2300% ROAS z kanału organicznego dzięki działaniom SEO Case Study Jukki

O Kliencie

Jukki to polski producent wysokiej jakości wyprawki dla niemowląt i małych dzieci. W swoim asortymencie posiada m.in. akcesoria, pościel, ubranka, zabawki czy też artykuły pielęgnacyjne. W sklepie internetowym znaleźć można również produkty dla mam, które ułatwią im okres ciąży oraz pierwszych dni po porodzie. 

Jukki stawia na najwyższą jakość, a także estetykę wykonania. Wszystkie produkty Jukki szyte są ręcznie w polskich szwalniach.

Klient określił dwa główne cele naszej współpracy: zwiększenie rozpoznawalności brandu oraz zwiększenie sprzedaży.

Efekty współpracy

2300%
ROAS z SEO
Ponad 133 000
Szacowanego ruchu na stronie z fraz kluczowych
595
Jakościowych fraz w TOP3 wyników wyszukiwania

Klient o współpracy:

Nasza współpraca z Vilaro przebiega bardzo pomyślnie. Specjaliści oferują dużo propozycji działań, które realnie wpływają na zwiększenie widoczności naszej marki w Google. 

Sugestie ze strony Vilaro są kompleksowe – dotyczą zarówno elementów technicznych, takich jak konstrukcja menu, jak i kwestii doboru odpowiednich słów w opisach oraz nazwach produktów. 

Ważnym elementem rozwoju naszej marki jest również strategia contentowa. Artykuły przygotowywane i publikowane przez specjalistów są rzeczowe, a także skuteczne.

Grzegorz Petruczynik, właściciel Jukki

Początek współpracy

Z Jukki współpracujemy od samego początku istnienia sklepu, czyli od lutego 2020 roku. Zasięg naszych działań SEO ustalony został na obszar całej Polski.

Pracę rozpoczęliśmy od przeprowadzenia pełnej analizy potencjału i stanu technicznego witryny. Strona posiadała zrobioną strukturę, jednak występowały problemy związane z wyświetlaniem się kategorii produktowych.

Przed:

 

Nasza rekomendacja:

 

Taki podział pozwala użytkownikowi łatwiej znaleźć odpowiednią kategorię, a w przypadku uszczegółowienia nie będzie miał problemu, aby trafić na podkategorię niższego rzędu.

Z punktu widzenia SEO mamy tylko jedną kategorię zoptymalizowaną pod “kokon dla dziecka”, “otulacz”, “otulacze dla niemowląt”. Jest to ważne, ponieważ w przypadku tak często wyszukiwanych fraz musimy dać Google sygnał, która strona jest tą jedną i odpowiednią do rankowania na zadane słowa kluczowe, aby unikać potencjalnej kanibalizacji.

Co więcej, przy rozbudowie strony internetowej mógłby pojawić się problem – menu zakorzenione na dwa, mogłoby być w przyszłości niewystarczające, ponieważ brakowałoby miejsca na nowe kategorie.

Witryna nie posiadała również treści opisujących kategorie produktowe, a meta znaczniki nie były odpowiednio opisane.

 

Podjęte przez nas działania – SEO on-site

 

Struktura i optymalizacja

Skupiliśmy się na ułożeniu struktury strony internetowej. Jest to proces ciągły, prowadzony również obecnie. Każda nowa pozycja, która wchodzi do oferty sklepu, jest analizowana przez nas pod kątem potencjału, jaki płynie z danego produktu i samej kategorii produktowej.

Na początku współpracy sklep nie był tak rozbudowany, jak jest teraz. Menu prezentuje się aktualnie następująco:

 

Sklep Jukki w pierwotnej wersji miał również dużo węższy margines po prawej i po lewej stronie. Gdy był on stopniowo rozbudowywany, zmienialiśmy szerokość w kodzie witryny, ze względu na to, że w menu brakowało miejsca na nowe kategorie.

Dodatkowym działaniem, na którym skupiamy się od dłuższego czasu i widzimy, że przynosi pożądane efekty, jest wykonywanie przekierowań 301 (na stałe) z produktów, które zostały usunięte do ich kategorii produktowych. W ten sposób możemy wykorzystać potencjał, który płynie z linkowania wewnętrznego, wykorzystując zaindeksowane już adresy (w czasach problemów z indeksacją Google), do tego, aby poprawiać jakość kategorii produktowych.

 

Strategia contentowa

 

Sekcja blogowa

Stworzyliśmy sekcję blogową, która funkcjonuje jako subdomena: blog.jukki.pl. Zbudowana została ona od podstaw – istniejące już artykuły zostały na nią przeniesione. Dlaczego postawiliśmy na odrębną strukturę?

Google traktuje domenę jukki.pl i blog.jukki.pl osobno pod względem rankowania w wyszukiwarce. Są to dwie osobne domeny, które podlegają jednemu rankingowi. Naszym głównym celem jest generowanie na sklep ruchu z intencją zakupową (każde zapytanie o nazwę produktu np. pościel dla niemowląt, kokon niemowlęcy). W przypadku, gdyby na domenie jukki.pl istniał blog, ruch z intencją zakupu mógłby się kanibalizować. Użytkownicy, zamiast na strony kategorii, mogliby trafiać na stronę wpisu blogowego, skąd do przycisku „dodaj do koszyka” jest trochę dalej.

Wykonane przez nas w ramach sekcji blogowej działania to m.in.:

  • Postawienie subdomeny bloga Jukki.pl na oddzielnym systemie CMS,
  • Podział artykułów blogowych na klastry tematyczne:
    • Pomysł na prezent,
    • Wyprawka dla noworodka,
    • Prezenty dla młodej mamy,
    • Porady dla rodziców.

Podział dokonany został w większym stopniu pod użytkownika, aniżeli samą wyszukiwarkę Google.

Każdy z artykułów blogowych posiada także indywidualną grafikę, która posiada pattern Jukki:

 

  • Zamieszczanie wielu różnych wyzwalaczy CTA i przekierowań do kategorii produktowych i samej oferty produktowej:

 

Na chwilę obecną przygotowaliśmy 45 artykułów blogowych na łączną długość ponad 220 tysięcy znaków ze spacjami.

 

Opisy kategorii produktowych

Nasza strategia contentowa obejmowała również rozbudowanie witryny o treści opisujące każdą kategorię produktową wraz z linkowaniem wewnętrznym między strukturą wyższego i niższego rzędu. Opisy te są napisane sprzedażowo, a ich układ jest przyjazny dla użytkownika – posiadają zajawkę na górze i resztę treści pod listingiem produktów. Treści są parokrotnie sprawdzane, rozbudowywane i przeredagowywane zgodnie z bieżącą ofertą sklepu internetowego, aby nie wprowadzać użytkowników w błąd. Przykładowo:

 

Strona główna

Zarekomendowaliśmy również optymalny układ treści na stronie głównej jukki.pl, tak aby znajdujące się na niej elementy były korzystnie ułożone dla użytkownika. Dodane zostały 4 boxy z treścią, z czego każdy z nich zawiera zdjęcia produktów Jukki dostarczone przez klientów (rodziców). Boxy umieszczone są w dwóch wierszach, pomiędzy którymi znajduje się karuzela produktów “Strefa marek”.

 

Podjęte przez nas działania – SEO off-site

 

Publikacje artykułów zewnętrznych

Na ten moment przygotowaliśmy ponad 90 artykułów zewnętrznych. Publikujemy głównie na portalach tematycznych związanych z dzieckiem, rodzicielstwem, ciepłem domowym, kobietą, ciążą. Jest to nasz główny kierunek, ponieważ chcemy, aby domena Jukki była dobrze podlinkowana tematycznie. Trzymamy się tego niemalże od samego początku współpracy. W międzyczasie przygotowywaliśmy również publikacje pod dywersyfikację linków ze źródeł bardziej ogólnych.

Przykłady naszych publikacji zewnętrznych:

  • https://parenting.pl/gryzak-drewniany-pomysl-na-prezent-dla-niemowlaka 
  • https://kobieta.onet.pl/jukkipl-polski-producent-akcesoriow-dla-niemowlat/98j89qc 
  • https://czasdzieci.pl/ro_artykuly/id,16185fae.html
  • https://zaradnakobieta.pl/18196.poduszki-ciazowe-dla-mam-jukki-gwarancja-komfortu-i-wysokiej-jakosci 
  • https://www.mojniemowlak.pl/ochraniacz-warkocz-do-lozeczka-niemowlecego/ 
  • https://dobrzesiebaw.pl/przewiewne-i-delikatne-pajacyki-niemowlece-dlaczego-sa-tak-popularne/ 

Przygotowujemy również artykuły tematyczne pod daną porę roku. Przykładowo, przed Świętami Bożego Narodzenia opublikowaliśmy na dziendobry.tvn.pl artykuł na temat prezentu dla niemowlaka. W tamtym momencie drewniane zabawki i gryzaki były nowością w ofercie Jukki.

 

 

Marketing szeptany

W naszej strategii wykorzystaliśmy również marketing szeptany, czyli zdobywanie linków z tematycznych i organicznych forów internetowych. Przy użyciu sprawdzonych kont, które były obecne już jakiś czas na danym forum, polecaliśmy produkty Jukki.

Marketing szeptany pozwolił na dotarcie do określonej przez nas grupy docelowej w sposób nieinwazyjny. Był to również dobry sposób na bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem i lepsze poznanie jego potrzeb.

 

Efekty uzyskane dzięki SEO

 

Widoczność witryny

Po rozpoczęciu naszych działań z zakresu SEO mogliśmy zauważyć bardzo szybki wzrost w TOP wyników wyszukiwania, gdzie pozycje zaczęły się umacniać.

Wykresy fraz z narzędzia Senuto:

Frazy kluczowe w TOP3:

 

Frazy kluczowe w TOP10:

 

Frazy kluczowe w TOP50:

 

Wykres fraz z narzędzia Ahrefs:

 

 

Warto zaznaczyć, że powyższe wykresy przedstawiają frazy tylko i wyłącznie z domeny sklepu, bez przedstawiania wyników fraz powiązanych z np. artykułami blogowymi.

Witryna miała pewien “przestój” widoczności – w tym momencie posiadała już widoczność na większość fraz kluczowych, które mogliśmy pozyskać ze względu na to, że oferta sklepu się nie zmieniała. W tym czasie pozycje się umacniały, a sklep przygotowywał zmiany w swoim asortymencie.

W okresie “przestoju” budowaliśmy konsekwentnie bloga, co można dobrze zauważyć na poniższym wykresie z Senuto:

 

Widoczność witryny na przykładowe frazy kluczowe:

 

Sklep zyskuje dobrą widoczność tylko i wyłącznie na najbardziej jakościowe frazy kluczowe – sprzedażowe, wskazujące na asortyment kategorii produktowych.

Ogólna liczba fraz, na którą widoczna jest witryna jukki.pl, wynosi aktualnie:

 

Warto zauważyć, że szacowany ruch na stronie wskazuje na ponad 133 000 użytkowników miesięcznie z samych fraz kluczowych.

 

Sieć linków zewnętrznych

Wykres z narzędzia Ahrefs – linkbuilding od początku współpracy:

 

Wykres z narzędzia Ahrefs – linkbuilding lipiec 2022/czerwiec 2023:

 

Powyższy wykres doskonale prezentuje regularność w pozyskiwaniu jakościowych linków zewnętrznych.

 

Witryna na tle konkurencji

Widoczność jukki.pl na wybrane frazy kluczowe na tle konkurencji:

 

 

 

Porównanie widoczności – jukki.pl vs. wyprawkowy.pl:

 

Strona wyprawkowy.pl jest dużo większym sklepem z większą liczbą produktów niż jukki.pl. Widoczna jest ona także na więcej fraz kluczowych. Jednakże posiada ona ruch mniejszy o prawie 100 000. Wskazuje to, że jukki.pl posiada bardziej jakościowe frazy, które szacunkowo generują ruch wg Senuto.

 

ROAS – zwrot z inwestycji w SEO

ROAS (stosunek budżetu przeznaczonego na SEO do przychodów sklepu) w roku 2023 kształtuje się następująco:

Średni ROAS kształtuje się na poziomie 2300%. 

 

Rozpoznawalność brandu Jukki

Poza zwiększeniem widoczności i poziomu sprzedaży sklepu nasza współpraca przyczyniła się także do znacznego wzrostu rozpoznawalności marki Jukki.

Podjęte przez nas działania w tym zakresie to m.in.:

  • sugestie dotyczące wprowadzenia dodatków do zakupów,
  • rekomendowanie viralowych elementów, np. hasztag #ŚwiatJukki,
  • zasugerowanie naklejki “Baby on Board” do samochodu,
  • zaproponowanie stworzenia darmowej metryczki dziecka.

 

Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!

Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?

Umów konsultację!

Zacznij z Vilaro


Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:

  • Kompleksowa optymalizacja techniczna witryny,
  • Zaprojektowanie nowej struktury menu z kategoriami i podkategoriami produktowymi,
  • Postawienie subdomeny bloga Jukki.pl na oddzielnym systemie CMS,
  • Pozyskiwanie linków zewnętrznych za pomocą publikacji artykułów na portalach wysokiej jakości,
  • Bieżąca obserwacja algorytmu Google i szybka reakcja na zmiany,
  • Stała komunikacja z Klientem i monitorowanie wyników.