50 000 zł dodatkowego przychodu czyli jak Performance Max dla sklepu z narzędziami osiągnął ROAS 2700%

O Kliencie

Mensura to sklep z narzędziami, który oprócz sprzedaży stacjonarnej stawia na rozwój krajowy w internecie. Sklep oferuje m.in. elektronarzędzia, narzędzia ogrodowe, ręczne czy też odzież roboczą/BHP. 

Mensura to solidna marka, którą cechuje najwyższa jakość asortymentu i profesjonalna obsługa klienta.

Początek współpracy

Współpracę z Klientem w obszarze Google Ads rozpoczęliśmy z początkiem grudnia 2022 roku. Był to niski sezon dla branży sprzedaży narzędzi, zatem wykorzystaliśmy ten czas na przygotowania i analizy. Sklep internetowy funkcjonuje w technologii Shoper, a jego marka jest bardzo dobrze osadzona w organicznych pozycjach wyników wyszukiwania. Nasze działania reklamowe ustalone zostały na obszar całej Polski.

Skupiliśmy się na najważniejszym dla nas i Klienta celu, czyli wzroście sprzedaży. Celem dodatkowym było zwiększanie świadomości marki wśród nowych użytkowników.

Początkowo podjęliśmy szereg działań zmierzających do poznania zachowań użytkowników na stronie, a także trendów w sieci wyszukiwania. Miało to na celu lepsze zrozumienie, które produkty mają większą szansę na sprzedaż, a także wyselekcjonowanie tych, które sprzedają się najrzadziej.

Do analizy użyliśmy raportów pochodzących z systemu CMS sklepu, Google Analytics 4 i istniejącego już wcześniej konta Google Ads. Postanowiliśmy początkowo utworzyć standardowe kampanie produktowe na najpopularniejszą w sklepie markę oraz kategorię produktów. Wsparliśmy te kampanie dodatkowym ruchem z sieci reklamowej i sieci wyszukiwania.

 

Podjęte przez nas działania 

Pracę nad optymalizacją rozpoczęliśmy od ręcznego ustalania stawek kosztu CPC. Dzięki temu mieliśmy większą kontrolę nad wydawanym budżetem. Byliśmy również w stanie regulować, w jakim stopniu pokrywamy naszymi reklamami potencjał fraz wyszukiwanych przez użytkowników. Przez kilka miesięcy konsekwentnie optymalizowaliśmy kampanie, wykluczaliśmy nietrafne zapytania i analizowaliśmy zbierane dane. W ten sposób w niskim sezonie utrzymywaliśmy zadowalające wyniki sprzedaży, nie przepalając niepotrzebnie budżetu.

We współpracy z Klientem wprowadzaliśmy do kampanii kilka czasowo ograniczonych promocji, generowaliśmy dodatkowy ruch nowych użytkowników na stronie i w ten sposób “przygotowywaliśmy grunt” pod kampanię Performance Max.

W maju wspólnie z Klientem podjęliśmy decyzję o wykorzystaniu dodatkowego formatu reklamy.

Dzięki skrupulatnej optymalizacji wdrożonych kampanii i zaprojektowanemu lejkowi marketingowemu podjęte przez nas działania poskutkowały bardzo dużym wzrostem ilości konwersji.

 

Efekty uzyskane dzięki kampanii

 

Wyniki kampanii Performance Max na koncie Google Ads (maj 2023)

 

Porównanie źródeł przychodu w Google Analytics 4 (maj 2023)

 

Ilość konwersji (kwiecień-maj 2023) ze wskazaniem momentu uruchomienia kampanii Performance Max

 

Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!

Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?

Umów konsultację!

Zacznij z Vilaro


Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:

  • Opracowanie kompleksowych założeń kampanii (cel, strategia, odbiorcy, budżet),
  • Stałe monitorowanie i bieżąca optymalizacja kampanii, w tym konsekwentne podejście do wykluczeń nietrafnych zapytań,
  • Przemyślane wdrażanie nowych typów kampanii (z jakościowymi zasobami),
  • Bieżąca współpraca z Klientem.

Efekty współpracy

50 000 zł
Dodatkowego przychodu
+223%
Wzrostu konwersji
-25%
Średniego kosztu kliknięcia reklamy