638% wzrostu widoczności na frazy TOP 10 - SEO dla producenta schodów Case study DrewLUX

O Kliencie

DrewLUX to producent schodów drewnianych z blisko 30-letnim doświadczeniem. Firma ma w swoim portfolio już ponad 1 000 zrealizowanych projektów. 

Nasz Klient posiada w swojej ofercie m.in. schody zabiegowe, samonośne, dywanowe oraz na beton.

Efekty współpracy

638%
wzrostu widoczności na frazy w TOP 10
280%
wzrostu widoczności na frazy w TOP 3
1 pozycja
na frazę "schody dwubiegowe ze spocznikiem"

Klient o współpracy:

Jestem zadowolony ze współpracy SEO z agencją marketingową Vilaro. Przede wszystkim mam bezpośredni kontakt ze specjalistą odpowiedzialnym za usługę, który informuje mnie o wszystkim i rozwiewa moje ewentualne wątpliwości. Dzięki temu jestem na bieżąco z wykonywanymi pracami i ich efektami.

Ze względu na specyfikę branży pozyskiwanie nowych klientów jest pewnym wyzwaniem. Dlatego liczę na dalszy rozwój naszej współpracy i osiąganie jeszcze lepszych wyników w przyszłości.

Właściciel DrewLUX

Początek współpracy

Z firmą DrewLUX współpracujemy w obszarze SEO od początku listopada 2023 roku. Przeprowadzona na wstępie analiza kondycji witryny dostarczyła nam informacji o błędach optymalizacyjnych, m.in.:

  • Błędnej/wybrakowanej strukturze nagłówków Hx na większości podstron,
  • Braku odpowiednio wdrożonego linkowania wewnętrznego pomiędzy podstronami,
  • Słabym rozwinięciu strony pod kątem contentowym – braku podstron ofertowych oraz braku rozbudowanej sekcji blogowej,
  • Braku klikalnego numeru telefonu zachęcającego do kontaktu,
  • Brakujących atrybutach tekstu alternatywnego dla obrazów wewnętrznych oraz braku przekonwertowania ich na optymalny format .webp.
  • Witryna nie miała wdrożonego menu okruszkowego “breadcrumbs”.

Dodatkowo podjęliśmy decyzję o przeprowadzeniu migracji ze statycznej strony w HTML na nową stronę opartą o CMS WordPress.

Obszar naszej współpracy SEO ustalony został głównie na rynek lokalny (Dolny Śląsk). Jednak obecnie strona rankuje już bardzo dobrze w wynikach wyszukiwania nawet na frazy ogólnopolskie.

 

Podjęte przez nas działania – SEO on-site

Prace nad optymalizacją rozpoczęliśmy od kompletnej przebudowy witryny według naszych standardów. Zadbaliśmy m.in. o spójny design strony (na bazie wcześniejszego jej wyglądu), przygotowaliśmy i wdrożyliśmy logiczną strukturę wraz z menu.

Menu na stronie

 

Dodaliśmy i wyróżniliśmy w menu także klikalny numer telefonu, za pomocą którego potencjalny klient może w szybki sposób skontaktować się z firmą.

Innym elementem ukierunkowanym na zwiększenie konwersji jest wdrożony przez nas na stronie formularz “Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h”. Zadbaliśmy o zabezpieczenie przed spamem, a także wdrożyliśmy inne niezbędne optymalizacje, które usprawniają działanie formularza i mierzenie konwersji.

Formularz na stronie

 

Istotnym krokiem było przeniesienie na nową wersję strony realizacji wykonanych przez firmę DrewLUX. Na podstronie https://drewlux.eu/realizacje wdrożyliśmy łącznie 41 realizacji schodów.

Przykładowe realizacje

 

Prowadząc działania optymalizacyjne, zadbaliśmy jednocześnie o szybkość ładowania strony – zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Należy bowiem pamiętać, że szybkość jej działania wpływa na całościowy odbiór, a tym samym proces zakupowy dokonywany przez klienta.

Wyniki strony na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych

 

Obszar contentowy

Nasza strategia SEO on-site obejmuje również kompleksową optymalizację contentową. Pracujemy m.in. nad cykliczną rozbudową sekcji blogowej, na której publikowane są wysokiej jakości artykuły. Mają one głównie charakter poradnikowy – odpowiadają na pytania potencjalnych klientów i doradzają im m.in. w wyborze schodów czy też ich pielęgnacji.

Przykłady przygotowanych przez nas artykułów blogowych:

  • https://drewlux.eu/blog/przestrzen-pod-schodami-kreatywne-pomysly-na-wykorzystanie-wolnej-przestrzeni
  • https://drewlux.eu/blog/wybor-zabezpieczenia-schodow-lakier-czy-olej
  • https://drewlux.eu/blog/czyszczenie-i-pielegnacja-schodow-drewnianych

Podczas przebudowy witryny przygotowaliśmy i wdrożyliśmy również unikalne opisy kategorii dla wszystkich rodzajów schodów. Treści zoptymalizowane są pod wyszukiwarkę Google, jednak pisane są przede wszystkim z myślą o docelowych odbiorcach.

Przykładowe treści na jednej z podstron ofertowych

 

Podjęte przez nas działania – SEO off-site

W obszarze off-site skupiamy się na budowaniu sieci linków zewnętrznych. Strategia link buildingowa realizowana jest poprzez publikację wysokiej jakości artykułów na portalach zbieżnych tematycznie z branżą Klienta. Są to serwisy związane m.in. z domem, budownictwem czy też wnętrzami.

Przykłady kilku przygotowanych przez nas publikacji zewnętrznych:

  • https://www.apetytnadom.pl/2024/03/schody-drewniane-jako-element.html
  • https://smart-homes.pl/schody-zabiegowe-jako-element-dekoracyjny-inspiracje-i-pomysly-na-stylowe-aranzacje/
  • https://h-design.pl/pl/n/Roznorodnosc-schodow-metalowe%2C-dywanowe%2C-drewniane-ktore-wybrac/189

 

Wzrosty w widoczności strony

Już w pierwszych miesiącach współpracy można było zauważyć wzrost w pozycjach na kluczowe frazy. Przyrosty bardzo dobrze widać na wykresach widoczności z narzędzia SENUTO:

 

Porównując ze sobą listopad 2023 i czerwiec 2024 (niespełna 7 miesięcy), strona zanotowała następujące wzrosty w widoczności:

  • TOP 3: +280%
  • TOP 10: +638%
  • TOP 50: +590%

Dzięki przemyślanej strategii SEO strona naszego Klienta rankuje coraz wyżej na frazy kluczowe związane z ofertą, m.in.: 

 

Jak widać, konsekwentna realizacja przyjętej strategii SEO przełożyła się na stosunkowo szybkie wzrosty w widoczności nowo powstałej strony.

 

Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!

Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?

Umów konsultację!

Zacznij z Vilaro


Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:

  • Decyzja o przeprowadzeniu migracji strony na CMS WordPress,
  • Kompleksowe zaprojektowanie nowej struktury witryny,
  • Przygotowanie i wdrożenie wysokiej jakości treści na podstrony ofertowe,
  • Cykliczna rozbudowa sekcji blogowej o tematycznie powiązane artykuły,
  • Link building oparty na publikacji jakościowych artykułów na zewnętrznych portalach,
  • Monitorowanie zachowania witryny i reagowanie na ewentualne problemy wynikające z procesu migracji strony oraz jej rankowania w wynikach wyszukiwania Google,
  • Regularny i bezpośredni kontakt z Klientem poparty comiesięcznymi raportami z wykonanych prac.