Czy Polak będący w Holandii zobaczy polską reklamę Google Ads?

 

Podczas tworzenia kampanii w Google Ads każdy reklamodawca staje przed wyborem dotyczącym lokalizacji docelowej dla swoich odbiorców. Najczęściej wybieraną opcją jest obszar całej Polski, szczególnie jeśli mowa o sklepie internetowym czy usłudze przeznaczonej dla klientów na terenie naszego kraju.

Jednak, co się stanie, gdy naszym klientem są osoby podróżujące z Polski do Holandii lub odwrotnie? Musimy zdawać sobie sprawę z istotnej kwestii – nie wystarczy stworzyć jednej uniwersalnej reklamy. W tym przypadku konieczne jest przygotowanie przynajmniej dwóch różnych kampanii.

W pierwszej z nich skonfigurujemy ofertę dotyczącą przewozu osób z Polski do Holandii, a lokalizacją docelową będzie Polska. Ale co z reklamą dla osób podróżujących z Holandii do Polski?

Odbiorcy reklam – czyli jaką lokalizację wybrać?

Przyjrzyjmy się bliżej odbiorcom wspomnianych kampanii. W przypadku przewozu osób z Polski do Holandii wybór jest prosty. Reklamę w języku polskim kierujemy standardowo na całą Polskę:

W przypadku kampanii dedykowanej transportowi Polaków z Holandii do Polski sprawa nieco się komplikuje. Co prawda, grupą docelową są dalej Polacy, więc reklama skonfigurowana musi być w języku polskim.

Pamiętajmy jednak, że odbiorca w momencie, w którym decyduje się na wyszukiwanie w Google przewozu osób do swojego kraju ojczystego, znajduje się w Holandii. Nie zobaczy zatem reklamy ograniczonej granicami Polski (jak zaznaczono na powyższym zrzucie ekranu). Celem przechwycenia takiego potencjalnego klienta należy skonfigurować reklamę na rynek holenderski.

Dwa różne światy reklam

Kiedy rozważamy kampanie reklamowe w Google Ads, musimy zrozumieć, że klienci podróżujący z Polski do Holandii i ci, którzy przemieszczają się z Holandii do Polski, to dwie zupełnie różne grupy docelowe. Chociaż posiadają podobną potrzebę i szukają praktycznie tego samego usługodawcy, to musimy spojrzeć na to szerzej.

Ich preferencje językowe są takie same, jednak lokalizacje są odmienne. Dlatego kluczowym elementem sukcesu jest dostosowanie naszych reklam do konkretnej grupy odbiorców.

Przyznaj się – jak łatwo byłoby Ci popełnić błąd na etapie projektowania kampanii dla międzynarodowego przewoźnika, konfigurując reklamę z jedną lokalizacją i jedną grupą docelową?

Wybór lokalizacji i słów kluczowych

Jeśli kierujemy się zasadą, że do obu grup docelowych można przekazać tę samą treść reklamy, możemy popełnić poważny błąd. Osoba zainteresowana przewozem z Polski do Holandii naturalnie potrzebuje informacji w języku polskim.

Oczywiście niezwykle istotne jest tu wytypowanie fraz kluczowych z największym potencjałem, takich jak “bus z Polski do Holandii” czy “bus do Holandii”. Możliwe jest to dzięki dokładnej analizie w Planerze Słów Kluczowych Google. To na tych frazach oprzemy naszą reklamę w sieci wyszukiwania lub/oraz nagłówki reklamy Performance Max.

Z drugiej strony osoba w Holandii, która szuka transportu do Polski, nie skorzysta z reklamy w języku niderlandzkim, gdyż jej językiem komunikacji również jest polski. Tu pojawia się nasza reklama skierowana na Holandię zawierająca polskie nagłówki i teksty reklam z numerem telefonu do polskiego przewoźnika.

Jak powinno wyglądać poprawne ustawienie lokalizacji reklamy Holandia-Polska? Przedstawiamy poniżej:

Odpowiednie dostosowanie treści reklamy

Poza lokalizacją musimy również dostosować nagłówki i treść naszych reklam tak, by:

  • słowa kluczowe jak najlepiej odpowiadały na zapytania w wyszukiwarce Google,
  • sam tekst pasował do konkretnej grupy odbiorców.

Dzięki temu będziemy w stanie trafić w potrzeby i oczekiwania naszych potencjalnych klientów, niezależnie od tego czy są w Polsce, czy w Holandii.

Pamiętaj również o uwzględnieniu klarownego i wyraźnego call to action (CTA). To zachęci użytkowników do podjęcia określonych działań, takich jak kliknięcie reklamy, skorzystanie z oferty, itp.

Podsumowanie

W przypadku reklam Google Ads wybór lokalizacji docelowej ma ogromne znaczenie. Dla reklamodawców działających w branży przewozów międzynarodowych, takich jak przewoźnicy osób między Polską a Holandią, konieczna jest personalizacja treści reklam, a także takich ustawień, jak obszar, na jakim reklama powinna się wyświetlać.

Warto pamiętać, że język i lokalizacja są kluczowymi czynnikami wpływającymi na skuteczność kampanii reklamowej – równie ważnymi co skuteczny research słów kluczowych reklamowanej działalności.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w obszarze kampanii Google Ads, odezwij się do nas! Nasi specjaliści zadbają o rozwój Twojego biznesu:

Umów się na bezpłatną konsultację!

Agata Witek

Agata Witek

Marketing Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentowo-marketingową firmy - projektuję różnego rodzaju teksty na stronę www, treści na social media, tworzę komunikację zewnętrzną.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią opowiem Ci o najnowszych trendach na TikToku.