Kompleksowa budowa widoczności w wyszukiwarce Google Case Study Nieruchomości Borowicz
O kliencie
Lokalna widoczność może owocnie zaprocentować. Jednym z naszych Klientów jest firma Zarządzanie Nieruchomościami Andrzej Borowicz. Klient zajmuje się obsługą rynku nieruchomości. Swoją ofertę kieruje do wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych oraz właścicieli nieruchomości komercyjnych i prywatnych.
Aż do maja 2021 Klient traktował swoją stronę internetową jedynie jako konieczny, nie niezmieniający jego rzeczywistości biznesowej. Witryna zawierała podstawowe informacje oraz nigdy wcześniej nie były podejmowane działania z zakresu pozycjonowania.
Efekty współpracy
Klient o współpracy
Andrzej Borowicz, właściciel firmy Zarządzanie Nieruchomościami Andrzej BorowiczLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Początek współpracy - audyt witryny nieruchomosci-borowicz.pl
Nasz audyt przeprowadziliśmy jeszcze przed podjęciem działań, aby wskazać elementy, które wymagają poprawy pod kątem SEO. Celem było uświadomienie, że widoczność w wyszukiwarce Google dla lokalnego biznesu może przynosić skuteczne rezultaty.
W audycie wyszczególniliśmy szereg nieprawidłowości, które wpływają na niską widoczność:
- brakujące atrybuty alt obrazów i tytuły linków,
- błędna struktura znaczników nagłówkowych Hx,
- wyświetlanie błędnych i niepotrzebnych elementów, które były pozostałościami po etapie tworzenia strony internetowej,
- błędne odsyłacze na stronie internetowej,
- brak linkowania wewnętrznego,
- brak znaczników strukturalnych świadczących o lokalnym charakterze działalności,
- niskie wyniki prędkościowe witryny,
- brak odpowiedniego nasycenia słowami kluczowymi oraz uboga warstwa treściowa strony (jedynie kilka podstron z podstawowej oferty).
Wszystko to skutkowało niską widocznością na główne frazy kluczowe związane z działalnością firmy. Wskazaliśmy, że po wdrożeniu odpowiednich działań optymalizacyjnych i link buildingowych witryna ma szansę osiągać dobre wyniki na główne frazy kluczowe. Widzieliśmy, że mamy duże szanse ze względu na brak dużego zaangażowania stron konkurencyjnych w widoczność organiczną w Google.
Struktura & Content – SEO on-site
Podstawowym, a zarazem bardzo ważnym punktem jest optymalizacja techniczna witryny. Budowa strony była jedynie podstawowa zarówno pod względem samego wyglądu jak również rozbudowy o treści. Dlatego w pierwszej kolejności zajęliśmy się stroną główną, na której:
- “lekko” zmodyfikowaliśmy wygląd strony, aby był bardziej nowoczesny,
- zamieniliśmy istniejące treści na nowe, tworzone tak, by były nasycone wybranymi w strategii frazami kluczowymi,
- wdrożyliśmy klikalny numer telefonu w menu, aby skrócić ścieżkę użytkownika prowadzącą do kontaktu z firmą Klienta,
- dodaliśmy widget kontaktowy, który dodatkowo pełni rolę CTA (call to action).
Oprócz rozbudowy strony głównej zajęliśmy się także podstronami, dla których przygotowaliśmy ujednolicony szablon. Ta zmiana pomogła w procesie ulepszania spójnego wizualnie aspektu podstron oraz szybszego tworzenia treści.
Publikacje artykułów zewnętrznych – SEO off-site
W zakres naszego działania wchodzi oczywiście link building, czyli pozyskiwanie jakościowych linków, kierujących do witryny Klienta na wybrane słowa kluczowe. Istotne jest to, aby źródła linków przychodzących były sprawdzonymi portalami o dobrej reputacji.
Dodatkowo, aby na stronę trafiali nieprzypadkowi użytkownicy, dobieramy miejsca do cyklicznych publikacji zewnętrznych. Są to portale o zasięgu lokalnym oraz portale tematyczne:
- https://www.nowytydzien.pl/najemca-jakie-ma-prawa-a-czego-mu-nie-wolno/
- https://www.panoramalubelska.pl/wiadomosci/s/16497,co-zrobic-jezeli-najemca-nie-placi-czynszu
Dodatkowym źródłem pozyskania linków w celu poprawy parametrów witryny były m.in. np. linki z for internetowych.
Efekt współpracy w zakresie lokalnego SEO
Największym efektem działań pozycjonerskich witryny nieruchomosci-borowicz.pl okazują się być pozycje fraz kluczowych, które obecnie posiada strona internetowa. Witryna, na początku współpracy nie rankowała na żadną frazę kluczową. Obecnie, jest jednym z liderów na frazy kluczowe, które są najbardziej jakościowymi frazami wg. klienta.
widok z wyników organicznych Google na frazę „zarządzanie nieruchomościami Lublin”
Poniżej na zrzutach ekranu z narzędzia Ahrefs prezentujemy efekt przed, oraz po wykonaniu naszych działań.
wykres pokazujący liczbę linków odsyłających (Ahrefs), stan na 04.2021
wykres pokazujący liczbę linków odsyłających (Ahrefs), stan na 10.2022
Chcesz rozwinąć swój biznes? To proste!
Zacznij od umówienia się na konsultację, poznamy Twoją firmę i wspólnie określimy strategię działań. Jesteś gotowy na wzrost?
Widoczność witryny na najważniejsze frazy kluczowe
Zapewniliśmy pokrycie wszystkich wskazanych wcześniej fraz lokalnych, na które strona może wyświetlać się na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce:
Fraza kluczowa | Pozycja |
administrowanie (fraza ogólnokrajowa) | TOP10 |
zarządzanie nieruchomościami lublin | TOP2 |
obsługa księgowa nieruchomości | TOP4 |
obsługa prawna nieruchomości | TOP3 |
administrowanie najmem | TOP2 |
pośrednictwo w obrocie nieruchomościami lublin | TOP6 |
administrowanie nieruchomościami lublin | TOP5 |