Jak wykorzystać bazę klientów? Marketingowe podejście do budowania list

 

Obecnie tworzenie baz klientów jest prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki wsparciu dedykowanych narzędzi, takich jak systemy CRM (Customer Relationship Management), platformy do automatyzacji marketingu czy zaawansowane rozwiązania analityczne, jesteś w stanie zebrać najważniejsze informacje na temat użytkowników nawet w kilka sekund.

Jeśli jeszcze nie prowadzisz swojej bazy klientów, warto to rozważyć. Zgromadzone informacje są bezcenne – mogą przełożyć się na budowanie Twojej przewagi rynkowej. Dowiedz się zatem więcej na temat tworzenia i wykorzystywania tego typu list w swojej strategii marketingowej. W artykule czeka na Ciebie także wypowiedź od naszego Partnera – Callback24.

Dlaczego tworzenie bazy klientów jest ważne?

Główną korzyścią tworzenia baz klientów jest rozszerzenie możliwości działów marketingu i sprzedaży. Im więcej informacji posiadasz na temat swoich klientów, tym łatwiej jest dostosować swoje produkty, usługi i komunikację do ich oczekiwań. Gromadząc najważniejsze dane, wiesz m.in., jakie tematy interesują poszczególnych klientów oraz co dodatkowego możesz im zaoferować.

Posiadanie takiej bazy ułatwia także ponowne dotarcie do osób, które wykazały zainteresowanie Twoją firmą w przeszłości. Możesz wykorzystać uzyskane dane do przeprowadzania kampanii remarketingowych, wysyłania newsletterów, informowania o promocjach oraz zapraszania na wydarzenia czy webinary.

Analiza danych zgromadzonych w bazie może pomóc również w identyfikacji trendów rynkowych oraz zmian w zachowaniach zakupowych. Dzięki temu możesz szybciej reagować na zmieniające się potrzeby rynku i lepiej dostosowywać swoją ofertę do wymagań klientów.

Jak pozyskiwać bazę klientów?

Istnieje wiele różnych sposobów na gromadzenie informacji zarówno o swoich obecnych, jak i potencjalnych klientach. Na ten temat wypowie się nasz Partner – Aleksandra z Callback24.

Ilu klientów dziennie do Ciebie dzwoni?

A ilu konkretnie ze strony internetowej?

Jaką masz z tego sprzedaż?

Czy mierzysz te dane i porównujesz wyniki?

Pozyskiwanie klientów to najważniejsze zadanie w biznesie i powinno odbywać się w sposób ciągły. Rozpoczynanie działań sprzedażowych w momencie, gdy zaczyna brakować zleceń, to zły moment. Za późno. Pozyskiwanie klientów pochłania ogromne zasoby czasowe i finansowe, dlatego warto ten proces mierzyć i weryfikować, jakie przynosi efekty.

Nowi klienci to nowe szanse na zwiększenie sprzedaży, rozwój i promocję firmy. To również kolejne polecenia, które skutkują dotarciem do zupełnie nowego grona odbiorców.

  1. Więcej połączeń ze strony internetowej

Narzędziem, które pozwala pozyskać aż do 30% więcej połączeń ze strony internetowej, jest widget do oddzwaniania – callback24.

Jednym z najważniejszych atutów Callback24 jest możliwość natychmiastowego kontaktu z odwiedzającymi stronę internetową. Dzięki funkcji „oddzwaniania” w ciągu 15 sekund handlowcy mogą szybko odpowiadać na zapytania potencjalnych klientów, co zwiększa szanse na konwersję. Szybka reakcja na potrzeby klientów buduje pozytywne doświadczenia i zwiększa zaufanie do marki.

 

  1. Zwiększenie konwersji i wartości zamówienia

Callback24 pomaga w zmianie odwiedzających stronę w rzeczywistych klientów. Automatyczne oddzwanianie i możliwość  rozmowy telefonicznej pozwala na efektywne przechwytywanie leadów, ale także na efektywną rozmowę z klientem i zachęcenie go do większych zakupów.

 

  1. Personalizacja i dostosowanie ofert

Możesz łatwo zbierać dane w panelu na temat preferencji i zachowań osób odwiedzających stronę. Informacje te możesz wykorzystać do personalizacji ofert i dostosowania komunikacji do indywidualnych potrzeb Twoich klientów.

 

  1. Monitorowanie i analiza danych

Możesz śledzić, które strony są najczęściej odwiedzane, jakie zapytania są najczęściej zadawane oraz jakie są główne punkty styku w procesie sprzedaży. Te dane są nieocenione w optymalizacji strategii marketingowej i sprzedażowej.

Możesz również analizować połączenia przychodzące i wychodzące – wszystkie połączenia firmowe zbierzesz w jednym panelu.

 

  1. Integracja z innymi narzędziami – budowanie bazy klientów

Callback24 można łatwo zintegrować z innymi narzędziami marketingowymi i CRM. To pozwala na płynne zarządzanie bazą klientów, automatyzację procesów oraz lepsze koordynowanie działań marketingowych. Integracja z systemami CRM pomaga w budowaniu długotrwałych relacji z klientami i efektywnym zarządzaniu kontaktami.

Dzięki narzędziu zmierzysz również, skąd przychodzą Twoi klienci, oraz które kampanie działają.

Stworzysz bazę, która otworzy Ci możliwości do wielu działań marketingowych.

Lojalni klienci nie tylko wrócą, nie tylko polecą Cię innym, ale ZMUSZĄ swoich przyjaciół do robienia interesów z Tobą. – Chip Bell

Lista klientów w Google Ads i Facebook Ads

Posiadane bazy danych są szczególnie istotne w kontekście działań reklamowych. Zgromadzone informacje pozwalają bowiem na dokładne określenie grupy docelowej kampanii. Precyzyjne targetowanie ma ogromny wpływ na uzyskiwane wyniki. Popularne platformy reklamowe, takie jak Facebook Ads czy Google Ads, pozwalają na tworzenie swoich własnych list odbiorców.

Przykładowo, w Google Ads możesz zaimportować gotową bazę danych w formacie CSV. Tego typu plik zawiera np.:

  • imiona i nazwiska,
  • adresy e-mail,
  • numery telefonu,
  • adresy zamieszkania.

System będzie starał się na podstawie tych danych dopasowywać klientów do Twoich reklam. Wgranie bazy do Google Ads pozwala na bardziej precyzyjne i spersonalizowane targetowanie, co może przekładać się na wyższą skuteczność działań marketingowych.

W Facebook Ads również możesz tworzyć swoje niestandardowe grupy odbiorców. Wybierając odpowiednie kryteria, np. odwiedziny konkretnych podstron, wypełnienie formularza czy obejrzenia wideo, jesteś w stanie dokładnie kierować swoje reklamy po konkretnych użytkownikach.

Dlaczego remarketing jest dobrym sposobem na budowanie zaangażowania?

Remarketing jest skuteczną strategią, ponieważ pozwala na ponowne zaangażowanie osób, które wcześniej wykazały zainteresowanie Twoją marką, produktem lub usługą. Jest to szczególnie wartościowe w kontekście budowania zaangażowania w bazie klientów.

W przypadku e-commerce, dzięki remarketingowi możesz skutecznie zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków zakupowych i zwiększyć ogólną liczbę konwersji. Wynika to z faktu, że przypominasz użytkownikom o produktach, które już ich zainteresowały.

Warto podkreślić, że nawet jeśli ponowne zaangażowanie nie prowadzi natychmiast do konwersji, remarketing pomaga utrzymać Twoją markę w świadomości odbiorców. Z czasem może to zwiększać prawdopodobieństwo, że kiedy będą gotowi do zakupu, wybiorą właśnie Twoją ofertę.

Sprawdź nasz artykuł na temat porzuconych koszyków:

Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków w e-commerce?

Jakie dane marketingowe możesz zbierać?

Użytkownicy pozostawiają po sobie wiele różnych informacji – zazwyczaj po wyrażeniu zgody na ich mierzenie lub też poprzez samodzielne ich udostępnienie (np. w formularzach). Jakie informacje jesteś w stanie gromadzić? Zalicza się do nich np.:

  • historia zakupów i ich wartość,
  • odwiedzone podstrony,
  • adres IP,
  • źródło, z którego użytkownik trafił na stronę,
  • ścieżka, jaką użytkownik przeszedł na stronie.

Segmentując użytkowników na podstawie konkretnych kryteriów (np. zakupionych produktów czy odwiedzonych podstron), możesz dostosować swoją komunikację i oferty do potrzeb poszczególnych grup klientów. W końcu mało kto lubi oglądać reklamy, które są niezwiązane z ich zainteresowaniami, prawda?

Podsumowanie

Odpowiednie zarządzanie bazą klientów może przyczynić się do poprawy wskaźników konwersji, zwiększenia lojalności klientów oraz lepszego zrozumienia ich potrzeb i oczekiwań. Dodatkowo dzięki gromadzeniu danych na temat skuteczności różnych działań wobec poszczególnych segmentów klientów możesz optymalizować swoje strategie marketingowe i alokację budżetu, osiągając lepsze wyniki przy mniejszych kosztach.

Łącząc remarketing w Google i na Facebooku z danymi zgromadzonymi w bazie klientów, jesteś w stanie stworzyć skuteczną strategię reklamową. Docieraj do użytkowników, którzy weszli już w interakcję z Twoją firmą i ciesz się wyższymi wynikami konwersji!

Zainteresował Cię temat remarketingu? Dowiedz się więcej na temat jego skuteczności:

Dla kogo jest remarketing?

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentowo-marketingową firmy - projektuję różnego rodzaju teksty na stronę www, treści na social media, tworzę komunikację zewnętrzną.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią opowiem Ci o najnowszych trendach na TikToku.