ROAS powyżej 1300% z Google Ads w sklepie z branży dziecięcej we Francji

O Kliencie

Jukki jest polskim producentem akcesoriów dla dzieci i niemowląt. Celem klienta było rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów na rynku francuskim z wykorzystaniem swojego sklepu internetowego. Przed nawiązaniem współpracy z Vilaro firma sprzedawała swoje produkty z wykorzystaniem platformy Amazon. Wcześniej firma nie wdrażała kampanii Google Ads.

Głównym celem naszej współpracy było wprowadzenie marki na rynek zagraniczny i promocja jej produktów, uzyskanie rentowności kampanii na poziomie ROAS większym niż 1000% oraz skalowanie sprzedaży w kampanii.

Efekty współpracy

1377%
ROAS z kampanii Google Ads w 2022
13750
transakcji w sklepie internetowym
4,47%
współczynnik konwersji e-commerce

Klient o współpracy

Współpracujemy nieprzerwanie od 2019 roku w zakresie kilku projektów Google Ads i SEO kierowanych na różne europejskie kraje. Niemal od początku zespołowi udaje dowozić zamierzone rezultaty, a otwarta komunikacja pozwala nam na szybkie podejmowanie ważnych decyzji, które mają wpływ na sprzedaż w sklepie internetowym.

Stabilne wyniki sprzedażowe we Francji pozwoliły mi uruchamiać kolejne rynki dla produktów marki Jukki, które obecnie sprzedajemy w większości krajów europejskich.

Polecam współpracę z Vilaro sklepom internetowym, które chcą sprzedawać więcej swoich produktów dzięki promocji w Google.

Grzegorz Petruczynik, właściciel Jukki

Prace nad kampanią zaczęły się od:

Kampanię rozpoczęliśmy od wdrożenia niezbędnych kodów na stronie, które pozwoliły mierzyć efekty prowadzonych działań. Poza standardowymi kodami Google Analytics i kodami konwersji wdrożyliśmy także segmentację użytkowników strony w celu zbierania danych z list remarketingowych. Od początku mierzyliśmy dane w oparciu o liniową atrybucję, która równomiernie przypisuje udział w konwersji wszystkim interakcjom ze stroną na ścieżce Klienta. Kiedy zebraliśmy odpowiednią ilość danych do analizy, przeszliśmy na model oparty na danych.

Równocześnie przygotowaliśmy także segmentacje produktów z wykorzystaniem Google Merchant i feedu produktowego, który zawierał około 300 produktów.

Wybraliśmy strategię opartą na inteligentnej kampanii produktowej (Smart PLA) wspartą przez kampanię Dynamic Search Ads (dynamiczne reklamy w sieci wyszukiwania) oraz standardową kampanią w sieci wyszukiwania. Brand Klienta nie miał żadnej rozpoznawalności kiedy startowaliśmy z działaniami, więc ruch brandowy praktycznie nie istniał. Kiedy zebraliśmy wystarczającą ilość użytkowników na listach remarketingowych, włączyliśmy ten rodzaj kampanii do działań. Jest on skupiony tylko na najbardziej zaangażowanych odbiorcach.

Kampanię rozpoczęliśmy w sierpniu 2020 roku i do końca tego roku wygenerowaliśmy w sklepie ponad 900 transakcji, a konwersja z ruchu z Google Ads wynosiła 2,82%.

 

Od stycznia 2021 do końca września 2022 sklep wygenerował 13 750 transakcji, a współczynnik transakcji e-commerce to 3,65% dla ruchu z google / cpc. Ilość transakcji we wrześniu 2022 (1032) w porównaniu do stycznia 2021 (212) wzrósł o 380%. Wykres z Google Analytics pokazuje systematyczny i stabilny wzrost ilości transakcji podczas współpracy.

Podczas całości okresu współpracy zadaniem Vilaro jest maksymalizowanie sprzedaży z kanału Google Ads przy założeniu, że ROAS powinien wynosić 1000%. Skutecznie skalujemy wydatki kampanii płatnej zachowując wskaźnik zwrotu z inwestycji powyżej 1300% w okresie od początku 2021 roku. Wyniki z panelu reklamowego Google Ads za okres od stycznia do września 2022 znajdują się poniżej.

 

Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!

Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?

Umów konsultację!

Zacznij z Vilaro


Kluczowe dla osiągnięcia wyniku:

  • Opracowania założeń kampanii (cel, strategia, odbiorcy, budżet)
  • Wdrożenia modułu e-commerce oraz zaawansowane wdrożenie Google Analytics
  • Ustalenia celów sprzedażowych oraz dobranie produktów z najwyższą marżą
  • Wybór kampanii produktowej Smart PLA oraz Dynamic Search Ads
  • Włączenia reklamy remarketingowej
  • Monitorowania i optymalizacja kampanii
  • Stałego nadzoru nad budżetem i stawkami
  • Śledzenie konwersji