Kampanie Performance Max – dlaczego warto z nich korzystać?

Performance Max jest jednym z najnowszych typów kampanii dostępnych na kontach reklamowych Google. Największą ich korzyścią jest możliwość wyświetlania reklam w wielu dostępnych kanałach w ramach jednej kampanii. Są to m.in. sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, YouTube, Gmail, Google Maps oraz zakładka Discover (odkrywaj).

kanały kampanii Google Ads

Zachęcamy do zapoznania się z naszym dzisiejszym artykułem, w którym przedstawiamy inne zalety wykorzystania Performance Max. Zaczynajmy!

Ogólne informacje o Performance Max

Prowadzenie kampanii Google Ads wiąże się przede wszystkim z wydatkowaniem pieniędzy. Naturalnym jest więc to, że jako reklamodawca, chcesz wydać możliwie najmniejszy budżet, osiągając przy tym zadowalające wyniki. Żeby tego dokonać, należy zacząć od przygotowania odpowiedniej strategii.

Dzięki przygotowanemu planowi działania będziesz mógł poznać persony klientów i dobrać odpowiednie grupy odbiorców. Po tym zbudowanie lejka marketingowego w strukturze reklam będzie łatwiejsze. Mamy nadzieję, że po lekturze tego artykułu zrozumiesz, dlaczego warto zacząć od dobrej strategii.

Kampanie Performance Max opierają się w głównej mierze na uczeniu maszynowym i algorytmach Google. To właśnie dlatego wybór jednego, jasnego celu kampanii (konwersji), jest najważniejszy. Dodatkowo do ich uruchomienia niezbędne jest między innymi tworzenie tak zwanych grup zasobów, czyli materiałów, z których finalnie powstanie reklama. Są to nagłówki, teksty reklam, grafiki, video, linki itp.

Ciekawostką jest fakt, że w przypadku Performance Max, zamiast zwykłego wyboru grupy odbiorców, istnieje możliwość utworzenia sygnałów dotyczących nowych odbiorców. Otwierają one nowe, bardziej zaawansowane możliwości targetowania (jednak sygnały nie są metodami kierowania). Są to dane wejściowe, na podstawie których algorytm postara się odnaleźć pasujących użytkowników – takich, na których najbardziej nam zależy i którym wyświetli reklamy. Jest to bardzo ważny moment w konfigurowaniu kampanii Performance Max, ponieważ w głównej mierze od trafności tych danych zależą wyniki i koszty reklamy.

Korzyści kampanii Performance Max

Dzięki wyświetlaniu kampanii w wielu kanałach reklamowych Google w ramach jednego budżetu jesteś w stanie dotrzeć do nowych odbiorców. Zamiast wydawać budżet oddzielnie na sieć wyszukiwania, sieć reklamową i zakładkę Discovery, można skonsolidować te środki i przeznaczyć je na jedną kampanię. To daje duże możliwości w planowaniu wydatków na koncie reklamowym.

Oprócz tego, że oszczędzasz pieniądze, możesz również oszczędzić czas. Do jednej kampanii “wpłynie” więcej danych, które możesz optymalizować, niż w przypadku kilku różnych kampanii o mniejszych budżetach. Dzięki temu można szybciej osiągnąć lepsze wyniki reklam.

Algorytmy wykorzystujące uczenie maszynowe automatycznie dysponują dostępnym budżetem. Wybierają one w danym momencie kanał, w którym z największym prawdopodobieństwem znajdą użytkownika, który dokona konwersji, czyli pożądanego przez reklamodawcę działania (na przykład zakupu). Pozwala to osiągać większą skuteczność w realizowaniu celów.

Większa ilość punktów kontaktu potencjalnych klientów z reklamą obniża jej stawki, dzięki zwiększonym możliwościom optymalizacji w różnych kanałach. Innymi słowy, ujmując powyższe informacje nieco prościej – taniej wyjdzie odnalezienie dojrzałych owoców w jednym sadzie, niż poszukiwanie ich w kilku, oddalonych od siebie miejscach.

Nawet reklamodawca, jako ten sadownik (kontynuując metaforę), będzie miał uproszczone zadanie, jakim jest zarządzanie kampaniami. Wynika to z faktu, że to algorytm decyduje o ustaleniu stawki oraz proporcji budżetu, jaki wyda w poszczególnych kanałach.

Czy kampania Performance Max zastąpi pozostałe kampanie Google Ads?

To narzędzie stanowi doskonałe uzupełnienie pozostałych rodzajów. Dla poprawnego działania kampanii Performance Max niezbędne jest odpowiednie wprowadzenie danych wejściowych, najlepiej w dużej ilości. W przeciwnym wypadku samodzielnie działająca kampania Max mogłaby przepalić budżet, czyli wydać go nieefektywnie.

Dlatego też pozostałe kampanie Google Ads nie zostaną wyparte przez najnowszy typ jednej z nich. Po uruchomieniu różnych kanałów sprzedażowych i pozyskujących kontakty/klientów, algorytm kampanii Performance Max ustala priorytety między wszystkimi kampaniami.

Na przykład, wyższy priorytet od kampanii Performance Max ma tylko sieć wyszukiwania ze słowami kluczowymi w dopasowaniu ścisłym. To dlatego między innymi wyniki pozostałych kampanii mogą ulec pogorszeniu na rzecz priorytetowej Performance Max.

Konfiguracja Performance Max – jak poprawnie ustawić kampanię reklamową?

Najlepiej jest wprowadzić Performance Max do struktury konta reklamowego nie wcześniej, niż w momencie, gdy konto osiąga w ciągu 30 dni około 50-100 konwersji. Jeżeli kampania Performance Max jest w dużym stopniu automatyczna, to jedną z najważniejszych metod optymalizacji, będzie wprowadzenie odpowiednich danych wejściowych.

Jak tego dokonać? Konieczne będzie wnikliwe zrozumienie persony klienta, jego potrzeb i ustalenie dobrej strategii. Jeżeli to konwersja (pożądane działanie) ma wartość, jak na przykład zakup, to można wybrać strategię ustalania stawek “maksymalizacja wartości konwersji”. Jeśli natomiast są to rejestracje lub formularze kontaktowe, lepszą opcją będzie “maksymalizacja liczby konwersji”.

Drugim krokiem jest zadbanie o plik produktowy. W przypadku e-commerce bardzo ważne jest, żeby produkty zawierały takie informacje, jak rozmiar, kolor, wzór (w tytule) oraz słowa kluczowe w opisie. Pozytywnie wpływa to na łatwość odnajdywania produktów przez użytkowników, a więc i na stawki reklamy i jej skuteczność.

W dalszej części powinniśmy zadbać o wysokiej jakości treści i grafiki, sygnały oraz rozszerzenia. Najlepszymi grupami odbiorców są te, które dokonują zakupu lub w największym stopniu wysyłają formularz. Wymienione grupy są dobre, ponieważ algorytm będzie szukał użytkowników o zbliżonym zachowaniu w sieci, nie zaś kierował reklamy bezpośrednio do nich.

Warto pamiętać o odpowiednich wykluczeniach – aplikacji, słów kluczowych (z pomocą opiekuna konta) oraz nietrafnych adresów URL, jak na przykład “polityka prywatności” czy “regulamin sklepu”.

Podsumowanie

System Google Ads stale wprowadza innowacyjne możliwości w zakresie reklam. Jedną z nich są właśnie kampanie Performance Max. Dzięki nim jesteś w stanie maksymalizować skuteczność realizacji swoich celów oraz docierać do nowych odbiorców poprzez różne kanały.

Chciałbyś promować swój biznes w sieci? Jeśli jednak nie jesteś pewien, jaki rodzaj reklamy najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku, sprawdź nasze inne materiały:

Remarketing – dlaczego warto z niego korzystać?

 

Jak przygotować elastyczną reklamę displayową w Google Ads?

 

Agata Witek

Agata Witek

Marketing Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentowo-marketingową firmy - projektuję różnego rodzaju teksty na stronę www, treści na social media, tworzę komunikację zewnętrzną.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią opowiem Ci o najnowszych trendach na TikToku.