1400% wzrostu konwersji w kampanii leadowej Google Ads Case Study RT Invest
O Kliencie
RT Invest zajmuje się doradztwem w wyborze nieruchomości na Cyprze Północnym, a także ich obsługą w imieniu klientów. Firma oferuje najnowsze oferty z atrakcyjną ceną oraz zapewnia kompleksową pomoc podczas całego procesu inwestycji.
Efekty współpracy
Początek współpracy
Nasza współpraca z RT Invest rozpoczęła się w połowie listopada 2022 roku. Klient posiadał już wcześniej konto reklamowe Google Ads w innej agencji, jednak nie był do końca zadowolony z efektów osiąganych przez kampanie. Zaistniała potrzeba utworzenia nowego konta, więc budowę całej struktury zaczęliśmy od początku. Obszar naszych działań reklamowych ustalony został na obszar całej Polski.
Po bliższym poznaniu potrzeb i oczekiwań Klienta postawiliśmy wspólnie dwa główne cele:
- zapewnienie widoczności witryny na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania Google dla ustalonych wcześniej fraz kluczowych,
- efektywne pozyskiwanie leadów, czyli potencjalnych klientów końcowych zainteresowanych zakupem nieruchomości na Cyprze Północnym.
Do osiągnięcia postawionych celów potrzebowaliśmy zgromadzenia odpowiedniej ilości danych na koncie reklamowym ze względu na to, że było ono nowe. Postawiliśmy także na kilka typów kampanii, do których zaliczyć można m.in. kampanie wideo w YouTube czy kampanie w sieci wyszukiwania.
Chcieliśmy jak najszybciej pozyskać odpowiedniej ilości dane, wartościowy ruch na stronę i efektywnie wydawać dostępny budżet. Analiza konwersji wspomaganych wykazywała, że choć kampanie w sieci reklamowej czy YouTube nie powodowały bezpośrednio konwersji, to uczestniczyły w ścieżce takiego działania.
Podjęte przez nas działania – prace nad kampanią
Nasze prace rozpoczęliśmy od ustawienia dwóch typów kampanii. Wykorzystaliśmy także strategię samodzielnego ustalania kosztu CPC. W ten sposób mogliśmy mieć pełną kontrolę nad stawką za kliknięcie (algorytm nie mógł tej stawki zawyżać). Kolejne dwa typy kampanii skierowaliśmy na zimny ruch, wykorzystując segmenty niestandardowe (grupy odbiorców utworzone w wewnętrznym narzędziu Google Ads).
W ten sposób zbudowany przez nas lejek marketingowy zaczął generować ruch na stronie, skutkujący w znacznym stopniu kontaktami telefonicznymi, bądź mailowymi.
Po kilku miesiącach optymalizacji istniejących kampanii i zbierania danych wyniki zaczęły niepokojąco spadać. Po naszej analizie potencjału wyszukiwanych fraz w branży doszliśmy do wniosku, że zainteresowanie nieruchomościami wśród użytkowników tymczasowo spada.
Wspólnie z Klientem podjęliśmy zatem decyzję o wykorzystaniu dodatkowego formatu reklamy i dostosowaniu pod niego konta reklamowego.
Dzięki skrupulatnej optymalizacji wcześniej wdrożonych kampanii i zaprojektowanemu lejkowi marketingowemu podjęte przez nas działania poskutkowały bardzo dużym wzrostem ilości konwersji.
Wyniki kampanii
Raport konwersji z Google Analytics 4
Google Analytics 4 – podział udziału konwersji na poszczególne kanały
Google Ads – podsumowanie wyników kampanii w przedziale czasowym 7 marca-30 kwietnia
Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!
Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?
Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:
- Opracowanie kompleksowych założeń kampanii (cel, strategia, odbiorcy, budżet),
- Zbudowanie lejka marketingowego z odpowiednimi celami kampanii,
- Stałe monitorowanie i bieżąca optymalizacja kampanii,
- Przemyślane wdrażanie nowych typów kampanii.