Zwiększenie widoczności e-commerce w 3 miesiące za pomocą SEO

O Kliencie

Naszym Klientem jest sklep internetowy z szeroką ofertą produktów spożywczych najwyższej jakości. Sklep oferuje produkty kuchni śródziemnomorskiej i nie tylko – m.in. oliwy, przyprawy, makarony, słodycze czy przekąski owocowe. 

Początek współpracy

Rozpoczęcie naszej współpracy miało miejsce w połowie lutego 2023 roku. Strona posiadała widoczność, jednak była ona skromna na tle konkurencji.

Z przeprowadzonej przez nas analizy wynikało również, że witryna posiadała pewne błędy optymalizacyjne, m.in.:

  • Brak treści opisujących kategorie produktowe,
  • Brak zakorzenienia kategorii niższego i wyższego rzędu menu w widocznej wersji dla desktopu,
  • Niepoprawna struktura nagłówków Hx,
  • Niskie wyniki prędkościowe,
  • Błędnie skonstruowany podział kategorii produktowych.

Zasięg naszych działań SEO ustaliliśmy na obszar całej Polski.

Na samym początku zaczęliśmy od prac analitycznych. Przygotowaliśmy dokumenty, na podstawie których mogliśmy wdrożyć przemyślaną strategię działania:

  • Analiza fraz kluczowych dla ponad 3200 fraz,
  • Rekomendacje zmian na stronie internetowej,
  • Propozycje meta znaczników,
  • Strategia działań SEO.

Przygotowaliśmy również propozycję dwóch struktur witryny z podziałem na kategorie produktowe i zmianami optymalizacyjnymi. Struktura witryny i nowy podział kategorii produktowych były jednymi z najtrudniejszych elementów, biorąc pod uwagę bieżącą sprzedaż sklepu.

 

SEO on-site

 

Prace optymalizacyjne

Na samym początku współpracy domena została zweryfikowana poprzez rekord TXT w DNS na potrzeby narzędzia analitycznego Google Search Console. Do Google Search Console została przypięta mapa witryny. Działanie to zostało również przeprowadzone w  narzędziach analitycznych Bing WebMaster Tools. Następnie:

  • Wdrożyliśmy 31 podstron kategorii produktowych wraz z odpowiednimi meta znacznikami oraz customowymi przyciskami między kategoriami zawierającymi się w danej strukturze.
  • Wdrożyliśmy również poprawki związane z taksonomiami meta znaczników dla brakujących podstron oraz dla produktów, tak aby były optymalnie wyświetlane w wynikach wyszukiwania.
  • Ustawiliśmy w kodzie strony adresy kanoniczne na podstronach paginacji w obrębie całej witryny, optymalizując crawl budget i wspierając kategorie główne.
  • Zmieniliśmy także zawartość pierwszego okruszka breadcrumbs na nazwę marki, poprawiając tym samym linkowanie wewnętrzne strony głównej poprzez frazę brandową.
  • W samym czerwcu zoptymalizowaliśmy około 79 podstron – m.in. usunęliśmy zbędne kategorie oraz wdrożyliśmy indywidualne meta znaczniki.
  • Każda kategoria zyskała również linki wewnętrzne między podstronami składowymi w postaci wystylizowanych przycisków. Wykonaliśmy także przekierowania 301 z adresów, które były wyłączone lub usunięte do ich odpowiedników. Dzięki tym działaniom poprawiliśmy znacznie strukturę witryny i nadaliśmy jej niemalże docelowy kształt.

 

Opisy kategorii

W obszarze contentowym skupiliśmy się przede wszystkim na opisach kategorii produktowych.

W kwietniu dostarczyliśmy treści opisujące na łączną liczbę ponad 90 000 znaków ze spacjami z podziałem na 52 kategorie. Każda treść zyskała również odpowiednie linkowanie wewnętrzne między kategorią niższego i wyższego rzędu.

W maju przygotowaliśmy kolejne 50 000 znaków ze spacjami, realizując założoną strategię treści opisujących kategorie produktowe. W czerwcu zakończyliśmy proces przygotowywania i wdrażania treści zgodnie z przyjętą strategią działań SEO – przygotowaliśmy 56 000 znaków ze spacjami.

 

Efekty uzyskane dzięki SEO

Witryna w krótkim czasie odnotowała bardzo duży wzrost widoczności. Wpłynęła na to m.in. poprawa struktury całego serwisu wynikająca z prac optymalizacyjnych. Strona miała także strategicznie i konsekwentnie budowane treści kategorii produktowych wraz z ich wdrożeniami.

 

Wzrost widoczności na frazy kluczowe

Za pomocą narzędzia Senuto stale monitorujemy zmiany w widoczności witryny na frazy kluczowe. Na przełomie luty/czerwiec 2023 strona uzyskała następujące wzrosty w widoczności:

Dzięki naszej konsekwentnej strategii witryna uzyskała bardzo szybko wzrosty w widoczności na jakościowe słowa kluczowe, które sprowadzają ruch na stronę.

Wykres wzrostu widoczności na frazy w TOP3:

 

Wykres wzrostu widoczności na frazy w TOP10:

 

Wykres wzrostu widoczności na frazy w TOP50:

 

Porównanie widoczności wybranych fraz kluczowych luty vs. czerwiec 2023:

Jak można zatem zauważyć, nasza strategia pozycjonowania dla e-commerce przyniosła znaczne efekty zaledwie w 3 miesiące po rozpoczęciu realnych prac nad witryną.

 

Zwiększenie przychodów z witryny

Porównując ze sobą okres luty-lipiec 2022 do luty-lipiec 2023, witryna Klienta zanotowała blisko 130% wzrostu przychodów ze źródła organicznego.

Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!

Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?

Umów konsultację!

Zacznij z Vilaro


Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:

  • Zaplanowanie kompleksowej strategii SEO,
  • Przeprowadzenie szerokiej analizy fraz kluczowych,
  • Przygotowanie jakościowych treści opisujących kategorie produktowe,
  • Wdrożenie poprawnego linkowania wewnętrznego między kategoriami,
  • Zoptymalizowanie podstron wraz z indywidualnymi meta znacznikami,
  • Regularny kontakt z Klientem,
  • Bieżące monitorowanie wyników i reagowanie na zmiany.

Efekty współpracy

193 500
znaków ze spacjami przygotowanych na kategorie produktowe w pierwszych 3 miesiącach współpracy
130%
wzrostu przychodów ze źródła organicznego w porównaniu z poprzednim rokiem
81%
wzrostu fraz w TOP10 w 3 miesiące