40 000 miesięcznego ruchu na stronie z bezpłatnych wyników wyszukiwania dzięki SEO Case Study Mensura

O Kliencie

Mensura to sklep z profesjonalnymi narzędziami warsztatowymi i budowlanymi. Klient umożliwia zakupy zarówno stacjonarne, jak i online poprzez witrynę mensura.pl. W ofercie sklepu znajdują się m.in. elektronarzędzia, narzędzia pomiarowe, ręczne, ogrodowe czy też odzież robocza/BHP. 

Klient określił następujący cel naszej współpracy: poprawa widoczności sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania.

Efekty współpracy

40 000
szacowanego ruchu z organicznych wyników wyszukiwania
+1557%
przyrostu jakościowych fraz kluczowych w TOP 3 organicznych wyników wyszukiwania
Pozycja TOP 3
w organicznych wynikach wyszukiwania m.in. na frazy: "młotowiertarki", "laser krzyżowy", "piła ręczna"

Klient o współpracy:

Jestem zadowolona ze współpracy z firmą Vilaro. Zespół Vilaro profesjonalnie podszedł do optymalizacji naszej strony, co przełożyło się na wzrost widoczności w wyszukiwarkach. Regularnie otrzymujemy raporty z postępów, a wszystkie działania są jasno przedstawiane. Co ważne, otrzymaliśmy również wiele praktycznych wskazówek do samodzielnej pracy, a zespół chętnie dzieli się swoją wiedzą.

Dzięki wspólnej pracy zespołu Vilaro i zespołu Mensura ruch organiczny na naszej stronie się zwiększył, co pozytywnie wpłynęło na wyniki biznesowe. Agencja Vilaro solidnie realizuje założone cele, dlatego mogę ją polecić innym firmom szukającym wsparcia SEO.

Justyna Leń, Mensura

Początek współpracy

Współpracę w obszarze SEO rozpoczęliśmy z początkiem grudnia 2022 roku. Zasięg naszych działań ustalony został na obszar całej Polski.

Z przeprowadzonej przez nas analizy stanu technicznego witryny wynikało, że wymaga ona pracy m.in. nad:

  • strukturą znaczników Hx,
  • linkowaniem wewnętrznym,
  • meta znacznikami na niektórych podstronach,
  • paginacją i adresami kanonicznymi,
  • procesem link buildingu,
  • wpisami blogowymi,
  • treściami na podstronach opisujących producentów, kategorie i produkty.

Strona posiadała już sporą ilość treści, które zweryfikowaliśmy. W niektórych przypadkach należało je poprawić.

Dodatkowo określone zostały główne kategorie produktowe, na których mieliśmy się skupić:

  • elektronarzędzia,
  • narzędzia pomiarowe,
  • narzędzia glazurnicze,
  • narzędzia ręczne.

Gdy rozpoczął się sezon, dodaliśmy do tej listy również kategorię narzędzia ogrodowe.

 

Podjęte przez nas działania – SEO on-site

 

Struktura i optymalizacja

Strona Klienta nie wymagała gruntownej przebudowy. Zweryfikowaliśmy znajdujące się na niej elementy i odpowiednio dostosowaliśmy je do naszej strategii SEO.

Skupiliśmy się na poprawieniu błędnych nagłówków Hx, tak by posiadały przejrzystą strukturę i zawierały wybrane frazy kluczowe. Na niektórych podstronach wprowadziliśmy także zmiany w meta znacznikach (meta title i meta description).

Przykład zoptymalizowanego meta title i meta description

Stworzyliśmy również wytyczne dotyczące ułożenia treści opisowych kategorii produktowych oraz treści opisowych poszczególnych produktów. Aby ułatwić naszemu Klientowi zrozumienie potrzebnych zmian, przygotowaliśmy wizualizację z odpowiednim oznaczeniem danych elementów na przykładowym produkcie.

Analogicznie, na konkretnym przykładzie, przygotowaliśmy wytyczne dla artykułów blogowych. Kod szablonu wpisów blogowych był do poprawy, więc dostosowaliśmy go do potrzeb naszej koncepcji.

Zwróciliśmy szczególną uwagę na linkowanie wewnętrzne. Tam, gdzie było to możliwe, dodane zostały linki do produktów lub kategorii produktowych sklepu. Poprawne linkowanie pozwala na efektywną indeksację witryny przez roboty wyszukiwarki, a także łatwiejszą nawigację między podstronami.

Przykładowe linki wewnętrzne

Zadbaliśmy także o wyeliminowanie błędów paginacji. W kodzie strony dodaliśmy elementy, które automatycznie wstawiają adresy kanoniczne.

 

Strategia contentowa

 

Sekcja blogowa

Od początku współpracy systematycznie publikujemy artykuły w sekcji blogowej na stronie. Klient sam przygotowuje treści według przygotowanych przez nas tematów oraz analizy fraz pod każdy wpis z zaleceniami linkowania wewnętrznego do odpowiednich zakładek.

Do tej pory zaprojektowaliśmy wiele artykułów blogowych. Do głównych celów rozbudowy bloga zaliczamy:

  • wzbogacenie strony o nowe frazy kluczowe,
  • dzielenie się wiedzą o produktach,
  • pomoc potencjalnym klientom w doborze produktów do odpowiednich prac,
  • prezentacja Klienta jako eksperta w swojej dziedzinie.

Przykłady tematów publikacji na blogu mensura.pl:

  • Jak wybrać odpowiednie wiertło do płytek ceramicznych?
  • Wygodne i precyzyjne pomiary dzięki poziomicom laserowym od Mensura
  • Jak skutecznie zorganizować swój warsztat? Przechowywanie i organizacja narzędzi – sprawdź jak zrobić to mądrze!
  • 5 najlepszych odkurzaczy samochodowych według ekspertów!

Przykładowy artykuł blogowy

Opisy na podstronach

Witryna posiada podstrony z podziałem na produkty konkretnych producentów. Dbamy o systematyczne dodawanie i uzupełnianie opisów każdego z nich.

Strona zawiera także wiele kategorii produktowych, które powinny być odpowiednio opisane. Pracowaliśmy na tym, co znajdowało się już stronie oraz regularnie modyfikowaliśmy przygotowane i opublikowane przez Klienta treści.

Przykładowy opis

Podjęte przez nas działania – SEO off-site

Na ten moment przygotowaliśmy 75 artykułów sponsorowanych na łączną liczbę 225 tys. znaków ze spacjami. Wszystkie z nich zostały opublikowane na portalach tematycznych o zasięgu ogólnopolskim.

Skupiamy się na portalach o tematyce budownictwa, remontów, domu. Chcemy, aby pozyskiwane linki zewnętrzne były zgodne ze specjalizacją sklepu Mensura. Dzięki temu możemy zadbać o dobre podlinkowanie tematyczne witryny.

Przykłady naszych publikacji zewnętrznych: 

  • https://www.budfach.pl/zestaw-narzedzi-recznych-dla-kazdego-majsterkowicza-sprawdz-nasza-oferte-porady-2503.html
  • https://www.magazynprzestrzen.pl/inne/profesjonalne-elektronarzedzia-klucz-do-perfekcyjnego-wykonania-prac-remontowych
  • https://domabc.pl/info,ac296/pilarki-elektryczne-elektronarzedzia-ktore-warto-wybrac-do-domowego-warsztatu-sprawdz-oferte-mensura,15864

Przykładowy artykuł sponsorowany

 

Efekty uzyskane dzięki SEO

 

Widoczność witryny

Od początku naszej współpracy z Klientem generujemy cykliczny wzrost we frazach kluczowych.

Poniżej zamieszczamy wykresy, które przedstawiają widoczność strony na frazy kluczowe na sierpień 2024 (narzędzie Senuto).

 

Frazy w TOP 3:

 

Frazy w TOP 10:

 

Frazy w TOP 50:

 

Dokładne wzrosty w widoczności na frazy kluczowe witryny mensura.pl kształtują się następująco (grudzień 2022 do sierpnia 2024).

Widoczność witryny mensura.pl na przykładowe frazy kluczowe wraz z szacowanym ruchem, który ściągają na stronę:

Szacowany miesięczny ruch na stronie mensura.pl z organicznych wyników wyszukiwania wynosi 40 000.

Sieć linków zewnętrznych

Systematycznie budujemy linkowanie zewnętrzne poprzez publikację artykułów sponsorowanych na portalach o wysokiej jakości. Staramy się publikować jak największą ilość artykułów po uprzednim ustaleniu z Klientem planu contentowego.

Dbamy o odpowiednie linkowanie do danych kategorii produktowych w sklepie, tak abyśmy mieli z nimi pełne pokrycie linków.

Wykres z narzędzia Ahrefs – linkbuilding od początku współpracy (na niebiesko).

Powyższy wykres bardzo dobrze obrazuje naszą systematyczność w pozyskiwaniu linków zewnętrznych.

Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!

Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?

Umów konsultację!

Zacznij z Vilaro


Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:

  • Rozpoznanie błędów technicznych witryny i ich eliminacja,
  • Świadoma i przemyślana strategia contentowa w obrębie strony,
  • Systematyczna publikacja artykułów sponsorowanych na zewnętrznych portalach tematycznych o wysokiej jakości,
  • Bieżąca obserwacja algorytmu Google i szybka reakcja na zmiany,
  • Stałe monitorowanie uzyskiwanych efektów i bieżące dostosowywanie strategii,
  • Ciągła komunikacja i współpraca z Klientem.