Poprawne skalowanie budżetu Google Ads = 5x większy przychód w 3 miesiące Case Study Kotarbau

O Kliencie

Naszym Klientem jest Kotarbau – sklep internetowy z różnorodną ofertą obejmującą m.in. produkty sezonowe, narzędzia oraz akcesoria do domu. Kotarbau ugruntował swoją pozycję jako zaufana marka sprzętu przeznaczonego zarówno dla profesjonalistów, jak i amatorów.

Sklep internetowy Kotarbau dba o regularną rozbudowę swojej oferty, tak by zapewniać swoim klientom szeroki wybór. Marka dba o najwyższą jakość swoich produktów i profesjonalną obsługę klienta.

Początek współpracy

Nasza współpraca z Kotarbau rozpoczęła się we wrześniu 2022 roku. Rozpoznając zmienne nastroje na rynku, skupiliśmy się na wykorzystaniu spokojniejszych okresów do planowania strategii i analizy. Sklep Kotarbau posiadał już silną obecność online z dobrze ugruntowaną marką i znaczącym zasięgiem organicznym. Nasze działania marketingowe ustalone zostały na całą Polskę.

 

Podjęte przez nas działania – prace nad kampanią:

Naszym głównym celem było zwiększenie sprzedaży, z drugorzędnym celem zwiększenia świadomości marki wśród nowych użytkowników. Rozpoczęliśmy od zrozumienia zachowań użytkowników na stronie internetowej Kotarbau i identyfikacji trendów wyszukiwania. Podejście to pomogło nam rozpoznać produkty o wysokim potencjale oraz te wymagające większej ekspozycji.

Wykorzystaliśmy dane z Google Analytics 4 i Google Ads do opracowania ukierunkowanych kampanii, skupiając się na popularnych markach i kategoriach produktów uzupełnionych o dodatkowy ruch z sieci wyszukiwania. Gdy konto reklamowe osiągnęło niezbędny do skalowania poziom zwrotu z inwestycji w reklamę, z końcem sierpnia 2023 zaczęliśmy zwiększać wydatki.

Wyniki Kampanii na koncie Google Ads (sierpień – listopad 2023)

 

Skalowanie budżetów zaczęliśmy z poziomu 3 000 zł miesięcznie na reklamę z końcem sierpnia, kończąc na 6 000 zł z końcem listopada. Przez okres 3 miesięcy zwiększyliśmy przychody brutto sklepu z 14 000 zł miesięcznie (koniec sierpnia 2023) do 70 000 zł (koniec listopada 2023). Daje to pięciokrotne zwiększenie przychodu firmy w ciągu trzech miesięcy etapowego skalowania budżetu.

We współpracy z Kotarbau uruchomiliśmy dodatkowo promocje ograniczone czasowo, generując świeży ruch użytkowników i dopalając sprzedaż bardziej efektywną kampanią Performance Max. Wzrosty ilości zakupów oraz przychodu są z każdym miesiącem skalowania coraz większe.

Porównanie przychodu i ilości konwersji w listopadzie do przychodu w październiku 2023

 

 

Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!

Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?

Umów konsultację!

Zacznij z Vilaro


Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:

  • Kompleksowe zaplanowanie kampanii (cele, strategia, grupa docelowa, budżet),
  • Ciągłe monitorowanie i optymalizacja w czasie rzeczywistym (w tym poprawna konfiguracja całego konta reklamowego i analityki),
  • Przemyślane skalowanie budżetu reklamowego,
  • Wprowadzenie nowych typów kampanii z jakościowymi zasobami,
  • Wprowadzenie ograniczonych czasowo promocji,
  • Poprawne ustawienie kampanii Performance Max,
  • Stała współpraca i kontakt z zespołem Kotarbau.

Efekty współpracy

+56 000 zł
wzrostu miesięcznego przychodu
+624%
wzrostu ROASu w 3 miesiące
+341
zamówień w 3 miesiące (w porównaniu do poprzedniego okresu)

Klient o współpracy:

Dzięki współpracy z agencją Vilaro nasza oferta przyciąga coraz większą liczbę klientów. Poprzez dobrze rozplanowane kampanie, bieżący kontakt i dobre doradztwo, z miesiąca na miesiąc osiągamy wzrost sprzedaży oraz ruchu na naszej stronie.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu działań, a sama współpraca przebiega przez cały czas bezproblemowo. Vilaro potrafi wczuć się w branżę i asortyment klienta (nawet gdy jest tak szeroki i różnorodny jak nasz), trafnie doradzić i poprowadzić kampanie reklamowe tak, by sprawnie osiągnąć wyznaczone cele. 🙂

Justyna Zając, kotarbau.pl