Wizytówka Google – najważniejsze informacje i korzyści

 

Wyszukiwarka Google udostępnia wiele przydatnych narzędzi, które pozwalają na zwiększanie widoczności firmy w internecie. Jednym z nich jest Profil Firmy w Google (wizytówka Google/Google Moja Firma). To idealne rozwiązanie dla biznesów, które chcą być w stanie dotrzeć do swoich potencjalnych klientów i przedstawić im najważniejsze informacje na swój temat.

Jak działa wizytówka Google i dlaczego warto ją założyć? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule! Dowiedz się najważniejszych informacji na temat Profilu Firmy w Google i daj się znaleźć właściwym użytkownikom. Zapraszamy do lektury.

Czym jest wizytówka Google?

Wizytówka Google to publiczny profil firmy, który jest widoczny w wynikach wyszukiwania Google oraz w Google Maps. Zawiera podstawowe informacje na temat przedsiębiorstwa, a także pozwala na pozostawianie opinii przez klientów. Platformą, która umożliwia zarządzanie wizytówkami, jest wcześniej wspomniany Profil Firmy w Google. Do 2022 roku usługa ta nosiła nazwę Google Moja Firma.

Dzięki prowadzeniu profilu firmy w Google możesz wyświetlać się swoim potencjalnym klientom, którzy poszukują oferowanych przez Ciebie rozwiązań. Jest to szczególnie ważne dla biznesów o zasięgu lokalnym – użytkownicy często wyszukują zapytań związanych z usługami w swojej okolicy. Posiadając odpowiednio zoptymalizowaną wizytówkę, możesz wyświetlać się odpowiednim osobom i zachęcać do skorzystania ze swojej oferty.

Wizytówka w wynikach wyszukiwania nieco różni się wyglądem od tej prezentowanej w Mapach Google. Na pewno wielokrotnie wyświetlałeś już wizytówki wielu różnych firm. W ramach formalności, poniżej przedstawiamy wizytówkę Vilaro.

Wizytówka Google Vilaro w wynikach wyszukiwania

 

Wizytówka Google Vilaro w Mapach

Podstawowe elementy wizytówki firmy w Google

Z czego składa się zazwyczaj wizytówka firmy w Google? Przedsiębiorstwa mają możliwość udostępnić informacje takie jak m.in.:

  • nazwa firmy,
  • profil działalności firmy,
  • adres siedziby,
  • numer telefonu,
  • godziny otwarcia,
  • adres strony WWW,
  • opis firmy,
  • logo lub inne zdjęcia,
  • oferowane usługi lub produkty.

Oprócz powyższych elementów wizytówka zawiera często opinie pozostawione przez klientów. Pozytywne komentarze i oceny mogą wpłynąć w dużym stopniu na decyzje użytkowników, dlatego warto zachęcać swoich klientów do dzielenia się swoimi odczuciami.

Czy założenie wizytówki Google jest płatne?

Założenie wizytówki Google w ramach usługi Profil Firmy w Google jest całkowicie darmowe. Warto jednak zaznaczyć, że Google oferuje również dodatkowe opcje reklamowe i promocyjne, które są z kolei płatne. Na przykład, przedsiębiorstwa mogą skorzystać z usługi Google Ads, aby zwiększyć widoczność swojej wizytówki w Mapach Google.

Jak założyć profil firmy w Google?

1. Przejdź na stronę: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i zaloguj się na swoim koncie Google,

2. W podanym polu wpisz nazwę swojej firmy,

3. Wybierz z podanych opcji rodzaj swojej działalności,

4. W przypadku sklepu online zostaniesz poproszony o dodanie adresu WWW swojego sklepu (przy wyborze innego rodzaju późnej również możesz dodać link do swojej strony),

5. Wpisz swoją kategorię działalności,

6. Wpisz adres swojej firmy,

7. Zaznacz na mapie, gdzie znajduje się Twoja firma,

8. Dodaj numer telefonu,

9. Zweryfikuj swoją wizytówkę – do wyboru masz:

  • Weryfikację drogą pocztową,
  • Weryfikację poprzez nagranie wideo,
  • Weryfikację przez telefon (dla wybranych firm),
  • Weryfikację przez e-maila (dla wybranych firm),
  • Weryfikację natychmiastową (dla wybranych firm),
  • Weryfikację zbiorczą (dla firm z ponad 10 lokalizacjami).

Aktualizacja wizytówki – kiedy o niej pamiętać?

Pamiętaj, że wizytówka Google powinna być regularnie aktualizowana. Dotyczy to szczególnie sytuacji takich jak np.:

  • zmiany godzin otwarcia,
  • wyjątkowe zamknięcie,
  • zmiany w adresie e-mail, numerze telefonu lub adresie siedziby,
  • zmiany w ofercie/profilu działalności.

Panel Profil Firmy w Google umożliwia wprowadzanie bieżących zmian w podanych informacjach. Wystarczy kliknąć opcję “Edytuj profil”. Dodane zmiany muszą być jednak zweryfikowane i zaakceptowane przez Google – w zależności od sekcji zająć może to od kilku minut, do nawet kilku godzin.

Co wpływa na widoczność Twojej wizytówki Google?

Założenie profilu swojej firmy oraz uzupełnienie najważniejszych informacji w wizytówce nie gwarantuje Ci jeszcze, że będzie się ona wyświetlać użytkownikom. Wpływa na to kilka elementów. Google podaje, że na widoczność wizytówki wpływa m.in.:

  • jej trafność – czyli zgodność z wpisanym w wyszukiwarkę zapytaniem. Kompleksowe uzupełnienie wizytówki o informacje i frazy związane z potencjalnymi wyszukiwaniami użytkowników może zwiększyć jej widoczność.

 

  • rozpoznawalność firmy – to, w jakim stopniu znana jest Twoja firma, również wpływa na widoczność wizytówki Google. Oceniania ona jest na podstawie np. artykułów, linków zewnętrznych czy wpisach w różnych katalogach.

 

  • lokalizacja użytkownika – jeśli użytkownik wpisujący swoje zapytanie znajduje się blisko Twojej siedziby, istnieje większe prawdopodobieństwo, że wyświetli mu się Twoja wizytówka.

 

  • aktywność na wizytówce – regularna aktualizacja informacji na wizytówce, dodawanie nowych treści, odpowiadanie na recenzje i pytania klientów może wpłynąć na jej widoczność.

 

  • opinie klientów – recenzje pozostawione przez klientów również mają wpływ na widoczność wizytówki. Pozytywne oceny mogą zwiększyć wiarygodność Twojej firmy, co wpłynie na postrzeganie jej przez Google.

Dlaczego warto pozycjonować wizytówkę?

Pozycjonowanie wizytówki Google pozwala zwiększyć widoczność firmy szczególnie w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wielu potencjalnych klientów korzysta z Google, aby znaleźć sklepy lub usługi w okolicy. Dlatego ważne jest, aby Twoja firma była łatwo odnajdywana w sieci. Dodatkowo dzięki dobrej widoczności wizytówki firma może przyciągać ruch na swoją stronę, co może skutkować większym zaangażowaniem klientów.

Poprzez pozycjonowanie wizytówki Google firma ma także możliwość aktywnego zarządzania opiniami klientów. Pozytywne recenzje wpływają na reputację firmy, a odpowiedzialne podejście do negatywnych opinii może pokazać, że dba ona o zadowolenie swoich klientów. Wizytówka może również zachęcić użytkowników do podjęcia z Tobą kontaktu – np. poprzez podany numer telefonu.

Najprościej mówiąc, pozycjonowanie wizytówki w Google to efektywna strategia marketingowa, zwłaszcza dla lokalnych przedsiębiorstw. Pomaga w zwiększeniu widoczności przedsiębiorstwa, pozyskaniu nowych klientów oraz budowaniu pozytywnej reputacji online. Jeśli zależy Ci na rozwoju swojej lokalnej firmy (i nie tylko), optymalizacja wizytówki powinna być jednym z Twoich priorytetów.

Podsumowanie

Internet oferuje wiele różnych metod promocji. Obecnie wizytówka w Google jest jednym z popularnych sposobów na zaprezentowanie swojej firmy wśród użytkowników. Jest to szczególnie ważne w przypadku przedsiębiorstw o zasięgu lokalnym. Wyświetlanie się na odpowiednie zapytania może znacząco wpłynąć nie tylko na Twoje wyniki sprzedażowe, ale również rozpoznawalność marki.

Pozycjonowanie wizytówki Google jest także ważnym elementem szerszej strategii SEO. Jeśli szukasz więc sposobu na skuteczne zwiększenie widoczności swojej firmy w wyszukiwarce, postaw na profesjonalne wsparcie w tym zakresie. Wykorzystaj maksymalnie potencjał marketingu w Google i osiągaj wyniki, o jakich inni tylko marzą!

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentowo-marketingową firmy - projektuję różnego rodzaju teksty na stronę www, treści na social media, tworzę komunikację zewnętrzną.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią opowiem Ci o najnowszych trendach na TikToku.