875% wzrostu kliknięć strony w 6 miesięcy - SEO dla B2B Case Study Kot w Butach

O Kliencie

Firma Kot w Butach jest producentem ekologicznej trawki oraz tekturowych drapaków dla kotów. Nasz Klient prowadzi sprzedaż wyłącznie w modelu B2B. Swoją ofertę kieruje do sklepów oraz hurtowni zoologicznych w całej Polsce.

Produkty oferowane przez firmę cechuje bezpieczeństwo i solidność. Fundamentem działalności jest doświadczenie w produkcji oraz pasja do zwierząt.

Efekty współpracy

381%
Wzrostu wyświetleń strony w 6 miesięcy
875%
Wzrostu kliknięć strony w 6 miesięcy
3500%
Wzrostu w widoczności we frazach TOP 3 w 6 miesięcy

Klient o współpracy:

Współpracę z Vilaro oceniam bardzo pozytywnie. Agencja zapewnia stałą komunikację i regularne raporty z wynikami. Bezpośredni kontakt ze specjalistą odpowiedzialnym za projekt to bardzo duży plus. Już od pierwszych miesięcy współpracy widać poprawę w widoczności strony, co przekłada się również na aspekt biznesowy. 

Jestem zadowolony z uzyskiwanych efektów pozycjonowania. Polecam współpracę z agencją marketingową Vilaro firmom, które cenią sobie indywidualne podejście i chcą poprawić swoje wyniki.

Paweł Staszewski, właściciel firmy Kot w Butach

Początek współpracy

Współpracę z Klientem rozpoczęliśmy z początkiem września 2023 roku. Strona nie była wcześniej pozycjonowana. Podczas standardowej analizy zauważyliśmy sporo braków optymalizacyjnych.

Strona była nieodpowiednio rozbudowana pod kątem UX (doświadczenia użytkownika). Brakowało jej nowoczesności oraz funkcjonalności, które mogłyby zwiększyć komfort użytkowników i ułatwić im nawigację. Witryna nie posiadała rozwinięcia w obszarze contentowym. Brakowało jej odpowiednio dostosowanych treści opisowych dla kategorii ofertowych. Witryna nie posiadała również sekcji blogowej.

Podjęliśmy decyzję, że najlepszym wyjściem będzie całkowita przebudowa strony. Przeprowadziliśmy więc ten proces, wdrażając przy tym nowy szablon.

Klientowi zależało na budowaniu widoczności strony na frazy związane z trawką dla kotów i drapakami tekturowymi. Jako cel wyznaczyliśmy również zwiększenie rozpoznawalność marki Kot w Butach. Zasięg działań SEO ustalony został na obszar całej Polski.

 

Podjęte przez nas działania – SEO on-site

Nasza strategia SEO on-site obejmuje kompleksową optymalizację zarówno w obszarze technicznym, jak i contentowym.

 

Elementy techniczne

Jak już wspomnieliśmy, przeprowadziliśmy całkowitą przebudowę strony. Wdrożyliśmy więc od podstaw wszystkie niezbędne elementy techniczne. Zaprojektowaliśmy m.in. nową strukturę wraz z menu.

 

Przygotowaliśmy i wdrożyliśmy także na każdej podstronie unikalne meta znaczniki (tytuły i opisy). Element ten jest istotny nie tylko pod kątem SEO, ale i doświadczenia użytkowników. Poprawnie ustawione meta znaczniki zwiększają atrakcyjność witryny.

 

Zadbaliśmy o responsywność witryny, tak aby wyświetlała się poprawnie na każdym urządzeniu. Obecnie Google promuje strony, które są przyjazne i użyteczne dla odbiorców. Responsywność jest więc jednym z ważnych elementów wpływających na pozycjonowanie witryny.

 

Na stronie Klienta obecnie nie brakuje również elementów wspierających konwersję. Wdrożyliśmy m.in.:

  • widoczne przyciski CTA (wezwania do działania),

  • społeczne dowody słuszności w postaci opinii od klientów,

 

  • klikalne dane kontaktowe – numer telefonu i adres e-mail.

 

Obszar contentowy

Projektując nową witrynę, przygotowaliśmy i wdrożyliśmy unikalne treści – zarówno na stronę główną, jak i na pozostałe podstrony. Nasza strategia contentowa bazuje na kompleksowej analizie fraz kluczowych związanych z obszarem działalności firmy Kot w Butach.

Przykładowe treści na stronie głównej 

 

Od początku współpracy rozwijamy na bieżąco sekcję blogową. Za pomocą bloga budujemy tematyczność witryny, a także przyciągamy użytkowników, którzy np. szukają informacji na temat roślin bezpiecznych dla kotów. W artykułach przedstawiamy dodatkowo produkty Klienta, jakimi są ekologiczna trawka i tekturowe drapaki.

Przykładowy artykuł blogowy – wstęp i spis treści

 

Podjęte przez nas działania – SEO off-site

W ramach strategii SEO off-site skupiamy się na budowaniu silnej sieci linków zewnętrznych. Robimy to poprzez publikację artykułów na jakościowych portalach powiązanych tematycznie z witryną. Skupiamy się na stronach związanych z branżą zoologiczną.

Oto przykłady kilku przygotowanych i opublikowanych przez nas artykułów:

  • https://dlakociarzy.pl/kot-w-butach-dostawca-ekologicznej-trawki-dla-kotow/
  • https://wikizoo.pl/koty/zabawy-koty/wytrzymale-drapaki-dla-kotow-od-producenta-kot-w-butach/
  • https://pupilek.pl/artykuly-sponsorowane/523-innowacyjne-tekturowe-drapaki-z-legowiskiem-od-producenta-kot-w-butach/

Publikowane artykuły nie tylko wspierają proces SEO, zwiększając autorytet witryny, ale także wpływają na wzrost rozpoznawalności marki Kot w Butach.

 

Efekty uzyskane dzięki SEO

Praktycznie od początku wdrożenia nowej odsłony strona internetowa Klienta zaczęła dobrze rankować w Google – szczególnie na artykuły blogowe, które budują rozpoznawalność marki Kot w Butach. Wraz ze zwiększaniem liczby treści witryna zyskiwała na coraz lepszej widoczności. Stabilne wzrosty bardzo dobrze obrazują poniższe wykresy z narzędzia Senuto:

TOP 3

 

TOP 10

 

TOP 50

 

Poniżej przedstawiamy procentowe przyrosty w widoczności na frazy w TOP 3, TOP 10, TOP 50 (październik 2023 do marca 2024).

 

Witryna zajmuje obecnie pozycje TOP 3 na jakościowe frazy związane z jej tematyką. Przykłady fraz:

 

 

Stopniowe wzrosty w widoczności na cenne frazy realnie przełożyły się na poprawę liczby wyświetleń i kliknięć strony. Poniżej przedstawiamy porównanie październik 2023 do marca 2024.

 

Jak widać, przemyślana strategia SEO przygotowana, a następnie wdrożona przez Vilaro to dobry sposób na uzyskanie stabilnych i regularnych wzrostów w widoczności strony.

Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!

Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?

Umów konsultację!

Zacznij z Vilaro


Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:

  • Całkowita przebudowa strony wraz z kompleksową optymalizacją techniczną,
  • Przygotowanie unikalnych treści na witrynę na podstawie wcześniejszej analizy słów kluczowych,
  • Wdrożenie sekcji blogowej i regularna publikacja artykułów związanych tematycznie z produktami Klienta,
  • Budowanie sieci linków zewnętrznych za pomocą artykułów publikowanych na jakościowych portalach związanych z branżą zoologiczną,
  • Bieżąca analiza i monitorowanie uzyskiwanych wyników,
  • Bezpośredni kontakt i regularne konsultacje z Klientem.