471% zwiększenia widoczności strony w Irlandii i Wielkiej Brytanii dzięki SEO Case Study Fenbro

O Kliencie

Fenbro to polska firma zajmująca się sprzedażą okien i drzwi zarówno klientom B2B, jak i B2C w Irlandii, w UK oraz na innych głównych rynkach światowych. Nasz Klient współpracuje wyłącznie z najlepszymi markami i producentami, dzięki czemu oferuje sprawdzone produkty wysokiej jakości.

Klientowi zależało przede wszystkim na zwiększeniu widoczności w Irlandii, a następnie kolejnych rynkach, m.in. Wielkiej Brytanii.  

Początek współpracy

Współpracę z Fenbro rozpoczęliśmy na początku maja 2022 roku. Zasięg naszych działań SEO ustalony został na Irlandię.

Witryna fenbro.com została zbudowana przez inną agencję. Z przeprowadzonej przez nas analizy wynikało, że wymaga ona pracy m.in. w obszarach:

  • Meta znaczników – większość podstron zawierała meta znaczniki (title i description) z niepoprawnym nakierowaniem na konkretne frazy kluczowe. Dla znaczników, które nie były ustawione, treść była generowana automatycznie. Witryna nie posiadała również ustawionych taksonomii dla meta produktów.

 

  • Treści – witryna posiadała skromną ilość treści na podstronach kategorii produktowych. Treści nie zawierały również odpowiedniego linkowania wewnętrznego wg struktury wyższego i niższego rzędu. Na stronie znajdowała się również mała ilość wpisów blogowych.

 

  • Link buildingu – większość linków przychodzących do domeny pochodziła z tzw. spisów i katalogów firm. Brakowało wysokojakościowych artykułów zewnętrznych i linków kierowanych pod odpowiednimi anchorami, a same linki kierujące do witryny fenbro.com zawierały bardzo słabe parametry.

Wykonaliśmy pełną analizę fraz kluczowych, na podstawie której przygotowaliśmy strategię działań SEO, tak by wyeliminować brak spójności w nakierowaniu fraz kluczowych na konkretne podstrony w serwisie. Przeprowadziliśmy także audyt witryny oraz przygotowaliśmy rekomendacje pod kątem SEO i UX.

 

Podjęte przez nas działania – SEO on-site

Optymalizacja witryny 

W pierwszej kolejności skupiliśmy się na kompleksowej optymalizacji techniczno-strukturalnej witryny. Obejmowała ona m.in.:

  • Poprawienie danych i przesyłanych informacji w elementach rozszerzonych schema.org,
  • Zoptymalizowanie kodu witryny i pozbycie się szeregu niepotrzebnych elementów,
  • Poprawienie błędów w menu związanych z niepoprawnym nazewnictwem atrybutów w kodzie,
  • Poprawienie struktury znaczników hierarchicznych Hx na podstronach, gdzie istniały puste znaczniki np. <H2>,
  • Dodanie do każdej możliwej podstrony z treścią odpowiedniego linkowania wewnętrznego, między podstronami wyższego i niższego rzędu,
  • Zmianę nazewnictwa kategorii produktowych oraz utworzenie kolejnych kategorii zgodnie z przyjętą strukturą strony internetowej. Pozbyliśmy się elementów, które mogły przyczynić się do kanibalizacji fraz kluczowych,
  • Wdrożenie rozwiązania odpowiedzialnego za automatyczne umieszczanie atrybutów alternatywnego tekstu dla obrazów dostępnych w strukturze strony internetowej. Rozwiązanie to jest szczególnie ważne w przypadku produktów, które zawierają dużą liczbę zdjęć,
  • Przygotowanie rekomendacji ws. breadcrumbs.

Przeprowadziliśmy także pełny audyt witryny pod kątem Core Web Vitals. Po konsultacji z naszym Klientem wdrożyliśmy zewnętrzne rozwiązania poprawiające wyniki prędkościowe witryny.

Poniżej przedstawiamy wyniki witryny pod kątem prędkościowych wg Google Search Console zaledwie po miesiącu od wprowadzenia odpowiednich rozwiązań.

 

Obszar contentowy 

Nasza strategia contentowa obejmuje w głównej mierze opisy kategorii produktowych oraz sekcję blogową.

Oprócz tego przygotowaliśmy i opublikowaliśmy również treści na stronę główną wraz z ich odpowiednią stylizacją (w wersji desktopowej i mobilnej).

 

Opisy kategorii produktowych

Wszystkie opisy kategorii produktowych zostały zoptymalizowane przez nas pod kątem fraz. Opisy te musiały jednocześnie:

  • być ukierunkowane na użytkownika, przedstawiając mu faktyczną wartość,
  • brać pod uwagę wyszukiwarkę, zawierając w swojej strukturze frazy kluczowe.

Z tego też względu na każdą kategorię produktową przygotowaliśmy nowe, jakościowe treści.

 

Pamiętajmy, że optymalizacja treści nie jest jednorazowym działaniem. Od początku współpracy optymalizowaliśmy wszystkie treści już dwukrotnie, sprawdzając ręcznie każdą kategorię produktową i jej widoczność na najważniejsze frazy kluczowe. W razie potrzeby rozbudowywaliśmy treści, a także optymalizowaliśmy i poprawialiśmy je pod kątem wyświetlania.

 

Sekcja blogowa

Blog na stronie fenbro.com posiadał wcześniej bardzo małą liczbę artykułów. Zaplanowaliśmy przemyślaną strategię contentową, która obejmowała tworzenie treści z pokryciem fraz kluczowych, na które witryna nie posiadała dotychczasowo widoczności.

Klient posiada w swoim zespole osobę odpowiedzialną za przygotowywanie artykułów – Agatę. Na początku przeprowadziliśmy z nią konsultacje dotyczące tego, jak dane treści powinny wyglądać. Przygotowywane przez Agatę artykuły są ważnym elementem, który wzmacnia cały proces SEO. Obecnie wspólnie układamy strategie contentowe i ściśle współpracujemy pod tym kątem, tak aby pokryć widocznością konkretne obszary.

Cennym wsparciem jest także Ela, która odpowiada za media społecznościowe firmy. Profesjonalnie prowadzone profile w social mediach nie tylko budują wizerunek marki, ale są także dobrym kanałem dystrybucji publikowanych na stronie artykułów blogowych.

Zespół Fenbro wspiera nas również w obszarze graficznym. Dostarczane banery, grafiki i inne atrakcyjne wizualnie elementy znacznie ułatwiają naszą pracę i pozwalają na prowadzenie efektywnych działań.

Oto kilka wybranych rozwiązań, które przygotowaliśmy na bloga fenbro.com:

  • Dodaliśmy do wszystkich artykułów blogowych automatyczny spis treści, który poprawia linkowanie wewnętrzne między nagłówkami,

 

  • Wdrożyliśmy na podstrony bloga informację dotyczącą czasu czytania konkretnego artykułu, co również zostało odpowiednio wystylizowane i wpasowane w strukturę witryny,

 

  • Przygotowaliśmy globalne style dla wyglądu elementów używanych w artykułach blogowych, m.in. globalne style dla tabel czy poprawa wyglądu cytatu.

 

Podjęte przez nas działania – SEO off-site

Nasza strategia SEO off-site obejmuje przede wszystkim pozyskiwanie linków za pomocą jakościowych artykułów zewnętrznych. Do tej pory opublikowaliśmy 34 takie teksty.

Publikacje zewnętrzne są niezwykle ważnym elementem budowania widoczności firmy Fenbro. W głównej mierze skupiliśmy się na link buildingu obejmującym domeny z końcówką .ie, czyli z nakierowaniem na Irlandię. Baza jakościowych portali nie jest zbyt duża, jednak dzięki umiejętnemu researchowi jesteśmy w stanie publikować artykuły w interesujących i wartościowych miejscach.

W momencie, gdy firma zaczęła działać na rynku brytyjskim, zaczęliśmy ekspansję link buildingową na domeny nakierowane właśnie na Wielką Brytanię.

Przykłady naszych publikacji zewnętrznych (Irlandia):

  1. https://www.totallydublin.ie/more/are-you-wondering-what-windows-are-worth-choosing-get-professional-help-at-fenbro/
  2. https://www.build-review.com/why-use-cost-efficient-market-leading-windows-from-poland/
  3. https://avondhupress.ie/why-do-many-people-choose-composite-doors/
  4. https://www.businessworld.ie/news/Where-to-find-the-right-door-supplier-in-Ireland–575698.html

Przykłady naszych publikacji zewnętrznych (Wielka Brytania):

  1. https://developer-update.co.uk/2023/06/06/how-to-save-on-replacement-windows-and-doors-by-importing-them-from-poland/
  2. https://london-post.co.uk/importing-windows-and-doors-from-poland-to-the-uk-is-it-worth-it/
  3. https://euroweeklynews.com/2022/11/04/fenbro-as-one-of-irelands-leading-distributors-of-windows-and-doors/
  4. https://specificationonline.co.uk/articles/2023-02-14/fembro/what-makes-composite-doors-stand-out-

 

Efekty uzyskane dzięki SEO

Efekty naszych działań zaczęły być widoczne niemalże po pierwszym miesiącu od wdrożeń. Od razu zauważyliśmy wzrosty w pozycjach fraz, które w tym czasie optymalizowaliśmy.

Na uzyskiwane wyniki wpływ ma również ścisła współpraca z Klientem. Zespół Fenbro aktywnie angażuje się w prowadzony proces. Jeżeli potrzebujemy wsparcia w jakimkolwiek zakresie lub chcemy omówić konkretną kwestię, możemy liczyć na wspólne działanie. Comiesięczne spotkania są również idealną okazją do weryfikacji uzyskanych wyników oraz przeanalizowania strategii.

Regularny kontakt, wspólne omawianie efektów oraz wymiana cennych spostrzeżeń są gwarancją udanej i satysfakcjonującej współpracy.

 

Widoczność witryny

Przy rozpoczęciu współpracy widoczność witryny obejmowała jedynie Irlandię i kształtowała się następująco:

 

Z kolei obecna widoczność witryny fenbro.com wygląda następująco:

 

Poniżej przedstawiamy procentowy przyrost we frazach:

 

Oddzielnie na Irlandię i Wielką Brytanię witryna fenbro.com posiada obecnie widoczność na następującą liczbę fraz:

 

Pełny wykres widoczności witryny wg narzędzia Ahrefs:

 

Powyższy wykres bardzo dobrze obrazuje, że witryna dłuższy czas utrzymywała swoje wyniki na niemalże tym samym poziomie. W krótkim okresie po rozpoczęciu współpracy zaczęła ona rosnąć pod kątem widoczności i dalej utrzymuje tę tendencję.

 

Ruch z konkretnych lokalizacji

Klientowi zależało na widoczności tylko i wyłącznie na rynkach, na których prowadzi swoją działalność. Jak można zauważyć poniżej, państwem z największym udziałem w ruchu witryny jest Irlandia (64.2%). Na drugim miejscu, z udziałem 21.1%, znajduje się Wielka Brytania.

 

Witryna fenbro.com nie rankuje niemalże wcale w Polsce (skąd też firma pochodzi), co ukazuje poprawność przyjętej przez nas strategii link buildingowej. Nie dostarczaliśmy stronie linków z krajów, w których nie powinna być widoczna, tylko skrupulatnie kontynuowaliśmy naszą strategię.

Co ciekawe, konkurencja Fenbro w wielu przypadkach przedstawia dużo większy udział w ruchu i widoczności w krajach takich jak Indie czy USA, niż na rynkach, na których faktycznie działa. Może być to właśnie efekt nieprzemyślanych działań link buildingowych.

 

Wyświetlenia witryny

Jak widać na poniższym wykresie z narzędzia Google Search Console, po rozpoczęciu współpracy w zakresie SEO witryna fenbro.com zanotowała znaczny wzrost w wyświetleniach. Porównując ze sobą sierpień 2022 i sierpień 2023, wzrost ten wynosi blisko 159%.

 

Sieć linków zewnętrznych

Poniższy wykres z narzędzia Ahrefs przedstawia ostatnie 6 miesięcy procesu link buildingu.

 

Niebieski wykres oznacza domeny odsyłające, z kolei pomarańczowy to ruch organiczny.

Jak możemy zobaczyć, jeden i drugi wykres rośnie, co jest bardzo dobrym sygnałem zapewniającym o skuteczności naszej strategii. Wykres domen odsyłających idzie non stop w górę, jednak nie w sposób agresywny, a dość naturalny. Jest to również ważny element naszych działań.

 

Organiczne źródła leadów

Rozpoczynając współpracę w obszarze SEO, kanał organiczny stanowił niewielki udział we wszystkich leadach naszego klienta. Obecnie firma Fenbro, dzięki dobrej widoczności w wynikach wyszukiwania, otrzymuje bardzo dużo zapytań z Google.

Klient podkreśla, że dzięki temu jest w stanie spokojnie sprawdzać i testować budżety w kampaniach Google Ads i Facebook Ads. Kanał organiczny zapewnia bowiem stały przypływ odwiedzających, którzy posiadają ściśle określone intencje zakupowe.

 

Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!

Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?

Umów konsultację!

Zacznij z Vilaro


Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:

  • Eliminacja błędów technicznych w obrębie witryny,
  • Przemyślana strategia contentowa,
  • Wsparcie ze strony zespołu Fenbro,
  • Budowanie naturalnej sieci linków za pomocą jakościowych artykułów zewnętrznych,
  • Pozyskiwanie linków jedynie z krajów, w których witryna powinna być widoczna,
  • Regularny i bezproblemowy kontakt z Klientem,
  • Bieżące monitorowanie i analizowanie uzyskiwanych efektów.

Efekty współpracy

471%
zwiększenia widoczności strony w Irlandii i Wielkiej Brytanii
195%
wzrostu kliknięć witryny rok do roku
150%
wzrostu ilości leadów rok do roku

Klient o współpracy:

Na Vilaro natrafiłem poprzez wyszukiwanie w Google. Ich wysoka pozycja w wyszukiwarce (pozycja organiczna) już dała mi dobry argument. Kierowałem się jednak głównie opiniami na Google, Facebooku oraz aktywnością w social mediach. Strona www (jej wygląd i zamieszczony content) miała dla mnie bardzo duże znaczenie przy wyborze agencji do SEO.

 

Przedstawienie przez Vilaro oferty, prezentacja, jak i zabieganie o pozyskanie klienta to dobry przykład dla innych agencji marketingowych w branży. Spośród kilkunastu największych agencji w Polsce wybrałem w pełni świadomie Vilaro na firmę, która zajmie się prowadzeniem SEO. 

 

Ogromny wpływ na to, że w obszarze SEO nadal obsługuje nas Vilaro, ma osoba kontaktowa. Kacper jest liderem projektu – daje nam feedback, wprowadza zmiany na stronie, sugeruje portale do publikacji, dobiera frazy kluczowe, wspomaga nas na co dzień swoją wiedzą i pomocą techniczną. Gdy zajdzie potrzeba, naprawia tematy, z którymi inni nie są w stanie sobie poradzić. Dodatkowo raportuje co miesiąc o wynikach w bardzo przystępny i jasny sposób. 

 

Kacper stanowi najsilniejszy punkt naszej współpracy. Jego kompetencje twarde, ciągły postęp w budowaniu SEO, to najlepszy dowód (doświadczenie w prowadzeniu SEO w start-upach widać było od pierwszego dnia). Skille miękkie, m.in. w wymianie informacji i umiejętności komunikowania się z nami, to coś, czego brakuje 95% agencji marketingowych przy prowadzeniu obsługi dla swoich klientów.

 

Wyniki, które robi z nami Vilaro, to coś niesamowitego, jeśli chodzi o podniesienie ruchu na stronie oraz zdobywanie leadów (bardzo świadomych klientów). Porównując rok do roku, ilość leadów wzrosła nam o ponad 150%, gdzie ruch organiczny miał gigantyczne znaczenie w konwersji. Liczę na to, że nasza współpraca będzie przynosiła ciągły progres, a relacje będą wyglądały tak dobrze, jak do tej pory. 🙂

Paweł Brodzik, Właściciel fenbro.com