Jak promować w internecie nowy biznes?

 

Każda firma, niezależnie od branży czy wielkości, potrzebuje odpowiednich działań promocyjnych. To właśnie dzięki nim możliwe jest skuteczne docieranie do klientów, a także wyróżnienie się na tle konkurencji. Aspekt ten jest ważny szczególnie w przypadku przedsiębiorstw, które dopiero stawiają pierwsze kroki na rynku.

Rozwijając nowy biznes, nie możesz pozwolić sobie na zignorowanie potencjału, jaki niesie ze sobą środowisko online. Z tego też powodu w dzisiejszym artykule przedstawimy Ci popularne internetowe narzędzia promocji.

Jak wypromować swoją firmę? Poznaj skuteczne i sprawdzone rozwiązania, które polecamy. 

Założyłeś nowy biznes, ale co dalej?

Postanowiłeś założyć własną firmę? Powoli ruszasz ze swoją działalnością na rynku? Wspaniale! Teraz przyszedł czas na budowanie jej widoczności oraz konkurencyjności. Tutaj przydadzą się właśnie odpowiednie techniki i narzędzia promocyjne.

Korzystanie z tradycyjnych metod marketingu może nie być już wystarczające. Reklama w gazetach, telewizji czy radiu, choć nadal jest istotna, to traci na skuteczności w porównaniu z promocją w internecie. Dlaczego? Ponieważ konsumenci coraz częściej spędzają czas online, przeglądając strony i sklepy internetowe, a także media społecznościowe.

Jeśli Twoja firma nie będzie obecna w sieci, trudno będzie Ci dotrzeć do ogromnej grupy potencjalnych klientów. Internet oferuje nie tylko większy zasięg, ale także precyzyjne narzędzia analizy danych i targetowania, dzięki którym możesz dostosować swoje przekazy do konkretnych odbiorców.

Promowanie marki w internecie opierać może się na wielu różnych metodach. Przy planowaniu konkretnych działań najważniejsze jest jednak uwzględnienie indywidualnych celów biznesowych oraz priorytetów. W ten sposób od samego początku istnienia swojej firmy będziesz w stanie podejmować mądre i przemyślane decyzje.

Strona podstawą promocji w internecie!

Odpowiednio przygotowana strona lub sklep internetowy są bazą wyjściową dla wielu działań promocyjnych. Czy wiesz, jak wykorzystać w pełni ten potencjał?

Przede wszystkim to właśnie w tym miejscu możesz przedstawić swoją ofertę, przekonać klientów do korzystania z Twoich usług czy budować z nimi trwałe relacje. To tutaj opowiadasz historię swojego biznesu, wyjaśniasz, dlaczego jesteś wyjątkowy i przekonujesz odbiorców, że warto z Tobą współpracować.

Samo posiadanie witryny to jednak dopiero początek. Należy wesprzeć ją dodatkowo np. strategią budowania widoczności SEO czy też płatnymi kampaniami reklamowymi. Dzięki temu będziesz w stanie ściągać na stronę ruch, który przełoży się pozytywnie na wyniki sprzedażowe.

Oczywiście oprócz działań opierających się na stronie internetowej, w wielu przypadkach warto również sięgnąć po te z innych obszarów. Jak jednak wybrać najlepsze metody?

Określ swoje priorytety

Gdy postanowiłeś już, że chcesz zaplanować strategię promocyjną swojego biznesu, musisz zadać sobie kilka podstawowych pytań:

  • co chcesz osiągnąć?
  • w jakim czasie chcesz to osiągnąć?
  • jak chcesz to osiągnąć?

Ustalenie priorytetów działań jest kluczowe. Dzięki temu możesz skupić się na najważniejszych aspektach i ustalić czytelny plan. Unikniesz również ewentualnych niejasności oraz rozproszenia uwagi.

Promocja firmy w internecie opierać może się zarówno na metodach krótkofalowych, jak i tych długoterminowych. Od Twoich celów biznesowych zależeć będzie, które z nich sprawdzą się najlepiej. Poniżej znajdziesz więcej informacji na ich temat.

Działania promocyjne krótkofalowe

Działania krótkofalowe to takie, które skupiają się na szybkim generowaniu wyników – zazwyczaj w przeciągu kilku dni lub tygodni. Tego typu działania są nastawione na natychmiastowe przyciągnięcie uwagi klientów i przekonanie ich do podjęcia konkretnej czynności.

Dlaczego warto rozważyć działania krótkoterminowe? Pozwolą Ci one przede wszystkim zacząć budować lojalną bazę klientów i generować pierwsze przychody, co jest niezwykle ważne dla nowego biznesu. Wpływają one również na budowanie rozpoznawalności marki, z którą użytkownicy wcześniej nie mieli styczności.

Jedną z najpopularniejszych i najskuteczniejszych form krótkofalowych działań promocyjnych są kampanie reklamowe. Pozwalają one na:

  • precyzyjne targetowanie i docieranie do określonych grup docelowych,
  • szybkie wypromowanie produktów lub usług,
  • skierowanie konkretnego przekazu do potencjalnych klientów, którzy są aktualnie zainteresowani ofertą,
  • angażowanie użytkowników,
  • generowanie pierwszego ruchu na stronie.

W internecie znajdziesz wiele różnych systemów reklamowych, do których zaliczamy np. Google Ads, Bing Ads czy Facebook Ads. W każdym z nich wybrać możesz konkretny typ kampanii, który będzie odpowiadał Twoim celom biznesowym.

Przykładowo, system Google Ads oferuje m.in.:

Kreacje reklamowe wymagają klarownego i przekonującego przekazu, który przyciągnie uwagę klientów i skłoni ich do podjęcia natychmiastowych działań. Dlatego też, jeśli chcesz, aby Twoje kampanie były skuteczne, skorzystaj z pomocy specjalistów w tym zakresie.

Działania promocyjne długofalowe

Działania promocyjne długofalowe, jak sama nazwa wskazuje, obejmują dłuższy okres. Skupiają się na budowaniu silnej obecności biznesu, a także nawiązywaniu relacji z klientami. To proces, który wymaga cierpliwości i zaangażowania, ale może przynieść znakomite rezultaty w postaci stabilnego wzrostu i rozwoju firmy.

Tego typu strategie marketingowe opierają się na planowaniu i długofalowym myśleniu. Dzięki temu możliwe jest systematyczne budowanie świadomości marki. To oznacza, że poprzez odpowiednie działania Twoja firma stanie się rozpoznawalna i kojarzona z określonymi wartościami lub produktami/usługami.

Działania długofalowe często skupiają się na tworzeniu wartościowego contentu, który przyciąga uwagę odbiorców i zwiększa ich zaufanie. Są to treści, które edukują, bawią lub też pomagają klientom w rozwiązywaniu ich problemów.

Najpopularniejsze metody długoterminowe to m.in.:

  • SEO (Search Engine Optimization) – optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek jest podstawowym elementem strategii długofalowej. Polega na zwiększaniu pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania, tak aby wyświetlała się na konkretne frazy kluczowe. Zwiększanie widoczności strony jest procesem stopniowym, lecz pozwala na skuteczne przyciąganie zainteresowanych użytkowników i potencjalnych klientów.

 

  • marketing treści – tworzenie użytecznych treści, takich jak artykuły, blogi, materiały wideo czy e-booki, to długoterminowa strategia, która przyciągnie uwagę odbiorców i zbuduje Twoją ekspertyzę w danej branży. Podstawowym celem content marketingu jest dostarczanie użytkownikom wartości. W ten sposób jesteś w stanie nawiązać z nimi relacje, które przełożą się na ich ostateczną decyzję zakupową. Publikowane treści to nie tylko promocja marki, ale też czynnik decydujący o Twojej konkurencyjności na rynku.

 

  • media społecznościowe – social media stanowią integralną część długoterminowej promocji biznesu. Na tego typu platformach przedsiębiorstwa budują swoją obecność online, komunikują się z klientami, kształtują rozpoznawalność i angażują swoją społeczność. To miejsce, gdzie marka może wyrazić swoje wartości i misję, ale także pokazać “ludzką twarz”. Dzięki aktywności w mediach społecznościowych możesz pozyskać lojalnych klientów, zwiększyć widoczność swojej firmy oraz budować jej pozytywny wizerunek.

Zastanów się nad profesjonalnym wsparciem marketingowym

Być może w Twojej głowy zrodziły się pytania: Które metody wykorzystać? Czy warto połączyć działania krótko i długoterminowe? Jak to wszystko zaplanować?

Rozumiemy, że promocja nowego biznesu może wydawać się przytłaczająca. Jeśli potrzebujesz wsparcia w tym pierwszym, często kluczowym etapie działalności Twojego biznesu, skorzystaj z pomocy specjalistów.

Współpraca z zewnętrzną agencją to nie tylko mniejsze koszty, ale również oszczędność czasu. Profesjonaliści wiedzą, jak efektywnie wykorzystać budżet marketingowy. Dzięki ich pomocy unikniesz marnowania zasobów na nieskuteczne działania i zainwestujesz środki w kampanie, które naprawdę przyniosą rezultaty. Dodatkowo Ty możesz skupić się na bieżącym funkcjonowaniu firmy, podczas gdy specjaliści zajmą się jej kompleksową promocją.

Korzystając z profesjonalnej pomocy przy promocji nowego biznesu, dasz swojemu przedsiębiorstwu znacznie większe szanse na osiągnięcie sukcesu. To inwestycja, która przynosi zwrot w postaci pozyskanych klientów, generowania przychodów oraz rozwoju marki.

Jak wspieramy nowe biznesy w Vilaro?

Jako agencja marketingowa Vilaro działamy na rynku już 9 lat. Nowo powstałe przedsiębiorstwo niesie ze sobą ogromny potencjał – a my doskonale wiemy, jak go wykorzystać. Mamy duże doświadczenie w budowaniu widoczności firm w Google. Pozyskamy dla Ciebie klientów i realnie wpłyniemy na zwiększenie sprzedaży.

Rozumiemy, ze każdy biznes ma inne priorytety. Dlatego też stworzymy indywidualną koncepcję, która będzie współgrać z Twoimi celami. Oferujemy zarówno działania krótkoterminowe (reklamy płatne), jak i te obejmujące dłuższą perspektywę czasową (SEO).

Nasz dedykowany specjalista będzie czuwał nad realizacją obranej strategii. Zajmie się projektem i zadba o realne wyniki, które wpłyną na rozwój Twojej firmy. Kompleksowa usługa, bezpośredni kontakt, zrozumienie Twoich potrzeb – to właśnie współpraca z Vilaro.

Gdy dostrzeżemy szansę na skuteczne skalowanie Twojego biznesu, przedstawimy Ci koncepcję stopniowego rozszerzania strategii. Jeśli tylko zechcesz, pomożemy Ci zdobyć kolejne części rynku.

Strona lub sklep internetowy mogą odgrywać kluczową rolę w Twoim biznesie, pod warunkiem że postawisz na dobrze dobraną strategię. Opowiedz nam więcej o swoich celach i wyzwaniach.

Twoja firma zasługuje na najlepsze wsparcie marketingowe:

Umów się na bezpłatną konsultację!

 

Nie jesteś do końca przekonany? Sprawdź, jak nasz klient Jukki z początkującego e-commerce stał się jedną z najpopularniejszych polskich marek w branży dziecięcej!

2300% ROAS z kanału organicznego dzięki działaniom SEO

Dlaczego promocja w Google jest opłacalna?

W samym wrześniu 2023 roku swoją działalność w Polsce rozpoczęło ponad 30 000 firm. Konkurencja stale rośnie, co za tym idzie, kluczową kwestią staje się odpowiedni marketing i budowanie przewagi. Tutaj pojawia się właśnie promocja w Google.

Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie. Oznacza to, że miliony ludzi codziennie korzystają z niej w poszukiwaniu informacji, produktów i usług. Dzięki promocji w Google masz szansę dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów, nie tylko w Polsce, ale również za granicą.

Co więcej, Google jest wszechstronne i skuteczne zarówno dla małych firm, jak i dużych korporacji. Narzędzia oferowane przez wyszukiwarkę pozwalają na dostosowanie działań do potrzeb większości biznesów i branż.

Wyszukiwarka Google pozwala także na dywersyfikację działań. Możesz budować organiczną widoczność swojej strony, jednocześnie korzystając z płatnych kampanii reklamowych. W ten sposób zapewnisz swojej firmie kompleksową promocję, która przełoży się na przypływ nowych klientów.

Wszystkie te czynniki sprawiają, że promocja w Google jest skuteczną metodą budowania widoczności i zwiększania sprzedaży. To inwestycja, która przyniesie znakomite rezultaty i przyczyni się do rozwoju Twojego biznesu.

Szukasz potwierdzenia skuteczności marketingu w Google? Poznaj historie sukcesów naszych klientów:

Case Studies Vilaro

Podsumowanie

Promocja firmy, w szczególności tej nowej, ma decydujące znaczenie. To od rozpoznawalności marki i jej postrzeganej atrakcyjności zależy w dużej mierze jej sukces.

W swojej strategii wykorzystać powinieneś zarówno działania krótko, jak i długofalowe. Dzięki temu będziesz w stanie wygenerować pierwsze zainteresowanie Twoją firmą, a następnie stopniowo zwiększać jej widoczność wśród odbiorców.

Pamiętaj, że promocja w internecie to proces, który wymaga zaangażowania, ciągłego doskonalenia i adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych. Jednak odpowiednia strategia może przyczynić się do rozwoju Twojego biznesu i osiągnięcia zamierzonych celów

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentową firmy - tworzę różnego rodzaju teksty, a także treści na social media.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią powiem, gdzie brakuje przecinka (nawet jeśli nikt nie pytał). Znam wszystkie najnowsze trendy na TikToku i nie zawaham się ich użyć.