Jak przygotować elastyczną reklamę displayową w Google Ads?

Reklamy w sieci ulegają stałym zmianom. Wynika to m.in. z faktu, że co jakiś czas pojawiają się coraz nowsze i skuteczniejsze metody docierania do potencjalnych klientów. Jednym z takich rozwiązań jest elastyczna reklama displayowa oferowana przez Google Ads, którą chcemy dzisiaj bardziej omówić.

Google wypuściło ten typ reklam w 2018 roku, jednak zdążył on już zdobyć spore grono zwolenników. Z czego to wynika? Dlaczego warto postawić na elastyczne reklamy displayowe? Jeśli chciałbyś się dowiedzieć więcej na ten temat, zachęcamy do zapoznania się z naszym dzisiejszym artykułem!

Czym są elastyczne reklamy displayowe?

Zacznijmy od podstaw – czym właściwie jest elastyczna reklama displayowa? Jak sama nazwa poniekąd może zdradzać, jest to reklama, która automatycznie dostosowuje się w rozmiarze, wyglądzie i formacie do dostępnej przestrzeni internetowej. Po dodaniu do systemu Google Ads odpowiednich zasobów stale uczące się algorytmy generują optymalną opcję reklamy. Dzięki temu może być ona wyświetlana na różnych stronach internetowych i platformach reklamowych bez utraty jakości.

Reklamy displayowe wykorzystywane mogą być w kampaniach w sieci reklamowej Google. Do sieci tej zaliczają się różnego rodzaju witryny (np. portale informacyjne, blogi) i aplikacje (np. Youtube, Gmail). Ich właściciele udostępniają specjalną przestrzeń reklamową, którą zagospodarować można właśnie na konkretne kreacje graficzne i tekstowe.

Co składa się na elastyczną reklamę displayową?

elementy elastycznej reklamy displayowej

  • Krótki nagłówek – system umożliwia dodawanie od 1 do 5 nagłówków, które nie przekraczają 30 znaków
  • Długi nagłówek – powinien posiadać maksymalnie 90 znaków
  • Tekst reklamy – reklama posiadać musi co najmniej jeden tekst, maksymalnie może być ich 5
  • Nazwa firmy/marki
  • Adres URL – czyli strona, na którą kierowani będą użytkowniki po kliknięciu reklamy
  • Obrazy, logo, filmy

Zalety elastycznych reklam displayowych Google Ads

Zastanawiasz się, dlaczego warto wykorzystywać elastyczne reklamy displayowe oferowane przez Google Ads? Do głównych ich zalet zaliczyć można m.in.:

  • Duży zasięg – dzięki swojemu dużemu zasięgowi elastyczne reklamy displayowe pozwalają na docieranie do szerokiej grupy docelowych odbiorców. Wynika to z faktu, że wyświetlane mogą być na wielu różnych stronach internetowych należących do sieci reklamowej Google. Dodatkowo reklamy te dostępne są zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.
  • Różnorodność formy – elastyczne reklamy displayowe przyjmować mogą różne formy. Zaliczyć do nich można np. dynamiczną reklamę tekstową czy klasyczny baner reklamowy. Dzięki temu stawiają one na najwyższą jakość przekazu i skuteczność.
  • Wysoka efektywność – elastyczna reklama dostosowuje swoją formę do dostępnej przestrzeni internetowej. Możliwe jest to dzięki dostępnym algorytmom uczącym się, które wykrywają dopasowanie kontekstowe. W ten sposób system Google Ads wykorzysta optymalną kombinację przesłanych przez Ciebie zasobów w obrębie odpowiednich treści. Wpływa to na wysoką efektywność reklamy i wyświetlanie jej użytkownikom, którzy mogą być potencjalnie zainteresowani Twoją ofertą.
  • Oszczędność czasu – aby rozpocząć korzystanie z elastycznych reklam displayowych, do systemu wgrać musisz wymagane zasoby. Następnie Google automatycznie dostosuje formy reklam, które wyświetlać będą się na konkretnych stronach. Dzięki temu nie musisz poświęcać czasu na tworzenie kilku wersji reklamy. W związku z tym często odchodzi potrzeba korzystania z pomocy profesjonalnego grafika.
  • Przejrzyste wyniki – Google Ads udostępnia Ci pełne statystyki, dzięki którym będziesz w stanie ustalić efektywność swojej reklamy. Dostępne raporty są także niezwykle przydatne przy określaniu skuteczności konkretnych miejsc docelowych oraz umożliwiają podejmowanie odpowiednich działań optymalizacyjnych.

Wskazówki, dzięki którym Twoja reklama displayowa będzie skuteczna

Aby Twoja elastyczna reklama displayowa była jak najbardziej skuteczna, pamiętać musisz o odpowiednim jej zaplanowaniu. W związku z tym zebraliśmy specjalnie dla Ciebie kilka przydatnych wskazówek, dzięki którym w efektywny sposób docierać będziesz do swoich potencjalnych klientów. Zachęcamy do zapoznania się z nimi!

Sprecyzuj swoją grupę docelową

Jak przy planowaniu każdej reklamy, niezwykle ważnym krokiem jest odpowiednie zdefiniowanie swojej grupy docelowej. Zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć? Kim jest Twój potencjalny klient? Co go cechuje?

Znalezienie odpowiedzi na powyższe pytania w znaczący sposób ułatwi Ci proces projektowania nagłówków i tekstów reklamy. W końcu nie każdy styl i język pasuje do wszystkich grup odbiorców. Ustal również, jakie aspekty i wartości mogą być ważne dla Twoich potencjalnych klientów. Dzięki temu będziesz w stanie postawić na najskuteczniejsze komunikaty.

Określenie grupy docelowej jest podstawowym aspektem, który zadecydować może o efektywności Twojej reklamy displayowej. Pamiętaj zatem o tym kroku i poświęć chwilę na konkretne sprecyzowanie swoich odbiorców, ich wymagań, przyzwyczajeń i nawyków, które mogą być ważne w kontekście przekazu reklamowego.

Zadbaj o aspekt wizualny

Kreacje graficzne są najważniejszą częścią reklamy. To właśnie one przykuwają uwagę użytkowników i pozwalają im na bliższe zapoznanie się z Twoją firmą. Są także szansą na wyróżnienie Twojej marki i zapadnięcie w umysłach konsumentów. Pamiętaj zatem o tym, aby przesłane przez Ciebie obrazy były najwyższej jakości.

Grafiki wykorzystywane w elastycznych reklamach displayowych powinny być przede wszystkim wyraźne i estetyczne. Unikaj rozmazanych obrazów o mało zachęcającej kolorystyce. Pamiętaj również o przestrzeganiu wymaganych wymiarów. Zalecane rozmiary obrazów to 1200 x 628 pikseli lub 1200 x 1200 pikseli.

Przyjemne dla oka reklamy zwiększają Twoją szansę na wzrost konwersji. Stwórz spójną całość, która będzie atrakcyjna dla użytkowników i zachęci ich do zapoznania się z Twoją marką. Nie zapominaj jednak o kreatywności – oryginalne kreacje graficzne są w stanie pomóc Ci wyróżnić się na tle konkurencji.

Pamiętaj także o dostosowaniu obrazów do wcześniej określonej grupy docelowej. Zastosuj w nich elementy, które mogą być dla nich istotne i wartościowe. Oddziałuj na swoich odbiorców pozytywnymi skojarzeniami i zadbaj o ich odczucia względem reklamy.

Zastosuj ciekawe nagłówki i tekst

Oprócz elementów graficznych na elastyczną reklamę displayową składają się również treści pisane. Wykorzystywane nagłówki i teksty mają za zadanie dostarczyć Twoim odbiorcom najważniejszych informacji o produkcie, usłudze czy ogólnie marce. Warto zatem zaprojektować je w taki sposób, aby były jak najbardziej skuteczne.

Nagłówek reklamy jest pierwszą treścią, zaraz po kreacji graficznej, która rzuci się w oczy użytkownikowi. Warto zatem przygotować kilka unikalnych wersji, które nie będą się powtarzać. Dzięki temu jesteś w stanie zapewnić skuteczność przekazów i nawiązać do najważniejszych aspektów. Nagłówek powinien być jasny i przejrzysty. Postaw na prosty tekst, który odnosi się do Twojej oferty czy marki.

Kolejnym elementem reklamy jest tekst, który znajduje się pod nagłówkiem. Powinien być on przede wszystkim zwięzły i konkretny. Unikaj ogólników – użyj języka korzyści i wykorzystaj wezwanie do działania (CTA). Pamiętaj także, aby tekst był naturalny. Nie korzystaj z samych dużych liter, które mogą być zbyt nachalne.

Tekst reklamy warto również zróżnicować. Zaprojektuj kilka wersji, które biorą pod uwagę inne aspekty. Pamiętaj, by każda z nich była atrakcyjna i przedstawiała użytkownikowi realną korzyść, którą może otrzymać. Zachowaj jednak balans – nie przechwalaj przesadnie swojej oferty, gdyż może to zabrzmieć sztucznie i odpychająco.

Przy planowaniu treści do swojej reklamy, podobnie jak w przypadku obrazów, uwzględnij określoną grupę docelową. Jeśli chcesz docierać np. do młodzieży, postaw na luźny ton i charakterystyczne słowa, których używają młodzi konsumenci. Dostosowanie stylu języka do swoich potencjalnych klientów jest niezwykle ważne – aspekt ten może bowiem zadecydować o skuteczności przekazu oraz autentyczności marki.

Podsumowanie

Poprawnie zaprojektowana elastyczna reklama displayowa jest bardzo dobrym sposobem na docieranie do docelowej grupy odbiorców w wielu różnych miejscach Internetu. Stale uczące się algorytmy Google Ads są w stanie wygenerować najoptymalniejszą wersję reklamy, która będzie dostosowana do kontekstu sąsiednich treści. Zautomatyzowany proces jej tworzenia znacząco wpływa również na wygodę użytkowania tego rozwiązania.

Jeśli chciałbyś skorzystać z potencjału, jaki płynie z wykorzystania reklam oferowanych przez Google Ads, skontaktuj się z nami! Nasi specjaliści z chęcią pomogą Ci dobrać odpowiednią strategię i zestaw reklamowy, który przyniesie realne efekty. Rozwijaj swój biznes w sieci z Vilaro!

Skontaktuj się z nami!

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentową firmy - tworzę różnego rodzaju teksty, a także treści na social media.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią powiem, gdzie brakuje przecinka (nawet jeśli nikt nie pytał). Znam wszystkie najnowsze trendy na TikToku i nie zawaham się ich użyć.