Pierwsze kroki z Google Analytics 4

Google Analytics jest niezwykle popularnym narzędziem przeznaczonym do prowadzenia analityki internetowej. W związku z tym ogłoszenie jego nowej wersji wywołało niemałe poruszenie wśród specjalistów wykorzystujących go w codziennej pracy. Poznaj bliżej Google Analytics 4 (GA4)!

W dzisiejszym artykule zebraliśmy podstawowe informacje na temat najważniejszych zmian, których spodziewać możesz się w nowym narzędziu GA4. Dowiedz się więcej na jego temat, tak aby być gotowym na najoptymalniejsze wykorzystanie innowacyjnej technologii przygotowanej przez Google!

Czym jest GA4?

Google Analytics 4  to najnowsza wersja popularnego narzędzia do analizowania i mierzenia danych zarówno z podpiętych stron internetowych, jak i aplikacji mobilnych w jednym, wspólnym panelu. To następca dotychczasowej wersji Universal Analytics, która pozwala na przedstawienie danych w oparciu o inne sposoby przetwarzania i przechowywania danych użytkowników.

Krótkie porównanie starszej i nowej wersji

Pozornie wydawałoby się, że GA4 oraz Google Analytics są do siebie bardzo podobne. Zarówno nowa, jak i dotychczasowa wersja przedstawia szereg zebranych danych w jednym miejscu, dzięki czemu analityka staje się znacznie łatwiejsza. Jednak nic bardziej mylnego, starsza i nowsza wersja znacznie się od siebie różni.

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na zmianę sposobu przechowywania, jak i przetwarzania danych użytkownika. Umożliwia to wdrożenie zupełnie nowych sposobów mierzenia oraz analizowania zaangażowania użytkowników, którzy weszli w interakcję z daną witryną.

różnice między Google Analytics i Google Analytics 4

Zalety GA4

Jedną z głównych zalet GA4 jest możliwość zintegrowania z innymi narzędziami Google, takimi jak: Google Ads czy Google Tag Manager. Umożliwia to łatwiejsze zarządzanie reklamami i śledzenie działań marketingowych. Jednak warto sobie zadać pytanie, co wyróżnia Google Analytics 4 względem jego poprzednika? Przyjrzyjmy się nieco bliżej specyfice tego narzędzia:

  • Google Analytics 4 zapewnia lepsze raportowanie w czasie rzeczywistym, co pozwala na szybsze podejmowanie decyzji biznesowych na podstawie aktualnych danych.
  • GA4 oferuje również nowe funkcje, takie jak analiza konwersji wielokrotnych ścieżek oraz automatyczne wykrywanie problemów z witryną, które mogą mieć wpływ na wyniki biznesowe.
  • GA4 umożliwia łączenie danych stron www oraz aplikacji mobilnych w jednym miejscu. Jest to szczególny atut GA4 w przypadku firm działających w tych dwóch obszarach jednocześnie.
  • Google Analytics 4 pozwoli również na utworzenie bardziej precyzyjnego remarketingu ze względu na to, że bierze on pod uwagę zarówno działania użytkowników na stronie www, jak i aplikacjach. Co to oznacza w praktyce? Przykładowo, gdy osoba dodała produkt do koszyka w aplikacji GA4 umożliwia uwzględnienie jej w kampaniach remarketingowych np. na desktopie.

Jak założyć konto GA4 w kilku prostych krokach?

1. Przejdź na stronę https://analytics.google.com/, a następnie zaloguj się na swoje konto Google,

2. Kliknij przycisk „Utwórz nowe konto”,

3. Wpisz nazwę swojej firmy lub witryny internetowej,

zakładanie konta na Google Analytics 4

4. Następnie skonfiguruj usługę, uzupełniając dane o strefę czasową raportowania oraz odpowiednią walutę,

konfiguracja usługi Google Analytics 4

5. Opcjonalnie uzupełnij informacje o swojej firmie,

informacje o firmie w Google Analytics 4

6. Zapoznaj się z warunkami korzystania z usługi GA4. Aby przejść do następnego etapu, musisz je zaakceptować,

akceptacja warunków usługi Google Analytics 4

7. Kliknij przycisk „Utwórz”,

8. Następnie skopiuj kod śledzenia i wklej go do swojej witryny („G-„). Najłatwiej posłużyć się Google Tag Managerem w celu uniknięcia niepotrzebnych błędów,

9. Na koniec stwórz zdarzenia, które chciałbyś mierzyć na swojej witrynie. W tym przypadku również możesz posłużyć się narzędziem Google Tag Manager, które znacznie ułatwi Ci pracę.

Po zakończeniu tych kroków będziesz mieć aktywne konto w Google Analytics 4 i będziesz mógł zacząć zbierać dane o ruchu na swojej witrynie internetowej.

Podsumowanie

Choć GA4 jest całkiem nowym narzędziem, wiele osób zaczyna już korzystać z niego zamiast z poprzedniej wersji Google Analytics. Nie stanowi to dużego zaskoczenia, ponieważ GA4 jest obiecującym narzędziem dla tych, którzy szukają nowoczesnych i skutecznych sposobów analizowania ruchu na swoich stronach internetowych.

Mamy zatem nadzieję, że przedstawione przez nas informacje na temat Google Analytics 4 okażą się dla Ciebie przydatne. Zachęcamy do śledzenia naszego bloga, na którym będziemy w przyszłości rozwijać ten temat!

Agata Witek

Agata Witek

Marketing Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentowo-marketingową firmy - projektuję różnego rodzaju teksty na stronę www, treści na social media, tworzę komunikację zewnętrzną.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią opowiem Ci o najnowszych trendach na TikToku.