Tajemniczy kot w Google Ads: Jak odzyskać kontrolę nad reklamami?

 

Reklamy Google Ads to potężne narzędzie marketingowe, które umożliwia firmom szybkie dotarcie do swojej docelowej grupy odbiorców. Jednak czasem zdarzają się nietypowe sytuacje, które mogą wprowadzić reklamodawców w zakłopotanie.

Jednym z takich przypadków jest pojawienie się tajemniczego kota obok reklamy tekstowej. Dziś przyjrzymy się tej historii i dowiemy się, jak głęboko ukryte funkcje Google Ads mogą wpłynąć na nasze kampanie reklamowe.

Tajemniczy kot – problem czy zagadka?

Jeden z reklamodawców, który specjalizuje się w sprzedaży odzieży, niespodziewanie napotkał nietypowy problem. Obok jego reklamy tekstowej pojawił się kot w formie grafiki, którego pochodzenie było nieznane. Jak mogło do tego dojść?

Automatyczne rozszerzenia graficzne – wszystko jasne?

Reklamodawca zaczął badać, dlaczego kot pojawił się przy jego reklamie. Było to zadziwiające, zwłaszcza że sam definiuje, jakie grafiki są używane w kampaniach.

Jak się okazało, odpowiedź była ukryta w automatycznych rozszerzeniach graficznych.

Głęboko ukryte funkcje Google Ads

Sekcja „automatycznie rozszerzenia graficzne” jest domyślnie włączona dla każdego konta reklamowego w Google Ads. To głęboko ukryta funkcja, która może wpłynąć na wygląd Twoich reklam.

W tym przypadku okazało się, że wystarczyło, że reklamodawca miał grafikę kota w bibliotece swojej strony internetowej, aby została ona użyta jako rozszerzenie graficzne w reklamie.

Jak odzyskać kontrolę nad działaniem reklam?

Rozwiązaniem dla owego reklamodawcy okazało się wyłączenie automatycznych rozszerzeń graficznych w odpowiednim miejscu w panelu Google Ads. Dzięki temu uniknął niechcianych elementów w swoich reklamach i odzyskał pełną kontrolę nad ich treścią.

Jak wyłączyć automatyczne komponenty na swoim koncie?

Nie od dziś wiadomo, że jak największa automatyzacja w reklamach to coś, do czego Google namawia każdego z reklamodawców. Stąd wyłączenie opcji automatyzacji w zakresie rozszerzeń komponentów jest stosunkowo dobrze ukryte.

Gdzie znaleźć tę opcję? 

1.  Zaloguj się na swoje konto Google Ads,

2. Udaj się do sekcji “Reklamy i komponenty”, która znajduje się w menu po lewej,

3. Następnie wybierz zakładkę “Zasoby”:

4. Rozwiń po prawej stronie “Więcej” oraz wybierz dostępną tam opcję „Komponent utworzony automatycznie na poziomie konta”:

5. Następnie powtórz czynność, rozwijając “Więcej”. Tym razem wybierz dostępne “Ustawienia zaawansowane”:

6. Trafisz tam na naszego tajemniczego sprawcę:

7. Bezpiecznym rozwiązaniem będzie wyłączenie każdej z wyżej widocznych opcji.

Automatyczne komponenty w reklamach Google Ads – czy zawsze są złym rozwiązaniem?

Oczywiście istnieją sytuacje, w których niewiedza na temat istnienia wspomnianej sekcji komponentów automatycznych może okazać się przydatna. Zdarza się, że losowo przydzielone komponenty automatyczne wykazują się skutecznością, która przewyższa nasze świadome konfiguracje.

Niemniej jednak takie przypadki stanowią margines. Kluczowe jest, aby specjalista Google Ads odpowiedzialny za konfigurację reklamy, miał pełną świadomość tego, jak reklama będzie wyglądać po opublikowaniu.

Funkcja, która pozwoli Ci na zwiększenie dokładności pomiaru konwersji

Warto wiedzieć, że panel Google Ads kryje wiele intrygujących funkcji, nie tylko tych oczywiste. Jednym z przykładów są konwersje rozszerzone, których aktywacja na każdym koncie Google Ads przynosi znaczące korzyści, zwłaszcza w porze zmierzchu usługi Universal Analytics i nadejściu nowej ery GA4.

Aby uruchomić Konwersje Rozszerzone, wystarczy zaakceptować „Warunki dotyczące danych klienta” w zakładce „Konwersje”. Następnie możesz wybrać preferowany sposób wdrożenia konwersji rozszerzonych. Najczęściej wybieranym rozwiązaniem jest wdrożenie przy pomocy Managera Tagów Google.

Na co warto jeszcze zwrócić uwagę?

Mając na uwadze omawianą już kwestię zakładki „Konwersje”, warto podkreślić, że jest to bez wątpienia fundamentalny element, któremu każdy reklamodawca powinien poświęcić uwagę jeszcze przed rozpoczęciem konfiguracji reklam.

Najczęściej stosowanym przez agencje marketingowe i wykwalifikowanych specjalistów rozwiązaniem jest skonfigurowanie konwersji poprzez użycie narzędzia, jakim jest Google Tag Manager. Ważne jest również wskazanie, które konwersje mają stanowić domyślny, a które pomocniczy cel konta.

Wnioski

Historia tajemniczego kota w reklamie Google Ads jest doskonałym przykładem, jak głęboko ukryte funkcje mogą wpływać na efektywność naszych kampanii reklamowych. Ważne jest, aby dokładnie analizować swoje ustawienia w Google Ads i dostosowywać je do własnych potrzeb.

Włączona opcja automatycznych komponentów i rozszerzeń może prowadzić do niechcianych niespodzianek i utraty kontroli nad reklamą. Dlatego warto regularnie sprawdzać swoje ustawienia, aby uniknąć podobnych sytuacji.

Pamiętaj, że reklamy Google Ads są potężnym narzędziem, ale wymagają stałej uwagi i zarządzania, aby osiągnąć pożądane rezultaty. Jeśli potrzebujesz pomocy w tym obszarze, skorzystaj ze wsparcia specjalistów.

Opowiedz nam o swoich celach i rozwijaj swój biznes dzięki profesjonalnym kampaniom performance:

Napisz do nas!

 

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentową firmy - tworzę różnego rodzaju teksty, a także treści na social media.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią powiem, gdzie brakuje przecinka (nawet jeśli nikt nie pytał). Znam wszystkie najnowsze trendy na TikToku i nie zawaham się ich użyć.