Kolejne zmiany w algorytmie Google – August 2024 Core Update

 

15 sierpnia 2024 roku Google ogłosiło kolejną aktualizację swojego głównego rdzenia – August 2024 Core Update. To drugi tego typu update w tym roku. Wcześniejszy miał miejsce w marcu.

Jeśli prowadzisz stronę, szczególnie gorąco zachęcamy Cię do przeczytania tego artykułu. Poznaj wszystkie dostępne informacje na temat August 2024 Core Update. Na czym skupia się ta aktualizacja? Szczegóły poniżej!

Czego dotyczy August 2024 Core Update?

O nowej aktualizacji Google poinformowało nas tradycyjnie na swoim profilu Google Search Central na serwisie X. Wpis opublikowano 15 sierpnia 2024 roku.

Dzisiaj opublikowaliśmy aktualizację rdzenia z sierpnia 2024 r. Kontynuujemy naszą pracę nad poprawą jakości wyników wyszukiwania, wyświetlając więcej treści, które użytkownicy uważają za naprawdę przydatne, a mniej treści, które sprawiają wrażenie stworzonych tylko po to, by zapewnić dobre wyniki w wyszukiwarce.

Jak możemy przeczytać, najnowsza aktualizacja nie odbiega tematycznie od tych poprzednich – Google skupia się na dostarczaniu użytkownikom jak najbardziej przydatnych i wartościowych treści. Oznacza to, że publikowany w sieci content dalej jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych.

We wpisie znalazł się również link do strony z bardziej szczegółowymi informacjami: https://developers.google.com/search/blog/2024/08/august-2024-core-update

Dzięki temu wiemy, że August 2024 Core Update uwzględnia opinie, które Google słyszało po marcowej aktualizacji od twórców i ekspertów. Chodzi o głosy krytyki, szczególnie od właścicieli mniejszych stron, dotyczące ograniczania widoczności witryn.

John Mueller, czołowy ekspert Google, podkreślił, że celem wyszukiwarki jest udostępnianie użytkownikom szeregu wysokiej jakości witryn, w tym małych lub niezależnych, które tworzą użyteczną, oryginalną treść odpowiednią do wyszukiwań użytkowników. Zapewnił także, że jest to obszar, którym Google będzie się nadal zajmować w przyszłych aktualizacjach.

Aktualizacja August 2024 Core Update ma również na celu lepsze wychwytywanie wprowadzanych ulepszeń na stronach, tak aby wyszukiwarka mogła w dalszym ciągu pokazywać to, co najlepsze w sieci.

Ile potrwa aktualizacja?

Z informacji zawartych w dashboardzie Google wynika, że pełne wdrożenie August 2024 Core Update może zająć do miesiąca. Pamiętajmy jednak, że jest to czas orientacyjny – przykładowo, marcowa aktualizacja rdzenia trwała aż 45 dni.

Kiedy aktualizacja z sierpnia się zakończy, Google prawdopodobnie nas o tym oficjalnie poinformuje.

Spadki w pozycjach po Core Update – co robić?

Przy okazji August 2024 Core Update, Google zaktualizowało również swój poradnik dotyczący update’ów rdzenia: https://developers.google.com/search/updates/core-updates

Znalazły się w nim m.in. dokładniejsze informacje dla tych, którzy zauważają negatywne zmiany po aktualizacji. Co zrobić w takim przypadku?

  • Przyjrzyj się uważnie swojej witrynie jako całości i staraj się zachować obiektywizm. Sprawdź, czy cała witryna (a nie tylko poszczególne strony) zawiera przydatne treści. Możesz także poprosić inne osoby o dokonanie oceny.

 

  • Przeanalizuj podstrony, które najbardziej “ucierpiały”. Przyjrzyj się im uważnie, aby zrozumieć, jak mogą działać i czy rzeczywiście są użyteczne dla użytkowników. W internecie mogą bowiem istnieć inne strony, które lepiej pomagają osobie wyszukującej, co wiąże się z gorszą widocznością Twojej witryny.

 

Dodatkowo Google podpowiada, o czym pamiętać podczas wprowadzania na stronie zmian.

  • Unikaj wprowadzania szybkich, nieprzemyślanych zmian (jak np. usuwanie jakiegoś elementu strony, ponieważ słyszałeś, że jest to szkodliwe dla SEO). Skup się na wprowadzaniu zmian, które mają sens dla użytkowników i są trwałe w dłuższej perspektywie.

 

  • Zastanów się, jak możesz ulepszyć swoje treści. Weź pod uwagę, że być może napisanie od nowa lub przebudowa treści ułatwi Twoim odbiorcom czytanie i poruszanie się po stronie.

 

  • Usunięcie treści to ostateczność i należy ją rozważyć tylko wtedy, gdy uważasz, że naprawdę nie da się ich już “uratować”. Jednak jeśli zauważysz, że jakieś treści tworzone były tylko pod pozycje w wyszukiwarce i nie niosą ze sobą żadnej wartości dla użytkowników, usunięcie ich może poprawić skuteczność dobrych treści w Twojej witrynie.

Podsumowanie

Sierpniowa aktualizacja rdzenia nie wprowadza tak naprawdę większych zmian w funkcjonowaniu wyszukiwarki Google. Jeśli skupiasz się na dostarczaniu użytkownikom wartościowych, oryginalnych treści, nie musisz nic zmieniać.

Przy okazji August 2024 Core Update, Google podkreśliło ponownie, jak ważne jest tworzenie użytecznego contentu. Można więc się domyślać, że kolejne aktualizacje będą również skupiały się na tym obszarze.

Masz do nas pytania?

Czekamy na wiadomość!

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentowo-marketingową firmy - projektuję różnego rodzaju teksty na stronę www, treści na social media, tworzę komunikację zewnętrzną.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią opowiem Ci o najnowszych trendach na TikToku.