Ostatnio w kilku słowach opisywałem, jak profesjonalnie uzupełnić profil osobisty na LinkedIn. Kolejnym miejscem, w którym można zaprezentować informacje na temat prowadzonej działalności i jej specjalizacji jest profil firmowy na LinkedIn. Odpowiednio uzupełniony profil firmowy może pełnić podobną funkcję, co strona internetowa – z tą różnicą, że nie musisz opłacać hostingu i domeny.
Profil firmowy na LinkedIn (podobnie jak osobisty) należy uzupełnić w pełni. Dzięki temu pojawi się on o wiele wyżej w wyszukiwarce. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak to zrobić, by generować darmowy, organiczny ruch i uwiarygodnić firmę w oczach potencjalnych Klientów oraz odwiedzających.
Do czego możesz wykorzystać profil firmowy na LinkedIn?
Liczba zarejestrowanych, polskich kont na LinkedIn w 2021 wynosiła około 4,2 mln. Głównym powodem, dla którego powinieneś rozważyć możliwość zaznaczenia obecności swojej firmy na LinkedIn jest to, że wśród tych 4,2 mln osób znajduje się grupa docelowa odbiorców, którzy potencjalnie są zainteresowani Twoimi usługami lub produktami.
Profil firmowy jest darmowym (z możliwością wykorzystania płatnych narzędzi) sposobem na dotarcie do Klientów. Wystarczy odpowiednio go uzupełnić, zoptymalizować pod kątem słów kluczowych i zbudować społeczność. Tylko tyle, i aż tyle.
Profil firmowy na LinkedIn będzie świetnym uzupełnieniem działań mających na celu rozbudowanie społeczności i pozyskiwanie kontaktów. Chcesz poznać szczegóły? Zapraszam do zapoznania się z artykułem!
Jak założyć profil firmowy na LinkedIn?
Chcąc założyć stronę firmową, zaloguj się na konto, rozwiń okno praca w prawym górnym rogu paska nawigacyjnego i kliknij stwórz stronę firmową (screen poniżej). W dalszej części artykułu pokażę Ci, które sekcje powinny zostać uzupełnione oraz jakie informacje powinieneś przekazać.
#1 Logo profilu firmowego na LinkedIn
Analogicznie do profilu osobistego – logo jest pierwszym elementem, który najbardziej zwraca uwagę oraz pozwala zidentyfikować Twoją markę. Jest to absolutne minimum, bez którego przejście do dalszych kroków jest bezcelowe.
Rekomendowane wymiary dodawanego logotypu to 300 × 300 pikseli.
#2 Zdjęcie w tle profilu firmowego na LinkedIn
W zależności od tego, jaką grafikę wybrałeś na swój profil osobisty, możesz ją wykorzystać ponownie w przypadku zdjęcia w tle profilu firmowego lub stworzyć / dodać nowe.
Jaką grafikę dodać?
Zdjęcie w tle to doskonałe miejsce do zaprezentowania zakresu działalności firmy, przekazania wizji lub motto i wskazania tego, jaki problem rozwiązuje Twoje przedsiębiorstwo.
Rekomendowane wymiary to 1128 × 191 pikseli.
#3 Branża na profilu firmowym
Jednym z kryteriów selekcjonowania firm na LinkedIn (w jego darmowej i płatnej wersji) jest branża. Dla przykładu: użytkownicy szukający agencji marketingowej, wybiorą branżę marketingu. Jeśli ta sekcja nie byłaby uzupełniona, to nasza firma nie znalazłaby się w wyszukiwarce.
Masz możliwość wyboru jednej z ok. 150 branż dostępnych na LinkedIn. Dopasuj ją pod kątem swojej działalności. Dzięki temu Twój profil firmowy znajdzie się wyżej w wyszukiwarce.
#4 Nagłówek – slogan na profilu firmowym
Nagłówek profilu firmowego jest niemal tym samym, co nagłówek profilu osobistego. Różni się tym, że tekst nie pojawia się obok nazwy firmy w wyszukiwarce, a jest jednym z pierwszych elementów profilu (obok logo, zdjęcia w tle i branży), które zobaczy użytkownik po wejściu na stronę firmy.
Możesz umieścić tutaj łącznie 120 znaków – zalecam więc pisać zwięźle i na temat. Wypisz to, w czym się specjalizujesz i wskaż, jaki problem rozwiązujesz lub po prostu wypisz pokrótce świadczone usługi. W zależności od branży, w której działasz, emotikony są mile widziane!
#5 „O nas” – informacje ogólne na profilu firmowym
Sekcja „o nas” profilu firmowego na LinkedIn jest odpowiednikiem podsumowania profilu osobistego. To doskonałe miejsce na rozszerzenie informacji zawartych w nagłówku o krótki opis specjalizacji, świadczonych usługach, rozwiązywanym problemie lub wyróżnikach na tle konkurencji. Możesz tutaj zawrzeć również słowa kluczowe, których używają potencjalni Klienci. Pomoże to w pozycjonowaniu profilu firmowego pośród konkurencji.
Maksymalna liczba znaków w tej sekcji to 2000.
Bezpośrednio pod miejscem na opis firmy znajdziesz takie elementy, jak:
- Witryna – dodaj link prowadzący do swojej strony internetowej.
- Wielkość firmy – LinkedIn udostępnia możliwość określenia wielkości firmy w rozumieniu zatrudnienia pracowników. Istnieje kilka podziałów – od jednoosobowej działalności gospodarczej, do firmy zatrudniającej powyżej 10 000 pracowników. Dobierz swój przedział, aby lepiej pozycjonować się w wyszukiwarce.
- Siedziba główna – wskaż miasto, w którym można odwiedzić Twoją firmę. Portal umożliwia wprowadzenie informacji odnośnie dokładnej lokalizacji głównego miejsca prowadzonej działalności (ulica, numer budynku, numer lokalu) oraz poszczególnych oddziałów.
- Rok założenia – nie jest to najważniejsza sekcja. Jeśli jednak Twoja firma istnieje na rynku od lat, doświadczenie może okazać się istotnym wyróżnikiem na tle konkurencji.
- Specjalizacje – wskaż obszary w branży, w których Twoja firma jest wyspecjalizowana. Możesz wpisać tutaj maksymalnie 20 dowolnie opisanych specjalizacji. Wykorzystaj tę część, uzupełniając ją o słowa, których w wyszukiwarce Google wpisują Twoi potencjalni Klienci.
#6 Przyciski CTA na profilu firmowym
Przyciski na profilu firmowym można porównać do Call To Action (CTA) umieszczonym na stronie internetowej, w sklepie internetowym lub na landing page. Ułatwia to przeprowadzenie potencjalnego Klienta przez ścieżkę lejka sprzedażowego.
Włączając „przycisk niestandardowy”, możesz wybrać jeden z 4 wezwań do działania:
- Skontaktuj się z nami – jeśli chcesz, aby Twój potencjalny Klient trafił do formularza kontaktowego;
- Więcej informacji – jeśli chcesz przekierować potencjalnego Klienta w miejsce, w którym będzie mógł przeczytać szczegóły o Twojej firmie lub ofercie;
- Zarejestruj się – warto wykorzystać to CTA w przypadku firmy dostarczającej na przykład oprogramowanie w modelu SaaS.
- Odwiedź witrynę – jeśli Twoim celem jest zwiększenie ilości odwiedzin witryny, to wybierz opcję przekierowującą do strony internetowej – odwiedź witrynę.
Wybór przycisku na profilu firmowym powinien być ściśle powiązany ze strategią obecności na portalu LinkedIn. W zależności od tego, po co jesteś na portalu i do czego chcesz doprowadzić, taki przycisk powinien zostać wybrany.
#7 Funkcje administratora
Często słyszy się, że dane to waluta XXI wieku. Po utworzeniu i uzupełnieniu strony firmowej na LinkedIn uzyskujesz dostęp do narzędzi administratora. Jest to miejsce mocno analityczne, które pozwala zweryfikować realizację strategii marketingu na LinkedIn oraz śledzić jej efekty.
W zakresie liczbowym jesteś w stanie zweryfikować szereg danych z podziałem na dowolny okres czasu oraz na dwa wskaźniki – wyświetlenia strony i unikalni odwiedzający. Dostępne są dane takie, jak:
- ile razy firma pojawiła się w wynikach wyszukiwania
- ilu było unikalnych odwiedzających stronę firmową
- ile pojawiło się nowych obserwujących stronę firmową
- jaki zasięg wygenerowały publikacje
- ile razy zostało kliknięte Twoje Call To Action (kliknięcia przycisku niestandardowego)
- jaka część strony firmowej była oglądana najczęściej, a jaka najrzadziej
- z jakiego urządzenia najczęściej korzystali odwiedzający
- dane demograficzne odwiedzających
Powyższe informacje możesz uzyskać za darmo, bez korzystania z płatnych wersji LinkedIn. Dzięki nim jesteś w stanie określić, czy działania prowadzone na portalu LinkedIn są skuteczne i zgodne z zaplanowaną strategią.