z zakresu SEO off-site obejmują w głównej mierze publikacje zewnętrzne. Ich celem jest pozyskiwanie jakościowych linków do strony, ale i pozycji na frazy kluczowe. Dodatkowo tego typu publikacje są dobrym elementem PR-owym, gdyż pozwalają na zwiększanie rozpoznawalności brandu.
Od początku współpracy z Klientem, na ten moment, zrealizowaliśmy łącznie 47 artykułów zewnętrznych. Publikujemy przede wszystkim na portalach, których tematyką jest wnętrze, dom, budownictwo. Dzięki temu artykuły docierają do grupy docelowej sklepu Studio Światła.
Na miesiąc przypada średnio 4-5 publikacji. Pozwala to na sukcesywne zwiększanie sieci linków zewnętrznych. W jednym miesiącu wypuściliśmy rekordowo aż 10 artykułów.
Przykłady naszych publikacji zewnętrznych:
- https://kb.pl/porady/czy-warto-robic-zakupy-w-internetowym-sklepie-z-oswietleniem-_wp21/
- https://dompelenpomyslow.pl/lampy-lazienkowe-w-ofercie-internetowego-sklepu-z-oswietleniem-dlaczego-warto/
- https://www.4katy.com.pl/dom/jakie-lampy-wiszace-warto-wybrac
- https://wmieszkaniu.pl/jak-wybrac-odpowiednie-lampy-do-lazienki-art4777.html
- https://magazyndom.pl/oswietlenie-zewnetrzne-domu-inspiracje-na-dekoracje-swietlna-twojego-domu/
Efekty uzyskane dzięki SEO
Wzrost widoczności na frazy kluczowe
Poniżej prezentujemy stopniowy wzrost widoczności witryny Studioswiatla.pl na wybrane frazy kluczowe.
Ponad dwukrotnie zwiększyliśmy liczbę fraz kluczowych, na które domena zajmuje pozycje 1-3 w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu jest ona w stanie skuteczniej docierać do swojej grupy docelowej.
Porównanie pozycji wybranych fraz kluczowych w narzędziu Senuto – styczeń 2022 vs. styczeń 2023
Strona nie była widoczna wcześniej na wiele fraz kluczowych poszukiwanych przez potencjalnych klientów. Zmieniło się to za sprawą wykonanych przez nas działań z zakresu SEO.
Wykres z narzędzia Senuto – frazy w TOP10
Wykres z narzędzia Senuto – frazy w TOP50
Wzrost liczby wyświetleń i kliknięć
Wyraźnej poprawie uległa również liczba wyświetleń oraz kliknięć witryny.
Wykres z narzędzia Google Search Console – wyświetlenia witryny
Wykres z narzędzia Google Search Console – kliknięcia witryny
Zwiększenie przychodów z witryny
Przed rozpoczęciem współpracy dominującym źródłem sprzedaży sklepu Studio Światła było Ceneo.pl. Serwis ten pobiera jednak dość sporą prowizję, dlatego nie była to zadowalająca sytuacja. Obecnie to ruch organiczny jest największym źródłem przychodu sklepu.
Uzyskuje on łącznie nawet 125% więcej przychodu ze źródła organicznego aniżeli w roku ubiegłym.
Zestawienie z narzędzia Google Analytics – źródła przychodów
Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!
Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?
Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:
- Przygotowanie nowej struktury strony z szerokim podziałem na kategorie,
- Optymalizacja witryny pod kątem technicznym,
- Kompleksowa rozbudowa contentowa strony z uwzględnieniem fraz kluczowych,
- Wdrożenie elementów wpływających pozytywnie na doświadczenie użytkownika,
- Pozyskiwanie linków zewnętrznych za pomocą publikacji artykułów na portalach wysokiej jakości,
- Ścisły kontakt z Klientem i bieżące monitorowanie wyników.