Dlaczego nie widzę swoich reklam Google Ads w wynikach wyszukiwania?

Gdy prowadzisz kampanię Google Ads, nic dziwnego, że chciałbyś zobaczyć, jak rzeczywiście prezentuje się ona w wyszukiwarce. Czasami nie jest to jednak możliwe, ponieważ reklama z jakiegoś powodu po prostu się nie wyświetla.

W dzisiejszym artykule chcemy przedstawić kilka najpopularniejszych powodów, przez które reklamy Google Ads mogą nie wyświetlać Ci się w wyszukiwarce. Jeśli borykasz się z tym problemem, gorąco zachęcamy do lektury!

Najczęstsze powody braku możliwości zobaczenia własnych reklam Google Ads

Zastanawiasz się, dlaczego nie możesz zobaczyć w wynikach wyszukiwania swoich reklam Google Ads? Przyczyn takiej sytuacji może być wiele, a większość z nich jest prosta do wyjaśnienia. Poniżej omówiliśmy dla Ciebie kilka tych, z którymi spotkać możesz się najczęściej.

Włączone blokowanie reklam

Jednym z podstawowych powodów, dlaczego możesz nie widzieć swoich reklam Google Ads, jest włączony program do blokowania materiałów reklamowych. Może być to dodane do wyszukiwarki rozszerzenie np. w postaci popularnego AdBlocka.

Wtyczki te wstrzymują wyświetlanie użytkownikowi zarówno niepożądanych i uciążliwych reklam, jak i tych pojawiających się w wynikach wyszukiwania. W związku z tym, jeśli korzystasz z tego typu programów, Twoja reklama nie będzie Ci się pokazywać.

Prostym rozwiązaniem problemu jest wyłączenie danej wtyczki. Jeśli jednak dalej nie jesteś w stanie wyświetlić w wynikach wyszukiwania swojej reklamy Google Ads, sprawdź resztę możliwych powodów, które opisaliśmy poniżej.

Zawieszenie konta lub problemy z płatnościami

Kolejnym czynnikiem, który wypłynąć może na niewyświetlanie się Twojej reklamy, jest niepoprawne działanie konta lub problemy z płatnościami. Warto sprawdzić, czy Twoje konto lub produkt, który reklamujesz, nie narusza żadnych wytycznych Google.

Google bardzo poważnie traktuje wymagania prawne i bezpieczeństwo swoich użytkowników. Przyczyn zawieszenia konta może być wiele, do najczęstszych należą:

  • problemy z rozliczeniami i płatnościami,
  • nadużywanie kodów promocyjnych,
  • podejrzane działania związane z płatnościami,
  • oferowanie podróbek produktów,
  • dodawanie treści o charakterze wrażliwym.

Status reklam

Jeśli ustawiłeś już swoją kampanię, jednak wciąż nie widzisz reklam, sprawdź ich status. Reklama może być:

  • odrzucona – oznacza, że reklama narusza zasady Google. By mogła się wyświetlać, musisz ją zedytować. Przyczyn odrzucenia może być kilka, np.:
    • niedziałająca strona docelowa,
    • używanie samych wielkich liter,
    • niepożądana interpunkcja (w reklamach displayowych najlepiej unikać stosowania wykrzykników i pytajników),
    • wykorzystywanie w przekazach numeru telefonu,
    • dodawanie treści o zabarwieniu mocno erotycznym,
    • zawirusowana strona docelowa.
  • nieaktywna – reklama się nie wyświetla, ponieważ została przez Ciebie wstrzymana na pewien okres.
  • oczekująca – reklama się nie wyświetla, lecz ma zaplanowaną datę uruchomienia.
  • zakończona – reklama się nie wyświetla, ponieważ data jej wyświetlania już minęła.
  • usunięta – reklama się nie wyświetla, ponieważ została przez Ciebie usunięta.

Pamiętaj zatem, aby kontrolować status swoich reklam. Dzięki temu będziesz w stanie znaleźć informację odnośnie przyczyny jej niewyświetlania się, a następnie wprowadzić wymagane zmiany.

Konkretna lokalizacja lub urządzenie

Ważną kwestią jest również miejsce i urządzenie, z którego wyświetlić chcesz swoją reklamę. Może być ona bowiem kierowana na konkretną lokalizację. W związku z tym znajdując się w innym obszarze niż tym ustalonym w kampanii, nie będziesz w stanie jej zobaczyć.

Analogicznie do powyższego, kampania Google Ads może być kierowana na konkretne urządzenia – np. komputery, smartfony, laptopy. Dlatego też szukając swojej reklamy, powinieneś upewnić się, że korzystasz z urządzenia, na które jest ona docelowo przeznaczona.

Ustalony harmonogram reklam

Kolejnym czynnikiem wpływającym na możliwość zobaczenia reklamy Google Ads jest jej harmonogram. Opcja ta pozwala określić, w jakie konkretne dni lub nawet godziny reklama ta ma wyświetlać się użytkownikom.

Dlatego też, gdy chcesz sprawdzić swoją kampanię, miej na uwadze, na jaką porę dnia ją ustawiłeś. Dla przykładu: jeśli zawęziłeś wyświetlanie reklamy do godzin porannych (8-12), to szukając jej o godzinie 14, nie będziesz w stanie jej zobaczyć.

Zbyt częste wyszukiwanie słowa kluczowego

Pod uwagę wziąć powinieneś również częstotliwość wpisywania w wyszukiwarkę swojego słowa kluczowego. Jeśli wyszukujesz je zbyt często, jednak nie klikasz w pojawiającą się reklamę, system przestanie Ci ją ponownie wyświetlać.

Wynika to z faktu, że zadaniem algorytmu Google Ads jest wyświetlanie reklamy użytkownikom, którzy najprawdopodobniej będą chcieli w nią kliknąć. W związku z tym brak Twojej interakcji z reklamami daje mu sygnał, że nie jesteś nimi zainteresowany.

Konkretnie określona grupa docelowa

Kolejną kwestią, na którą powinieneś zwrócić uwagę, jest docelowa grupa kampanii. Zdarzyć może się bowiem tak, że reklama nie wyświetla Ci się, ponieważ po prostu nie pasujesz do tej grupy.

Docelowy odbiorca kampanii może być określany na podstawie różnych kryteriów – np. wieku, płci czy historii wyszukiwania. Dane te sprawdzić możesz w ustawieniach swojej kampanii. Zatem jeśli nie pasujesz do ustalonych w reklamie kryteriów, nie będzie Ci się ona wyświetlała.

Zawężone kierowanie reklam

Jeśli grupa docelowa, na którą kierujesz reklamę, jest za mała, reklama nie będzie się wyświetlała. Np. mówiąc o kampanii remarketingowej, aby mogła ona ruszyć, na liście musi się znaleźć minimum 100 użytkowników.

W związku z tym, zanim ustawisz kampanię, sprawdź, ilu użytkowników znajduje się na utworzonych przez Ciebie listach. Wpłynąć bowiem może to na wyświetlanie się je w wyszukiwarce.

Zbyt niski budżet na kampanię

Ograniczony budżet dzienny oznacza, że środki na reklamę niedostosowane są do potencjału ilości wyszukiwań. Dostępna w systemie kolumna “udział w wyświetleniach z sieci wyszukiwania” pozwala przeanalizować, w jakim stopniu aktualny budżet pokrywa zapytania w wyszukiwarce Google.

Udział np. na poziomie 30% oznacza, że na 100 zapytań reklama wyświetla się 30 razy. Im ten udział jest wyższy, tym reklama wyświetla się częściej. W związku z tym źle ustalony budżet dzienny wpłynąć może na brak możliwości wyświetlenia reklamy w wyszukiwarce.

Zbyt niskie lub wysokie stawki CPC

Jak wspomnieliśmy wyżej, każda kampania ma swój dzienny budżet. Ważną kwestią jest również CPC, czyli maksymalny koszt kliknięcia reklamy. Wystąpić mogą dwie sytuacje – koszt ten jest zbyt niski lub też zbyt wysoki.

W przypadku zbyt niskiej stawki CPC Twoja reklama może przegrać aukcję z reklamami konkurencji. W związku z tym nie zawsze będzie ona mogła Ci się wyświetlać.

Z drugiej strony, prawdopodobnie nie będziesz mógł zobaczyć swojej reklamy, gdy stawka CPC jest zbliżona do ustawionego dla kampanii budżetu dziennego lub też od niego wyższa. Warto zatem zaplanować optymalną stawkę, tak by nie kolidowała ona z innymi ustawieniami reklamy.

Niedostosowana strategia ustalania stawek

Jeśli kampania korzysta z automatycznego określania stawek do optymalizacji pod kątem konwersji, ale nie uzyskuje wystarczającej ilości danych o konwersjach lub nie ma prawidłowo skonfigurowanego śledzenia konwersji, wyświetlanie reklam może być ograniczone.

W tej sytuacji algorytm Google nie będzie mógł znaleźć odpowiedniego użytkownika, który spełnia wymagania strategii, ponieważ ma zbyt mało danych o konwersjach. Konwersją może być wypełnienie formularza kontaktowego czy zakup. Dlatego też, zanim przełączysz się na automatyczne strategie, upewnij się, że masz wystarczającą ilość danych o konwersjach.

 

Podsumowanie

Brak możliwości zobaczenia swojej reklamy Google Ads w wynikach wyszukiwania nie zawsze musi być powodem do niepokoju. Sytuację tą spowodować mogą m.in. ogólne kryteria reklamy lub też zbyt częste wyszukiwanie słów kluczowych.

Czasami wynikać może to jednak z niepoprawnego ustalenia budżetu i stawki CPC. Warto zatem rozważnie planować swoją kampanię, tak by uniknąć potencjalnych niezgodności. Pomóc w tym może nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją marketingową, która kompleksowo zajmie się Twoimi kampaniami Google Ads. Dzięki temu zamiast zastanawiania się nad poprawnością ich działania będziesz mógł cieszyć się realnymi efektami!

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentową firmy - tworzę różnego rodzaju teksty, a także treści na social media.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią powiem, gdzie brakuje przecinka (nawet jeśli nikt nie pytał). Znam wszystkie najnowsze trendy na TikToku i nie zawaham się ich użyć.