November 2023 Core Update – kolejna aktualizacja rdzenia Google!

 

Mamy początek nowego miesiąca, jednak Google nie daje nam odetchnąć. Firma ogłosiła listopadową aktualizację swojego głównego rdzenia! November Core Update to już czwarta tego typu aktualizacja w tym roku. Co wiemy na jej temat? Poniżej znajdziesz zbiór najważniejszych informacji.

Sprawdź, czego może dotyczyć listopadowy update Google i dowiedz się, jak zabezpieczyć swoją stronę przed ewentualnymi negatywnymi skutkami. Zachęcamy do lektury!

Co wiemy o November Core Update od Google?

Informacja na temat November Core Update udostępniona została tradycyjnie na oficjalnym profilu Google na serwisie X (Twitter). 2 listopada 2023 roku pojawił się tam następujący wpis:

Źródło: https://twitter.com/googlesearchc/status/1720156564508594524

“Wypuściliśmy dzisiaj November 2023 core update. Kiedy wdrożenie będzie kompletne, zaktualizujemy naszą listę aktualizacji rankingu w wyszukiwarce: Lista

W związku z tym opublikowaliśmy pytania i odpowiedzi dotyczące aktualizacji wyszukiwarki Google, aby przypomnieć, jak one działają: Q&A

Pełne wdrożenie tej aktualizacji zajmie około 2 tygodni (poprzednie update’y również trwały zazwyczaj około 14 dni). Co ciekawe, tym razem firma udostępniła w poście link do sekcji z pytaniami i odpowiedziami, które mają nieco rozjaśnić nam November 2023 Core Update oraz inne aktualizacje.

Google wyjaśnia w owej sekcji m.in., dlaczego kolejna aktualizacja rdzenia nastąpiła tak szybko po poprzedniej. Update z listopada obejmuje ulepszenie innego systemu rdzenia, niż w zeszłym miesiącu. Wiadomo jednak, że Google od dłuższego czasu skupia się na dostarczaniu swoim użytkownikom najlepszych i najbardziej odpowiednich wyników na ich konkretne zapytania. W związku z tym November Core Update również dotyczy zapewne tego obszaru.

Firma przyznała, że na tyle, na ile to możliwe, stara się unikać wdrażania aktualizacji w przedziale od końca listopada do połowy grudnia. Nie zawsze jest to jednak możliwe. Gdy istnieje gotowy update, który może ulepszyć wyszukiwarkę, jest on publikowany niezależnie od okresu.

Pytania i odpowiedzi na temat aktualizacji Google

Czego jeszcze możemy się dowiedzieć z Q&A od Google?

  • Listopadowa aktualizacja rdzenia Google nie jest jedyną w tym miesiącu. Google planuje rozpocząć w przyszłym tygodniu kolejną aktualizację systemu recenzji. Firma oznajmia również, że nie będzie już raczej powiadamiać o ulepszeniach w tym systemie, ponieważ będą one wprowadzane w regularnym i ciągłym tempie.

 

  • Google oznajmia, że aktualizuje swoją wyszukiwarkę nawet kilka tysięcy razy w roku. Firma nie udostępnia informacji o wszystkich tych aktualizacjach, ponieważ wiele z nich jest stosunkowo małych i obejmuje stopniowe zmiany. Użytkownicy dowiadują się zazwyczaj o update’ach, które zdaniem Google są godne uwagi.

 

  • We wpisie podkreślona została korelacja między systemami rankingowymi a aktualizacjami. Systemy rankingowe są tym, co służy do generowania wyników wyszukiwania. Istnieje wiele systemów, które wykonują różne zadania. Aktualizacje mają miejsce wtedy, gdy Google ulepsza dany system rankingowy.

 

  • Istotne aktualizacje są zazwyczaj wprowadzane oddzielnie, tak aby w przypadku wdrażania zmian właściciele witryn mogli lepiej zidentyfikować, którego systemu one dotyczą. Google przyznaje jednak, że nie zawsze jest to możliwe ze względu na sporą liczbę aktualizacji.

 

  • Google wyjaśnia także, skąd wiadomo, że wprowadzane aktualizacje poprawią wyszukiwarkę. Wszystkie możliwe zmiany poddawane są rygorystycznemu procesowi oceny, podczas którego analizowane są różne wskaźniki. Na tej podstawie firma decyduje, czy warto wdrożyć proponowaną zmianę.

Poprzednie aktualizacje

W 2023 roku Google wypuściło już 4 aktualizacje swojego głównego rdzenia:

W międzyczasie wdrożone zostały również aktualizacje w obszarze systemu przydatności treści, systemu recenzji czy systemów wykrywania spamu. Każdy update dodawany jest na bieżąco do listy statusów.

Jak twierdzi samo Google, zarówno w 2021, jak i 2022 roku udostępniono po 10 istotnych aktualizacji, więc mniej więcej tego samego można spodziewać się w 2023 roku. Oznacza to, że November 2023 Core Update oraz planowana aktualizacja systemu recenzji będą prawdopodobnie ostatnimi update’ami w tym roku.

Źródło: https://status.search.google.com/products/rGHU1u87FJnkP6W2GwMi/history

Jak dbać o swoją stronę podczas update’ów Google?

Podczas wdrażania zmian w wyszukiwarce, takich jak np. November 2023 Core Update, zauważyć możesz pewne wahania w pozycjach swojej witryny. Mogą być to zarówno spadki, jak i wzrosty w widoczności. Jak zatem przygotować swoją stronę na różnego rodzaju aktualizacje?

Google podkreśla, że twórcy, którzy pracują nad dostarczaniem przydatnych i skierowanych przede wszystkim do ludzi treści, nie muszą zazwyczaj robić nic więcej podczas aktualizacji. Systemy nagradzają treści, które niosą ze sobą realną wartość. W związku z tym osoby, które dbają o publikowany na swojej stronie content, mogą nie zauważyć żadnych zmian lub zaobserwować wzrosty w pozycjach.

Jeśli podczas konkretnej aktualizacji zauważysz spadki w ruchu na swojej witrynie, przyjrzyj się uważnie wskazówkom, które publikowane są na blogu Google. Dashboard z listą aktualizacji rankingu zawiera linki do konkretnych wpisów, które mogą być pomocne. Dzięki temu możesz zweryfikować, co warto zmienić lub nad czym musisz jeszcze popracować.

W Vilaro na bieżąco obserwujemy zmiany w algorytmie Google, tak aby reagować na zmiany w czasie rzeczywistym. Dzięki temu jesteśmy w stanie wprowadzać odpowiednie optymalizacje, które przekładają się na najwyższą jakość wsparcia. Jeśli chcesz, aby Twoja strona internetowa była zawsze dostosowana do wytycznych Google, postaw na współpracę ze specjalistami. Zwiększymy Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania, tak abyś mógł skutecznie przyciągać klientów.

Opowiedz nam o swoich celach biznesowych i potrzebach. Wspólnie zaprojektujemy strategię ukierunkowaną na rozwój Twojego biznesu:

Umów się na bezpłatną konsultację!

 

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentową firmy - tworzę różnego rodzaju teksty, a także treści na social media.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią powiem, gdzie brakuje przecinka (nawet jeśli nikt nie pytał). Znam wszystkie najnowsze trendy na TikToku i nie zawaham się ich użyć.