217 wypełnionych formularzy na stronie www w ciągu 3 miesięcznej kampanii Google Ads

Klient - Foster High

Foster High jest szkołą udzielającą korepetycji i prowadzącą kursy maturalne z matematyki, fizyki i chemii stacjonarnie i online. Przygotowuje uczniów zarówno do egzaminów (8-klasisty i matury polskiej/międzynarodowej) jak i do konkursów i olimpiad. Szkoła ma trzy lokalizacje: Lublin, Warszawa, Kraków. Posiada dobrze rozbudowane zaplecze online, umożliwiające naukę i stały kontakt przez internet.

Główny cel to zwiększenie konwersji w postaci zapisu na kurs. Minimalnym wynikiem, jaki Klient chciał wypracować, było 100 zapisów w przeciągu 3 miesięcy trwania kampanii.

Efekty współpracy

217
wypełnionych formularzy na stronie www
+150%
wzrostu kliknięć strony w porównaniu z poprzednim rokiem
+2000%
wzrostu wyświetleń strony od początku kampanii

Rozpoczęcie współpracy

Nasze działania rozpoczęliśmy od audytu konta Google Ads, które dotychczas samodzielnie prowadził Klient.

Przeanalizowaliśmy, w jaki sposób wydawał budżet i jakie to efekty przynosi. Następnie skupiliśmy się na strukturze konta reklamowego, słowach kluczowych i grupach odbiorców. Zaproponowaliśmy trzy możliwości optymalizacji kampanii, aby efektywniej wydawać budżet:

  • rozdzielenie lokalizacji na trzy odrębne kampanie (każda na konkretny oddział firmy Klienta),
  • uporządkowanie słów kluczowych i koncentracja na najlepiej konwertujących,
  • włączenie automatycznych strategii określania stawek na podstawie już zebranych danych na koncie reklamowym.

Dodatkowo przygotowaliśmy dla Klienta przykładowe kreacje graficzne do kampanii remarketingowej.

Po zebraniu wniosków, zaprezentowaliśmy proponowane zmiany Klientowi. W trakcie rozmowy ustaliliśmy wszystkie szczegóły kampanii, łącznie z określeniem budżetu reklamowego. Omówiliśmy także projekty graficzne do remarketingu. Z naszej strony padła propozycja, by przetestować dwa rodzaje reklamy: z podaniem ceny kursów i korepetycji oraz bez podawania cen (testy A/B).

Jeszcze przed startem zauważyliśmy dwa duże wyzwania:

  • sezonowość oferowanych usług, która przekłada się na efektywność reklamy w Google Ads w danych okresach roku. Największy potencjał miały miesiące od września do listopada (początek roku szkolnego i największe zainteresowanie kursami maturalnymi),
  • duża konkurencja (oferująca także tańsze kursy), której obecność wymusza duże skupienie się na pokazaniu wartości usług i korzyści dla klientów.

Strategia prowadzonych działań w Google Ads uwzględniała:

  • reklama w sieci wyszukiwania
  • reklama remarketingowa (graficzna)
  • reklama wideo na YouTube (nastawiona na konwersje oraz na budowanie świadomości marki)

Optymalizowaliśmy kampanię na podstawie analizy efektywności w poszczególnych lokalizacjach i przesuwaniu budżetu tam, gdzie były lepsze wyniki. W tym procesie dużą wagę przykładaliśmy do wykluczania nie tylko nietrafnych zapytań, ale także słabiej konwertujących miejsc docelowych.

Procesy optymalizacyjne obejmowały także wdrażanie machine learning i zaawansowanych strategii ustalania stawek. W późniejszych etapach zaufaliśmy w tym zakresie algorytmom Google, co przyniosło bardzo dobre rezultaty. Nie byłoby to oczywiście możliwe bez jakościowych danych zbieranych na początku kampanii, bez których automatyzacja nie zadziałałaby na korzyść.

Naszym głównym celem kampanii było zwiększenie liczby zapisów na korepetycje i kursy maturalne (min. 100 w ciągu 3 miesięcy). Cel udało nam się zrealizować już po dwóch miesiącach działań, osiągając wynik 110 zapisów.

Przez 4 miesiące trwania kampanii (19 września 2021 – 12 stycznia 2022) uzyskaliśmy wynik 217 zapisów na kurs.

Dzięki kampanii Google Ads w listopadzie 2021 liczba konwersji wzrosła o 100% (w porównaniu z poprzednim rokiem). Ponadto osiągnęliśmy wzrost liczby wyświetleń strony o ponad 2200% (dzień rozpoczęcia kampanii vs. dzień zakończenia kampanii) oraz wzrost liczby kliknięć o ponad 150% (w porównaniu z poprzednim rokiem). W założonym okresie pozyskaliśmy dla klienta 217 leadów (wypełnione formularze z zapisem na stronie www).

Dzięki dobrym wynikom, po dwóch miesiącach współpracy Klient zdecydował się rozszerzyć współpracę z Vilaro o działania SEO.

Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!

Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?

Umów konsultację!

Zacznij z Vilaro


Kluczowe wdrożenia w kampanii Google Ads

  • Audyt poprzedniej kampanii Klienta (analiza budżetowania i efektów)
  • Opracowanie nowych założeń kampanii (cel, przekaz, odbiorcy, forma, budżet)
  • Zaawansowane wdrożenie analityki (mierzenie konwersji, mikrokonwersji, analiza zdarzeń)
  • Zbudowanie skutecznej struktury kampanii Google Ads
  • Chwytliwe kreacje graficznych do kampanii remarketingowej
  • Analiza słów kluczowych i mierzenie wyników wg słów
  • Wielopoziomowe testy A/B reklam np. z podaną ceną vs bez ceny
  • Prowadzenie zasięgowej reklamy wideo w serwisie YouTube
  • Monitorowanie i optymalizacja kampanii
  • Dbanie o efektywną konwersję na poziomie grup reklam i słów kluczowych