Ponad 70 nowych zgłoszeń rekrutacyjnych każdego miesiąca z wykorzystaniem Google Ads
Klient - Prados
Prados to agencja pracy tymczasowej, zajmująca się wspieraniem firm w uzupełnianiu braków kadrowych. Oferuje także pomoc w poszukiwaniu pracy w Polsce. Firma zajmuje się rekrutacją pracowników nie tylko na terenie Polski, ale także m.in. Białorusi i Ukrainy.
Efekty współpracy
Rozpoczęcie współpracy
Klient przed rozpoczęciem współpracy rekrutował kandydatów do pracy tradycyjnymi metodami, które okazały nieskalowalne po osiągnięciu pewnej wielkości. Podczas wstępnej rozmowy ustaliliśmy, że firma nie nie korzystała jeszcze z możliwości jakie daje wyszukiwarka Google. Firma potrzebowała szybkich efektów, więc jako rozwiązanie zaproponowaliśmy kampanię Google Ads. Zwłaszcza, że celem były rekrutacje w Polsce, Białorusi i w Ukrainie.
Dużym wyzwaniem była wielojęzyczność kampanii uwarunkowana specyfiką grupy docelowej. Audyt zaczęliśmy od analizy słów kluczowych w językach: polskim, ukraińskim i rosyjskim, co wynikało z kryteriów lokalizacyjnych. Z tego samego powodu podzieliliśmy działania na dwie mniejsze kampanie i dwie grupy odbiorców. Budżet rozdzieliliśmy w proporcjach 55-45% (Polska-Ukraina). Jego wysokość ustaliliśmy na podstawie prognozy słów kluczowych.
W połowie listopada 2021 kampania Google Ads na pozyskiwanie osób szukających pracy rozpoczęła się w dwóch obszarach:
- reklama w sieci wyszukiwania Google Search,
- reklama banerowa w sieci Google Display Network (GDN).
Grupy odbiorców różnią się w zależności od lokalizacji, więc targetowaliśmy:
- Ukraina: osoby zainteresowane pracą tymczasową w Polsce,
- Polska: osoby pochodzenia ukraińskiego zainteresowane pracą tymczasową w Polsce oraz pracodawcy zainteresowani rekrutacją pracowników z Ukrainy.
Największym wyzwaniem optymalizacyjnym w kampanii Google Search było sprawdzanie wyników i dobór najlepiej konwertujących słów kluczowych w językach ukraińskim i rosyjskim. Zdecydowaliśmy dodać wykluczenia słów dotyczących pracy poza Polską. Dodaliśmy także pokrewne do obecnych rosyjskie i ukraińskie słowa kluczowe, które przyniosły dodatkowe konwersje.
Zdecydowaliśmy wyciągnąć część polskich słów kluczowych do oddzielnej kampanii, aby miały większe szanse generowania konwersji (m.in. frazy takie jak oferty pracy w Polsce, szukam pracy w Polsce).
Wiedzieliśmy, że w okresie świątecznym kampania może być mniej efektywna, dlatego podjęliśmy decyzję o czasowym jej wyłączeniu. Grupa odbiorców to w dużym stopniu wyznawcy religii prawosławnej, obchodzący Boże Narodzenie na początku stycznia. Z tego powodu kampania została wznowiona 12 stycznia.
W styczniu 2022 r. mimo skróconego okresu kampanii ze wszystkich obszarów reklamowych pozyskaliśmy 71 konwersji (czyli wypełnienie formularza kontaktowego) oraz 7210 kliknięć w reklamę. Dodane do kampanii słów kluczowych w języku rosyjskim było trafnym posunięciem – wyniki pokazały, że większość użytkowników klikających w reklamę posługuje się językiem rosyjskim.
Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!
Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?
Kluczowe wdrożenia w kampanii Google Ads
- Wdrożenie analityki mierzącej konwersje, mikrokonwersje i zdarzenia na stronie
- Opracowanie elastycznej struktury kampanii Google Ads
- Prowadzenie kampanii w różnych wariantach w zależności od lokalizacji
- Prowadzenie testów A/B uwzględniających treści reklamowe i banery
- Staranne wykluczania słów kluczowych
- Prowadzenie kampanii na słowa w języku: polski, ukraińskim, rosyjskim
- Chwytliwe kreacje graficznych do kampanii remarketingowej
- Analiza słów kluczowych i mierzenie wyników wg słów
- Monitorowanie i optymalizacja kampanii
- Dbanie o efektywną konwersję na poziomie grup reklam i słów kluczowych