50 000 zł dodatkowego przychodu czyli jak Performance Max dla sklepu z narzędziami osiągnął ROAS 2700%
O Kliencie
Mensura to sklep z narzędziami, który oprócz sprzedaży stacjonarnej stawia na rozwój krajowy w internecie. Sklep oferuje m.in. elektronarzędzia, narzędzia ogrodowe, ręczne czy też odzież roboczą/BHP.
Mensura to solidna marka, którą cechuje najwyższa jakość asortymentu i profesjonalna obsługa klienta.
Efekty współpracy
Początek współpracy
Współpracę z Klientem w obszarze Google Ads rozpoczęliśmy z początkiem grudnia 2022 roku. Był to niski sezon dla branży sprzedaży narzędzi, zatem wykorzystaliśmy ten czas na przygotowania i analizy. Sklep internetowy funkcjonuje w technologii Shoper, a jego marka jest bardzo dobrze osadzona w organicznych pozycjach wyników wyszukiwania. Nasze działania reklamowe ustalone zostały na obszar całej Polski.
Skupiliśmy się na najważniejszym dla nas i Klienta celu, czyli wzroście sprzedaży. Celem dodatkowym było zwiększanie świadomości marki wśród nowych użytkowników.
Początkowo podjęliśmy szereg działań zmierzających do poznania zachowań użytkowników na stronie, a także trendów w sieci wyszukiwania. Miało to na celu lepsze zrozumienie, które produkty mają większą szansę na sprzedaż, a także wyselekcjonowanie tych, które sprzedają się najrzadziej.
Do analizy użyliśmy raportów pochodzących z systemu CMS sklepu, Google Analytics 4 i istniejącego już wcześniej konta Google Ads. Postanowiliśmy początkowo utworzyć standardowe kampanie produktowe na najpopularniejszą w sklepie markę oraz kategorię produktów. Wsparliśmy te kampanie dodatkowym ruchem z sieci reklamowej i sieci wyszukiwania.
Podjęte przez nas działania
Pracę nad optymalizacją rozpoczęliśmy od ręcznego ustalania stawek kosztu CPC. Dzięki temu mieliśmy większą kontrolę nad wydawanym budżetem. Byliśmy również w stanie regulować, w jakim stopniu pokrywamy naszymi reklamami potencjał fraz wyszukiwanych przez użytkowników. Przez kilka miesięcy konsekwentnie optymalizowaliśmy kampanie, wykluczaliśmy nietrafne zapytania i analizowaliśmy zbierane dane. W ten sposób w niskim sezonie utrzymywaliśmy zadowalające wyniki sprzedaży, nie przepalając niepotrzebnie budżetu.
We współpracy z Klientem wprowadzaliśmy do kampanii kilka czasowo ograniczonych promocji, generowaliśmy dodatkowy ruch nowych użytkowników na stronie i w ten sposób “przygotowywaliśmy grunt” pod kampanię Performance Max.
W maju wspólnie z Klientem podjęliśmy decyzję o wykorzystaniu dodatkowego formatu reklamy.
Dzięki skrupulatnej optymalizacji wdrożonych kampanii i zaprojektowanemu lejkowi marketingowemu podjęte przez nas działania poskutkowały bardzo dużym wzrostem ilości konwersji.
Efekty uzyskane dzięki kampanii
Wyniki kampanii Performance Max na koncie Google Ads (maj 2023)
Porównanie źródeł przychodu w Google Analytics 4 (maj 2023)
Ilość konwersji (kwiecień-maj 2023) ze wskazaniem momentu uruchomienia kampanii Performance Max
Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!
Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?
Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:
- Opracowanie kompleksowych założeń kampanii (cel, strategia, odbiorcy, budżet),
- Stałe monitorowanie i bieżąca optymalizacja kampanii, w tym konsekwentne podejście do wykluczeń nietrafnych zapytań,
- Przemyślane wdrażanie nowych typów kampanii (z jakościowymi zasobami),
- Bieżąca współpraca z Klientem.