Ponad 70 nowych zgłoszeń rekrutacyjnych każdego miesiąca z wykorzystaniem Google Ads

Klient - Prados

Prados to agencja pracy tymczasowej, zajmująca się wspieraniem firm w uzupełnianiu braków kadrowych. Oferuje także pomoc w poszukiwaniu pracy w Polsce. Firma zajmuje się rekrutacją pracowników nie tylko na terenie Polski, ale także m.in. Białorusi i Ukrainy.

Rozpoczęcie współpracy

Klient przed rozpoczęciem współpracy rekrutował kandydatów do pracy tradycyjnymi metodami, które okazały nieskalowalne po osiągnięciu pewnej wielkości. Podczas wstępnej rozmowy ustaliliśmy, że firma nie nie korzystała jeszcze z możliwości jakie daje wyszukiwarka Google. Firma potrzebowała szybkich efektów, więc jako rozwiązanie zaproponowaliśmy kampanię Google Ads. Zwłaszcza, że celem były rekrutacje w Polsce, Białorusi i w Ukrainie.

Dużym wyzwaniem była wielojęzyczność kampanii uwarunkowana specyfiką grupy docelowej. Audyt zaczęliśmy od analizy słów kluczowych w językach: polskim, ukraińskim i rosyjskim, co wynikało z kryteriów lokalizacyjnych. Z tego samego powodu podzieliliśmy działania na dwie mniejsze kampanie i dwie grupy odbiorców. Budżet rozdzieliliśmy w proporcjach 55-45% (Polska-Ukraina). Jego wysokość ustaliliśmy na podstawie prognozy słów kluczowych.

W połowie listopada 2021 kampania Google Ads na pozyskiwanie osób szukających pracy rozpoczęła się w dwóch obszarach:

  • reklama w sieci wyszukiwania Google Search,
  • reklama banerowa w sieci Google Display Network (GDN).

Grupy odbiorców różnią się w zależności od lokalizacji, więc targetowaliśmy:

  • Ukraina: osoby zainteresowane pracą tymczasową w Polsce,
  • Polska: osoby pochodzenia ukraińskiego zainteresowane pracą tymczasową w Polsce oraz pracodawcy zainteresowani rekrutacją pracowników z Ukrainy.

Największym wyzwaniem optymalizacyjnym w kampanii Google Search było sprawdzanie wyników i dobór najlepiej konwertujących słów kluczowych w językach ukraińskim i rosyjskim. Zdecydowaliśmy dodać wykluczenia słów dotyczących pracy poza Polską. Dodaliśmy także pokrewne do obecnych rosyjskie i ukraińskie słowa kluczowe, które przyniosły dodatkowe konwersje.

Zdecydowaliśmy wyciągnąć część polskich słów kluczowych do oddzielnej kampanii, aby miały większe szanse generowania konwersji (m.in. frazy takie jak oferty pracy w Polsce, szukam pracy w Polsce).

Wiedzieliśmy, że w okresie świątecznym kampania może być mniej efektywna, dlatego podjęliśmy decyzję o czasowym jej wyłączeniu. Grupa odbiorców to w dużym stopniu wyznawcy religii prawosławnej, obchodzący Boże Narodzenie na początku stycznia. Z tego powodu kampania została wznowiona 12 stycznia.

W styczniu 2022 r. mimo skróconego okresu kampanii ze wszystkich obszarów reklamowych pozyskaliśmy 71 konwersji (czyli wypełnienie formularza kontaktowego) oraz 7210 kliknięć w reklamę. Dodane do kampanii słów kluczowych w języku rosyjskim było trafnym posunięciem – wyniki pokazały, że większość użytkowników klikających w reklamę posługuje się językiem rosyjskim.

Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!

Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?

Umów konsultację!

Zacznij z Vilaro


Kluczowe wdrożenia w kampanii Google Ads

  • Wdrożenie analityki mierzącej konwersje, mikrokonwersje i zdarzenia na stronie
  • Opracowanie elastycznej struktury kampanii Google Ads
  • Prowadzenie kampanii w różnych wariantach w zależności od lokalizacji
  • Prowadzenie testów A/B uwzględniających treści reklamowe i banery
  • Staranne wykluczania słów kluczowych
  • Prowadzenie kampanii na słowa w języku: polski, ukraińskim, rosyjskim
  • Chwytliwe kreacje graficznych do kampanii remarketingowej
  • Analiza słów kluczowych i mierzenie wyników wg słów
  • Monitorowanie i optymalizacja kampanii
  • Dbanie o efektywną konwersję na poziomie grup reklam i słów kluczowych

Efekty współpracy

70
wypełnionych formularzy miesięcznie
7200
kliknięć w reklamę płatną
3
różne języki użyte w reklamie