SEO dla lokalnego biznesu, czyli 600% wzrostu widoczności na frazy w TOP3 Google Case Study Bukietowa
O Kliencie
Bukietowa to kwiaciarnia z siedzibą w Lublinie oferująca szeroki zakres usług, który nie ogranicza się jedynie do tradycyjnej sprzedaży kwiatów, ale obejmuje także florystykę pogrzebową, biznesową oraz ślubną.
Działając zarówno online, jak i offline, firma zapewnia swoim klientom kompleksową ofertę, dostosowaną do różnorodnych potrzeb i wyjątkowych okazji. Bukietowa oferuje również usługę poczty kwiatowej, która jest odpowiedzią na potrzeby osób pragnących wysłać kwiaty na odległość.
Efekty współpracy
Klient o współpracy:
bukietowa.plWspółpraca z Vilaro od samego początku przebiega bez problemu. Dedykowany specjalista SEO bardzo dobrze rozumie specyfikę naszej branży i wychodzi z inicjatywą działań. Firma podchodzi do projektu z pełnym zaangażowaniem, zapewnia stałą komunikację i terminowość. Cennym punktem są również comiesięczne raporty, które w przejrzysty sposób przedstawiają uzyskiwane wzrosty w pozycjach.
Doceniam kompleksową opiekę ze strony zespołu Vilaro. Możemy liczyć na pełne wsparcie zarówno w obszarze technicznym, jak i strategii treści. Dzięki podejmowanym działaniom nasza strona stale zwiększa swoją widoczność w Google, co przekłada się na sprzedaż.
Jestem bardzo zadowolony z przebiegu prac i uzyskiwanych efektów. Polecam współpracę z agencją Vilaro każdemu, komu zależy na indywidualnym podejściu oraz rzeczywistym wzroście wyników. 🙂
Początek współpracy
Współpracę z kwiaciarnią Bukietowa rozpoczęliśmy w czerwcu 2023 roku. Z przeprowadzonej przez nas analizy kondycji pod kątem SEO wynikało, że strona Klienta posiadała pewne błędy i braki optymalizacyjne, na których należało się skupić. Zaliczyć do nich można było m.in.:
- Błędną strukturę nagłówków Hx,
- Treści bez odpowiednio wdrożonego linkowania wewnętrznego między poszczególnymi podstronami,
- Brak odpowiednio wdrożonego menu okruszkowego (breadcrumbs),
- Brak sekcji blogowej,
- Niskiej jakości treści dla podstron kategorii produktowych,
- Słabą wydajność na urządzeniach mobilnych.
Klient określił również główne cele naszej współpracy, na których szczególnie mu zależało:
- zwiększenie rozpoznawalności marki na lokalnym rynku (Lublin),
- zwiększenie ogólnej widoczności witryny w Google,
- poprawa wyglądu strony na urządzeniach mobilnych,
- rozbudowa sekcji blogowej.
Przed podjęciem działań optymalizacyjnych przeprowadziliśmy szeroką analizę fraz kluczowych. Następnie na tej podstawie przygotowaliśmy kompleksową i indywidualnie dopasowaną strategię SEO wraz z rekomendacjami zmian. Zasięg naszych działań ustalony został na obszar Lublina.
Podjęte przez nas działania – SEO on-site
Optymalizacja witryny
Zgodnie z ustalonymi wcześniej celami nasze prace rozpoczęliśmy od zaprojektowania nowego menu na urządzenia mobilne. Zawiera ono teraz podział na konkretne kategorie produktowe wraz z uszczegółowieniem np. na konkretne gatunki kwiatów, okazje, uczucia czy święta. Dzięki temu użytkownik może szybko znaleźć interesującą go w ofercie pozycję.
Skupiliśmy się również na poprawie wydajności strony na urządzeniach mobilnych, tak aby wpłynąć pozytywnie zarówno na doświadczenie użytkowników, jak i postrzeganie przez roboty wyszukiwarki. Dodatkowo wyeliminowaliśmy błędy związane z wyświetlaniem strony na tych urządzeniach.
Następnie zadbaliśmy o linkowanie wewnętrzne pomiędzy kluczowymi podstronami w strukturze witryny. Odpowiednie linkowanie wpływa m.in. pozytywnie na indeksację zasobów witryny oraz sprawia, że użytkownicy są w stanie łatwiej poruszać się po stronie.
Usunęliśmy także zbędne wtyczki, które zostały wcześniej zainstalowane na wykorzystywanym CMSie. Zbyt duża ilość pluginów wpływa bowiem negatywnie na czas ładowania strony. Wyeliminowaliśmy też inne mniejsze błędy optymalizacyjne, które mogły ograniczać potencjał witryny w Google.
Obszar contentowy
W obszarze contentowym na stronie bukietowa.pl skupiamy się w głównej mierze na artykułach blogowych oraz opisach kategorii produktowych.
Pracę nad sekcją blogową rozpoczęliśmy w drugim miesiącu współpracy. Zgodnie z ustaleniami przygotowujemy i publikujemy jeden wpis miesięcznie. Tematyka artykułów jest uzgadniana z Klientem. Przygotowane treści są także zawsze wysyłane do akceptacji i ewentualnych poprawek. Nasze przykładowe wpisy blogowe:
- https://bukietowa.pl/kwiatowe-akcenty-w-zaproszeniach-i-papeterii-slubnej-inspiracje-i-wskazowki/
- https://bukietowa.pl/kwiatowe-dekoracje-stolow-na-przyjecie-weselne-pomysly-i-porady/
- https://bukietowa.pl/jak-pielegnowac-rosliny-doniczkowe-podstawy-dla-poczatkujacych/
Dotychczas napisaliśmy również 27 opisów kategorii produktowych. Wysokiej jakości treści wspierają założoną przez nas strategię SEO, a także wpływają pozytywnie na konwersję.
Dodatkowo na podstronie “Florystyka ślubna” zaprojektowaliśmy specjalne boxy, które kierują do utworzonych zakładek tematycznych. Każda z nich zawiera napisane przez nas treści.
Podjęte przez nas działania – SEO off-site
Nasza strategia SEO off-site skupia się przede wszystkim na pozyskiwaniu linków za pomocą artykułów zewnętrznych. Stawiamy na jakość, a nie ilość – do tej pory przygotowaliśmy kilka wartościowych wpisów opublikowanych na renomowanych portalach.
Jako że kwiaciarnia działa na terenie Lublina, wybraliśmy lokalne serwisy, które są dobrze znane wśród mieszkańców. Są to:
- dziennikwschodni.pl
- lublin112.pl
Artykuły zewnętrzne nie tylko wpływają pozytywnie na sieć linków strony (od której zależy w dużej mierze jej widoczność), ale także zwiększają rozpoznawalność marki Bukietowa wśród lokalnych mieszkańców.
Efekty uzyskane dzięki SEO
Pierwsze efekty naszej współpracy pojawiły się już po pierwszym miesiącu od wdrożenia treści. Były to gwałtowne i (jak się później okazało) systematyczne wzrosty.
Wykres fraz w TOP3 w Google według narzędzia Senuto:
Wykres fraz w TOP10 w Google według narzędzia Senuto:
Wykres fraz w TOP50 w Google według narzędzia Senuto:
Poniżej przedstawiamy procentowy przyrost we frazach, na które widoczna jest obecnie witryna bukietowa.pl (w porównaniu do czerwca, czyli początku współpracy):
Witryna zanotowała również w 6 miesięcy znaczne wzrosty w liczbie kliknięć i wyświetleń (w porównaniu do czerwca, czyli początku współpracy):
Strona bukietowa.pl zajmuje obecnie 2 pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania na frazę “kwiaciarnia Lublin”. Nasz Klient działa na lokalnym rynku, jednak witryna zajmuje również wysokie pozycje na konkurencyjne, bardziej ogólne frazy. Poniżej przedstawiamy aktualną widoczność witryny na wybrane słowa kluczowe:
Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!
Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?
Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:
- Przeprowadzenie szerokiej analizy słów kluczowych oraz przygotowanie długofalowej strategii SEO,
- Wyeliminowanie błędów optymalizacyjnych znajdujących się w obrębie witryny,
- Wzbogacenie witryny o jakościowe treści w postaci artykułów blogowych i opisów kategorii produktowych,
- Zaprojektowanie nowego menu oraz zwiększenie wydajności dla urządzeń mobilnych,
- Stały i bezpośredni kontakt z Klientem,
- Bieżące monitorowanie pozycji w Google oraz analizowanie uzyskanych efektów.