Wizytówka Google – najważniejsze informacje i korzyści

 

Wyszukiwarka Google udostępnia wiele przydatnych narzędzi, które pozwalają na zwiększanie widoczności firmy w internecie. Jednym z nich jest Profil Firmy w Google (wizytówka Google/Google Moja Firma). To idealne rozwiązanie dla biznesów, które chcą być w stanie dotrzeć do swoich potencjalnych klientów i przedstawić im najważniejsze informacje na swój temat.

Jak działa wizytówka Google i dlaczego warto ją założyć? Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule! Dowiedz się najważniejszych informacji na temat Profilu Firmy w Google i daj się znaleźć właściwym użytkownikom. Zapraszamy do lektury.

Czym jest wizytówka Google?

Wizytówka Google to publiczny profil firmy, który jest widoczny w wynikach wyszukiwania Google oraz w Google Maps. Zawiera podstawowe informacje na temat przedsiębiorstwa, a także pozwala na pozostawianie opinii przez klientów. Platformą, która umożliwia zarządzanie wizytówkami, jest wcześniej wspomniany Profil Firmy w Google. Do 2022 roku usługa ta nosiła nazwę Google Moja Firma.

Dzięki prowadzeniu profilu firmy w Google możesz wyświetlać się swoim potencjalnym klientom, którzy poszukują oferowanych przez Ciebie rozwiązań. Jest to szczególnie ważne dla biznesów o zasięgu lokalnym – użytkownicy często wyszukują zapytań związanych z usługami w swojej okolicy. Posiadając odpowiednio zoptymalizowaną wizytówkę, możesz wyświetlać się odpowiednim osobom i zachęcać do skorzystania ze swojej oferty.

Wizytówka w wynikach wyszukiwania nieco różni się wyglądem od tej prezentowanej w Mapach Google. Na pewno wielokrotnie wyświetlałeś już wizytówki wielu różnych firm. W ramach formalności, poniżej przedstawiamy wizytówkę Vilaro.

Wizytówka Google Vilaro w wynikach wyszukiwania

 

Wizytówka Google Vilaro w Mapach

Podstawowe elementy wizytówki firmy w Google

Z czego składa się zazwyczaj wizytówka firmy w Google? Przedsiębiorstwa mają możliwość udostępnić informacje takie jak m.in.:

  • nazwa firmy,
  • profil działalności firmy,
  • adres siedziby,
  • numer telefonu,
  • godziny otwarcia,
  • adres strony WWW,
  • opis firmy,
  • logo lub inne zdjęcia,
  • oferowane usługi lub produkty.

Oprócz powyższych elementów wizytówka zawiera często opinie pozostawione przez klientów. Pozytywne komentarze i oceny mogą wpłynąć w dużym stopniu na decyzje użytkowników, dlatego warto zachęcać swoich klientów do dzielenia się swoimi odczuciami.

Czy założenie wizytówki Google jest płatne?

Założenie wizytówki Google w ramach usługi Profil Firmy w Google jest całkowicie darmowe. Warto jednak zaznaczyć, że Google oferuje również dodatkowe opcje reklamowe i promocyjne, które są z kolei płatne. Na przykład, przedsiębiorstwa mogą skorzystać z usługi Google Ads, aby zwiększyć widoczność swojej wizytówki w Mapach Google.

Jak założyć profil firmy w Google?

1. Przejdź na stronę: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i zaloguj się na swoim koncie Google,

2. W podanym polu wpisz nazwę swojej firmy,

3. Wybierz z podanych opcji rodzaj swojej działalności,

4. W przypadku sklepu online zostaniesz poproszony o dodanie adresu WWW swojego sklepu (przy wyborze innego rodzaju późnej również możesz dodać link do swojej strony),

5. Wpisz swoją kategorię działalności,

6. Wpisz adres swojej firmy,

7. Zaznacz na mapie, gdzie znajduje się Twoja firma,

8. Dodaj numer telefonu,

9. Zweryfikuj swoją wizytówkę – do wyboru masz:

  • Weryfikację drogą pocztową,
  • Weryfikację poprzez nagranie wideo,
  • Weryfikację przez telefon (dla wybranych firm),
  • Weryfikację przez e-maila (dla wybranych firm),
  • Weryfikację natychmiastową (dla wybranych firm),
  • Weryfikację zbiorczą (dla firm z ponad 10 lokalizacjami).

Aktualizacja wizytówki – kiedy o niej pamiętać?

Pamiętaj, że wizytówka Google powinna być regularnie aktualizowana. Dotyczy to szczególnie sytuacji takich jak np.:

  • zmiany godzin otwarcia,
  • wyjątkowe zamknięcie,
  • zmiany w adresie e-mail, numerze telefonu lub adresie siedziby,
  • zmiany w ofercie/profilu działalności.

Panel Profil Firmy w Google umożliwia wprowadzanie bieżących zmian w podanych informacjach. Wystarczy kliknąć opcję “Edytuj profil”. Dodane zmiany muszą być jednak zweryfikowane i zaakceptowane przez Google – w zależności od sekcji zająć może to od kilku minut, do nawet kilku godzin.

Co wpływa na widoczność Twojej wizytówki Google?

Założenie profilu swojej firmy oraz uzupełnienie najważniejszych informacji w wizytówce nie gwarantuje Ci jeszcze, że będzie się ona wyświetlać użytkownikom. Wpływa na to kilka elementów. Google podaje, że na widoczność wizytówki wpływa m.in.:

  • jej trafność – czyli zgodność z wpisanym w wyszukiwarkę zapytaniem. Kompleksowe uzupełnienie wizytówki o informacje i frazy związane z potencjalnymi wyszukiwaniami użytkowników może zwiększyć jej widoczność.

 

  • rozpoznawalność firmy – to, w jakim stopniu znana jest Twoja firma, również wpływa na widoczność wizytówki Google. Oceniania ona jest na podstawie np. artykułów, linków zewnętrznych czy wpisach w różnych katalogach.

 

  • lokalizacja użytkownika – jeśli użytkownik wpisujący swoje zapytanie znajduje się blisko Twojej siedziby, istnieje większe prawdopodobieństwo, że wyświetli mu się Twoja wizytówka.

 

  • aktywność na wizytówce – regularna aktualizacja informacji na wizytówce, dodawanie nowych treści, odpowiadanie na recenzje i pytania klientów może wpłynąć na jej widoczność.

 

  • opinie klientów – recenzje pozostawione przez klientów również mają wpływ na widoczność wizytówki. Pozytywne oceny mogą zwiększyć wiarygodność Twojej firmy, co wpłynie na postrzeganie jej przez Google.

Jak wypozycjonować wizytówkę firmy w Google?

Jeśli chcesz, aby Twoja wizytówka Google wyświetlała się odpowiednim użytkownikom, powinieneś zapoznać się z pojęciem pozycjonowania. Są to działania, które mają na celu zwiększanie jej widoczności i tym samym skuteczności. W tym celu warto podjąć konkretne kroki – najważniejsze z nich znajdziesz poniżej:

  • uzupełnij dokładnie informacje – wypełnij dostępne pola na wizytówce, takie jak nazwa firmy, numer telefonu, godziny otwarcia itp. Szczególnie ważna jest kategoria, która określi profil działalności Twojej firmy. Dzięki niej Google jest w stanie dopasować wizytówkę do poszczególnych zapytań użytkowników.

 

  • wpisz dokładny adres – w przypadku wyszukiwań lokalnych podany adres jest czynnikiem decydującym o kolejności wyświetlania się wizytówek. W związku z tym zadbaj o wpisanie dokładnego adresu siedziby swojego sklepu/biura itp.

 

  • uzupełnij opis firmy – opis jest miejscem, w którym możesz pokrótce przedstawić własnymi słowami swoją firmę. Warto umieścić tu także główne słowa kluczowe, pamiętając o umiarze.

 

  • dodaj link do swojej strony internetowej – jeśli posiadasz stronę WWW, koniecznie zamieść do niej link. Warto, aby była ona również odpowiednio zoptymalizowana m.in. pod konkretne frazy kluczowe istotne z punktu widzenia Twojego biznesu.

 

  • zadbaj o spójność informacji – upewnij się, że informacje na wizytówce Google są zgodne z danymi dostępnymi na innych platformach online, takich jak Twoja strona internetowa, media społecznościowe itp. Jeśli jakieś dane się zmienią, pamiętaj o ich aktualizacji.

 

  • wpisz obsługiwany obszar – w wizytówce możesz również uzupełnić sekcję “Obsługiwany obszar”. Jeśli oferujesz usługi tylko w jednym mieście, zaznacz to. W przypadku obsługi na terenie całego województwa także zamieść stosowną informację.

 

  • dodaj swoje produkty – Profil Firmy w Google umożliwia opcję dodania sekcji ze swoimi produktami. Pojawiają się one w postaci kafelków wraz z linkami do odpowiedniej strony docelowej. Dzięki temu użytkownik jest w stanie od razu zobaczyć oferowane przez Ciebie pozycje.

 

  • zarządzaj opiniami – zachęcaj swoich klientów do pozostawienia w wizytówce pozytywnej oceny i komentarza. Na dodane opinie warto oczywiście odpowiadać, np. podziękować lub jakoś się do nich odnieść.

Jeśli nie masz czasu na budowanie widoczności swojej firmy w Google lub nie wiesz, od czego zacząć, dobrym wyjściem jest skorzystanie z pomocy specjalistów. Poprowadzą Cię oni przez cały proces, dzięki czemu nie będziesz musiał skupiać się na technicznych kwestiach.

Dlaczego warto pozycjonować wizytówkę?

Pozycjonowanie wizytówki Google pozwala zwiększyć widoczność firmy szczególnie w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wielu potencjalnych klientów korzysta z Google, aby znaleźć sklepy lub usługi w okolicy. Dlatego ważne jest, aby Twoja firma była łatwo odnajdywana w sieci. Dodatkowo dzięki dobrej widoczności wizytówki firma może przyciągać ruch na swoją stronę, co może skutkować większym zaangażowaniem klientów.

Poprzez pozycjonowanie wizytówki Google firma ma także możliwość aktywnego zarządzania opiniami klientów. Pozytywne recenzje wpływają na reputację firmy, a odpowiedzialne podejście do negatywnych opinii może pokazać, że dba ona o zadowolenie swoich klientów. Wizytówka może również zachęcić użytkowników do podjęcia z Tobą kontaktu – np. poprzez podany numer telefonu.

Najprościej mówiąc, pozycjonowanie wizytówki w Google to efektywna strategia marketingowa, zwłaszcza dla lokalnych przedsiębiorstw. Pomaga w zwiększeniu widoczności przedsiębiorstwa, pozyskaniu nowych klientów oraz budowaniu pozytywnej reputacji online. Jeśli zależy Ci na rozwoju swojej lokalnej firmy (i nie tylko), optymalizacja wizytówki powinna być jednym z Twoich priorytetów.

Podsumowanie

Internet oferuje wiele różnych metod promocji. Obecnie wizytówka w Google jest jednym z popularnych sposobów na zaprezentowanie swojej firmy wśród użytkowników. Jest to szczególnie ważne w przypadku przedsiębiorstw o zasięgu lokalnym. Wyświetlanie się na odpowiednie zapytania może znacząco wpłynąć nie tylko na Twoje wyniki sprzedażowe, ale również rozpoznawalność marki.

Pozycjonowanie wizytówki Google jest także ważnym elementem szerszej strategii SEO. Jeśli szukasz więc sposobu na skuteczne zwiększenie widoczności swojej firmy w wyszukiwarce, postaw na profesjonalne wsparcie w tym zakresie. Wykorzystaj maksymalnie potencjał marketingu w Google i osiągaj wyniki, o jakich inni tylko marzą!

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentową firmy - tworzę różnego rodzaju teksty, a także treści na social media.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią powiem, gdzie brakuje przecinka (nawet jeśli nikt nie pytał). Znam wszystkie najnowsze trendy na TikToku i nie zawaham się ich użyć.