Jak dać komuś dostęp do konta Google Ads?

 

Przedstawiamy nasz poradnik, z którego dowiesz się, jak krok po kroku w prosty sposób przyznać, usunąć i zedytować dostęp do swojego konta Google Ads. Jest to szczególnie przydatne podczas współpracy z zewnętrznymi specjalistami SEM.

Pamiętaj jednak, aby nigdy nie dzielić się z nikim swoimi danymi do logowania na konto Google Ads – jeśli chcesz, aby ktoś miał do niego dostęp, przydziel odpowiednie uprawnienia zaufanym użytkownikom.

Przyznawanie dostępu do konta Google Ads

1. Zaloguj się na swoje konto Google Ads,

2. Kliknij pole “Administrator”, które znajduje się w pasku po lewej stronie,

3. Kliknij pole “Dostęp i bezpieczeństwo”,

4. Kliknij niebieską ikonę z białym plusem,

5. Wpisz adres e-mail osoby, której chcesz wysłać zaproszenie oraz wybierz jej poziom dostępu,

6. Poczekaj, aż osoba zaakceptuje zaproszenie, dostaniesz o tym informację na swoim koncie.

Akceptowanie dostępu

Osoba, której wyślesz zaproszenie, dostanie o tym informację na swoim mailu. W wiadomości podane będą wszystkie najważniejsze dane wraz z przyznanym poziomem dostępu. Odbiorca zaproszenia może je zaakceptować lub też odrzucić.

Przyznawanie dostępu przez identyfikator

W przypadku współpracy z agencją, możliwą opcją przekazania dostępu jest również udostępnienie swojego identyfikatora konta.

1. Zaloguj się na swoje konto Google Ads,

2. Znajdź swój identyfikator konta – znajduje się na górze po prawej stronie,

3. Wyślij numer ID wybranej osobie,

4. Poczekaj, aż dostaniesz na maila prośbę o przyznanie dostępu do Twojego konta,

5. Zaakceptuj prośbę.

Usuwanie dostępu do konta Google Ads

Jeśli chcesz usunąć komuś dostęp do swojego konta, możesz zrobić to w równie prosty sposób.

1. Zaloguj się na swoje konto Google Ads,

2. Przejdź do sekcji po lewej “Administrator”,

3. Następnie kliknij pole “Dostęp i bezpieczeństwo”,

4. W tabeli odszukaj użytkownika, któremu chcesz odebrać dostęp,

5. Przy wybranym użytkowniku kliknij “Usuń dostęp” (w kolumnie “Czynności”).

Edycja poziomu dostępu w Google Ads

Po przyznaniu komuś dostępu możesz również zedytować jego poziom. Zrobisz to w kilku prostych krokach.

1. Zaloguj się na swoje konto Google Ads,

2. Przejdź do sekcji po lewej “Administrator”,

3. Następnie kliknij “Dostęp i bezpieczeństwo”,

4. Odszukaj w tabeli użytkownika, któremu chcesz zmienić poziom dostępu,

5. Przy wybranym użytkowniku najedź na pole w kolumnie “Poziom dostępu”, kliknij strzałkę i wybierz nowy poziom.

Poziomy dostępu na koncie Google Ads – czym się różnią?

Poziom dostępu w Google Ads oznacza zakres uprawnień, jaki posiadają poszczególni użytkownicy. Dostępne funkcje mogą być bardziej lub mniej ograniczone właśnie ze względu na typ przyznanego dostępu.

Poziomy dzielą się na:

  • administracyjny – czyli z pełnym dostępem do konta i wszystkich jego funkcji,
  • standardowy – obejmuje o blisko połowę mniej opcji niż poziom administracyjny, pozwala m.in. na edycję kampanii, wyświetlanie i edytowanie raportów, edytowanie wybranych informacji,
  • tylko do odczytu – pozwala na wyświetlanie najważniejszych informacji i edycję wybranych raportów,
  • płatności – ogranicza się do funkcji związanych z płatnościami na koncie,
  • tylko e-maile – pozwala tylko na otrzymywanie e-maili z powiadomieniami i raportów.

Więcej szczegółowych informacji na temat poziomów dostępu w Google Ads znajdziesz tutaj: Poziomy dostępu na koncie Google Ads 

 

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentową firmy - tworzę różnego rodzaju teksty, a także treści na social media.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią powiem, gdzie brakuje przecinka (nawet jeśli nikt nie pytał). Znam wszystkie najnowsze trendy na TikToku i nie zawaham się ich użyć.