Rozwój mediów społecznościowych zdecydowanie wpłynął na nasze nawyki oraz codzienne życie. Zmiany te nie ominęły także kwestii biznesowych, które w części zostały przeniesione do Internetu. Niewątpliwie największym portalem o tej tematyce jest aktualnie LinkedIn – gromadzi on ponad 810 milionów użytkowników z całego świata. Czym zatem serwis ten wzbudza zainteresowanie?
Profil na LinkedIn daje użytkownikom ogrom możliwości w zakresie rozwoju zawodowego. Wynika to z faktu, że portal skupia profesjonalistów z wielu branż, którzy mogą dzielić się wiedzą oraz nawiązywać między sobą kontakty. Platforma ta oferuje jednak o wiele więcej korzyści. Jeśli dalej nie jesteś do końca przekonany, czy powinieneś założyć konto na LinkedIn, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!
Do kogo skierowany jest portal LinkedIn?
Zastanawiasz się, dla kogo przeznaczony jest LinkedIn? Odpowiedź jest prosta – z portalu korzystać może każdy! Dzięki swojej rozległej tematyce skupia on pracowników z praktycznie każdego obszaru, dlatego też nie jest ważne, w jakiej branży działasz. Twoje doświadczenie zawodowe również nie jest istotne. Nie musisz posiadać długiego stażu, by efektywnie korzystać z tego serwisu. Co więcej, jest to także dobre miejsce dla osób, które dopiero szukają pierwszej pracy.
LinkedIn sprawdzi się również jako platforma promocyjna dla firm, które współpracują w modelu B2B. Mogą one dzięki niej m.in. komunikować się z grupą docelową oraz kreować wizerunek swojej marki. Oprócz tego portal wspiera działania sprzedażowe. Z tych względów warto, aby każde przedsiębiorstwo rozważyło założenie konta na LinkedIn.
Posiadanie profilu na LinkedIn stwarza szereg możliwości, które pomogą Ci w wielu obszarach Twojego życia zawodowego. Należy zaznaczyć, że w zależności od zaistniałych potrzeb wybrać możesz odpowiedni rodzaj konta. Warto zatem bliżej przyjrzeć się ich typom oraz funkcjom, które oferują.
Rodzaje kont
LinkedIn posiada kilka rodzajów kont, które dedykowane są dla odmiennych potrzeb. Podstawowy podział zawiera konta podstawowe oraz premium. W przypadku opcji premium istnieje możliwość wykorzystania jednego bezpłatnego miesiąca subskrypcji.
- Konto Basic założyć możesz bezpłatnie. Posiada ono jednak pewne ograniczenia w porównaniu do kont premium – m.in. nie pokazuje pełnej listy wyświetleń naszego profilu, nie umożliwia przeglądania profili innych użytkowników w trybie prywatnym, ma limitowane możliwości wyświetlania profili, a także posiada podstawowe kryteria wyszukiwania. Konto podstawowe prowadzić można zarówno jako osoba prywatna, jak i firma. Profil firmowy stworzyć można z poziomu profilu osobistego.
- Konto Premium Kariera przeznaczone jest dla osób, które poszukują pracy. Dzięki niemu mają one dostęp do bazy wiedzy LinkedIn Learning zawierającej wartościowe kursy wideo. Dodatkowo konto to umożliwia nawiązanie kontaktu z zatrudniającymi rekruterami oraz wysłanie do nich wiadomości. Użytkownik może również sprawdzić, jak wypada na tle innych kandydatów aplikujących na to samo stanowisko. Cena z subskrypcją miesięczną wynosi 99,99* zł za miesiąc.
- Konto Premium Business posiada te same funkcje co Konto Kariera, jednak dodatkowo udostępnia wiele opcji służących rozwijaniu firmy. Dzięki niemu możesz efektywnie kreować wizerunek swojej marki, a także analizować wyniki swojego przedsiębiorstwa. Cena z subskrypcją roczną wynosi 149,99* zł za miesiąc.
- Konto Premium Sales Navigator Core przeznaczone jest głównie dla handlowców oraz specjalistów sprzedaży. Posiada wszystkie funkcje Konta Business plus te wspierające działania sprzedażowe. Za pomocą tego konta będziesz w stanie śledzić ich wyniki i postępy, a także docierać do potencjalnych klientów. Dzięki niemu zyskasz także dodatkowe możliwości wyszukiwania grupy docelowej, dostęp do miniCRM oraz dodatkową skrzynkę. Należy zaznaczyć, że po ustaniu subskrypcji Twoje wiadomości znikną z konta. Cena z subskrypcją roczną wynosi 289* zł za miesiąc.
- Konto Premium Recruiter Lite jest niezwykle przydatne dla rekruterów, którzy poszukują nowych pracowników. Konto to również posiada wszystkie funkcje Konta Business, jednak kładzie nacisk na zaawansowane rozwiązania rekrutacyjne. Dzięki niemu będziesz mógł np. otrzymywać alerty o nowych kandydatach oraz kontaktować się z nimi. Cena z subskrypcją roczną wynosi 449,94* zł za miesiąc.
*Cena na aktualny dzień – może ona ulec zmianie.
Jak założyć konto na LinkedIn?
Tworzenie profilu na LinkedIn jest bardzo proste. Aby dołączyć do portalu, wystarczy wejść na stronę rejestracji, a następnie w wyznaczonych polach wpisać swój e-mail oraz hasło, a następnie resztę swoich danych. Zarejestrować się możesz również poprzez konto Google.
W kolejnych etapach rejestracji będziesz musiał podać więcej informacji. Dotyczą one m.in. Twojego kraju zamieszkania, aktualnego stanowiska czy też branży, w której działasz. Po założeniu konta rozpocząć możesz dokładniejsze uzupełnianie profilu m.in. o zdjęcie profilowe, swoje umiejętności oraz resztę dostępnych sekcji. Dodatkowo zakupić możesz, którąś ze wcześniej wspomnianych opcji kont premium.
Korzyści z posiadania profilu na LinkedIn
LinkedIn wielu osobom kojarzy się z nawiązywaniem relacji biznesowych. Nie jest to błędne myślenie, jednak portal oferuje o wiele więcej możliwości. Przy dobrym wykorzystaniu dostępnych na nim opcji będziesz w stanie rozwinąć swoją karierę oraz osiągnąć inne postawione cele biznesowe.
Korzyści płynących z prowadzenia profilu na LinkedIn jest wiele. Oprócz wyżej wspomnianego nawiązywania kontaktów serwis umożliwia prowadzenie działań sprzedażowych czy też poszukiwanie pracy poprzez zamieszczone ogłoszenia. Dodatkowo portal ten jest skarbnicą branżowej wiedzy, która udostępniana jest przez specjalistów ze swoich dziedzin.
Nawiązywanie relacji biznesowych
Podstawowym założeniem LinkedIn jest nawiązywanie kontaktów pomiędzy użytkownikami. Dzięki temu mogą oni rozwijać swoją sieć, która przynosić będzie wymierne korzyści. Nawiązane relacje biznesowe mogą dostarczyć Ci ciekawych i wartościowych publikacji, a także pomóc w rozwoju zawodowym.
Jak nawiązać kontakt na LinkedIn? Tak jak na większości portali społecznościowych wystarczy wysłać komuś zaproszenie. Dodać możesz do niego także spersonalizowaną notatkę, w której wyjaśnisz, czemu chciałbyś mieć daną osobę w swojej sieci lub też skąd się znacie. Warto rozsądnie dobierać swoje kontakty – najlepiej kierować się konkretnie określoną grupą. W ten sposób będziesz w stanie nawiązać relacje z osobami związanymi z Twoją branżą, z którymi znajdziesz wspólny język. Odradza się zatem wysyłania masowej liczby zaproszeń do losowych osób.
Prowadzenie działań sprzedażowych
Dzięki dużej liczbie użytkowników platforma LinkedIn stanowi świetne miejsce na prowadzenie działań sprzedażowych. Serwis umożliwia skuteczne dotarcie do grupy potencjalnych klientów, którzy spełniają określone przez Ciebie wymogi. Przełożyć może się to następnie na generowanie jakościowych leadów. Użytkownicy podają bowiem na swoich profilach wiele cennych informacji, na podstawie których zweryfikujesz, czy mogą być zainteresowani Twoją ofertą. Ponadto na portalu tym skontaktować się możesz z osobami decyzyjnymi wielu przedsiębiorstw.
Oprócz prowadzenia czynnych działań sprzedażowych istotne jest także zaistnienie na LinkedIn jako firma. Przyczynić się to może bowiem do wzrostu świadomości marki. Aspekt ten jest o tyle ważny, że wpływa na ogólne zaznajomienie się użytkowników z oferowanymi przez nią produktami i usługami. Czynnik ten ostatecznie przynieść może wzrost wyników sprzedaży. Warto zatem skorzystać z możliwości oferowanych przez LinkedIn i zacząć promować na nim swoje przedsiębiorstwo.
By poprawić swoje możliwości sprzedażowe, warto przyjrzeć się wskaźnikowi Social Selling Index. Pomaga on w budowaniu dobrego wizerunku oraz zwiększaniu skuteczności działań sprzedażowych.
Więcej na temat prowadzenia sprzedaży na LinkedIn przeczytasz w naszym poprzednim artykule:
Sprzedaż na LinkedIn – od czego zacząć?
LinkedIn to świetne miejsce do prowadzenia działań social sellingowych. Portal ten posiada bowiem spory potencjał w tym zakresie, jednak warto wiedzieć jak go odpowiednio wykorzystać. Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat sprzedaży społecznościowej za pomocą tej platformy, sprawdź nasz artykuł:
Czym jest social selling na LinkedIn i jak z niego korzystać?
LinkedIn – źródło branżowej wiedzy
Dzięki nawiązaniu relacji oraz zaobserwowaniu ciekawych osób dotrzeć możesz do wielu wartościowych publikacji. Posty i artykuły dostępne na LinkedIn stanowią bogate źródło branżowych informacji, ciekawostek czy też nowości. Użytkownicy dzielą się także często przydatnymi materiałami i statystykami. Pomagają sobie również wzajemnie poprzez udzielanie odpowiedzi na problematyczne pytania.
Na LinkedIn znajdziesz także wiele tematycznych grup, które dotyczą konkretnych branż. Oprócz poznania na nich nowych osób będziesz mógł uczestniczyć w ciekawych dyskusjach. Kontakt z użytkownikiem, z którym jesteś w grupie zwiększa responsywność na wiadomość prywatną. Dodatkowo uzyskać możesz na nich sporo wskazówek i informacji, które wykorzystać możesz później w swoim zawodzie.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat publikacji na LinkedIn, zapraszamy do naszego artykułu:
Dopasowane oferty pracy
LinkedIn udostępnia także ogłoszenia o pracę. W specjalnie do tego przeznaczonej zakładce Praca znajdziesz wiele różnych ofert, przygotowanych na podstawie Twojego doświadczenia, wykształcenia lub umiejętności. Istotne jest zatem odpowiednie uzupełnienie profilu, tak aby, jak najdokładniej przedstawić swoją wiedzę i kwalifikacje.
Oferty pracy na LinkedIn filtrować możesz również wedle własnych preferencji. Dzięki temu wybrać możesz konkretną lokalizację, rodzaj pracy czy też wymagany poziom doświadczenia na dane stanowisko. Dodatkowo ustawić możesz alert, który wysyłać będzie Ci powiadomienia o najnowszych ogłoszeniach spełniających Twoje wymagania. Na portalu publikowanych jest także sporo ofert stażu niewymagających bogatego doświadczenia. Konto na LinkedIn jest zatem świetną opcją nawet dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową.
Podsumowanie
LinkedIn jest aktualnie najpopularniejszym portalem społecznościowym o tematyce biznesowej. Wynikać to może m.in. z ogromu korzyści, które przynosi swoim użytkownikom. LinkedIn jest bowiem świetną platformą do nawiązywania kontaktów biznesowych z osobami, które ciężko byłoby poznać za pomocą innych mediów społecznościowych. Serwis łączy pracowników z jednej branży, a także pozwala im na wymianę specjalistycznej wiedzy. Posiadanie na nim profilu staje się też powoli standardem w wielu firmach. Mamy zatem nadzieję, że nasz artykuł zachęcił Cię do założenia konta na LinkedIn i skorzystania z oferowanych przez niego możliwości!