Artykuł generujący ruch z Google – jak go napisać?

Tworzysz artykuły, jednak generują one znikomy ruch? Chciałbyś, aby Twoje treści docierały do odpowiednich użytkowników? Jeśli Twoja odpowiedź brzmi twierdząco na chociaż jedno z tych pytań, oznacza to, że ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!

Zebraliśmy w nim dawkę najważniejszych informacji i wskazówek dotyczących przygotowywania artykułów, które pokocha zarówno Google, jak i użytkownicy. Sprawdź koniecznie, czy może nie pomijasz niektórych kroków!

Artykuły jako ważny element strategii pozycjonowania

Treści dostępne na Twojej stronie internetowej są niezwykle ważnym elementem pozycjonowania. To właśnie one wpływają na powstawanie ruchu i zwiększenie ogólnej widoczności w sieci. Dodatkowo umożliwiają przekazywanie najważniejszych informacji i budowanie trwałych relacji z klientami. Są także nieodłącznym elementem determinującym doświadczenia użytkownika.

W związku z tym prowadzenie firmowego bloga jest bardzo dobrym sposobem na generowanie ruchu na stronie. Publikowanie artykułów umożliwia poruszenie wielu różnych tematów, które są istotne dla potencjalnych klientów. Dzięki zamieszczonym w nich frazom kluczowym możesz także pozycjonować się na konkretne słowa, które wyszukiwane są przez użytkowników. Wysokiej jakości teksty wpływają również pozytywnie na konwersję. Ważne jest jednak, aby artykuły były poprawnie zoptymalizowane.

Generowanie ruchu za pomocą artykułu – wskazówki

W Internecie publikowanych jest codziennie tysiące treści. W związku z tym wyróżnienie się na ich tle może być niekiedy problematyczne. Użytkownicy posiadają bowiem określone wymagania i oczekiwania. To jednak nie wszystko – teksty spełniać muszą również kryteria wyznaczone przez roboty wyszukiwarki.

Generowanie ruchu za pomocą artykułu jest zatem możliwe, jeśli przy jego projektowaniu pamiętać będziesz zarówno o potrzebach odbiorców, jak i wymaganiach Google. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka najważniejszych wskazówek, dzięki którym Twoje treści docierać będą do odpowiednich użytkowników. Zachęcamy do zapoznania się z nimi poniżej!

Ustal, dla kogo piszesz

Artykuł generujący ruch z Google, wymaga przede wszystkim określenia jego docelowych odbiorców. Dlaczego jest to tak ważne? Znajomość swojej buyer persony wpływa znacząco na skuteczność i efektywność przygotowanego przekazu. Zastanów się zatem:

  • Kim jest Twój potencjalny klient? 
  • Co go wyróżnia? 
  • Czym się interesuje?
  • Jakie tematy go zaciekawią? 
  • Jakich informacji poszukuje?

Określenie powyższych czynników ułatwi Ci generowanie pomysłów na tematy artykułów oraz przygotowanie samej ich treści. Pamiętać musisz bowiem, że w zależności od tego, do kogo piszesz, różnić powinien się styl tekstu czy używany w nim ton. Elementem różnicującym Twoją docelową grupę może być np. płeć, wiek, wykonywany zawód, a nawet miejsce zamieszkania.

Zastanów się również, w jakim stopniu Twój docelowy odbiorca jest zaznajomiony z daną tematyką. Czy możesz pozwolić sobie na użycie bardziej specjalistycznych słów, czy może lepiej pozostać przy prostszym języku? Musisz zrozumieć potrzeby i wymagania swoich potencjalnych klientów – w ten sposób upewnisz się, że Twój komunikat jest dla nich jasny i logiczny.

Warto zatem poświęcić chwilę na dokładne określenie grupy osób, do których dotrzeć mają Twoje artykuły. Ma to bowiem kluczowe znaczenie w kontekście odpowiedniego przyjęcia przez nich treści. Jeśli tekst będzie niepoprawnie dopasowany do oczekiwań użytkownika, szybko odpuści on sobie jego czytanie.

Określ temat pod swoją grupę docelową

Gdy wiesz już, kim są Twoi docelowi odbiorcy, rozpocząć możesz proces generowania pomysłów na tematy artykułów. Przygotowane publikacje powinny przede wszystkim odpowiadać na problemy czy wątpliwości, które posiadać mogą użytkownicy. Krótko mówiąc – nieść muszą ze sobą jakąś wartość.

Skąd jednak czerpać inspiracje na tematy? Jednym ze sposobów jest po prostu rozmowa ze swoimi klientami. Zapytać możesz:

  • Jakie kwestie są dla nich problematyczne?
  • W jaki sposób Twoje usługi/produkty ułatwiają im funkcjonowanie?
  • Jakich informacji im brakuje?

W ten sposób będziesz w stanie pomyśleć o konkretnych tematach, które warto szerzej omówić. Dodatkowo upewnisz się, że dane zagadnienia rzeczywiście będą przydatne dla Twoich docelowych odbiorców.

Przeanalizować możesz również artykuły publikowane przez Twoją konkurencję. Sprawdź, jakie treści wyświetlane są na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Oczywiście nie kopiuj pomysłów w sposób dosłowny. Możesz się nimi zainspirować, jednak pamiętaj o oryginalności tekstu i jego rzeczywistej wartości.

Ciekawe pomysły na tytuły artykułów znajdziesz także dzięki specjalnym narzędziom. Jednym z nich jest Answer The Public, które jest dodatkowo częściowo darmowe. Po wpisaniu w wybranym języku konkretnej frazy wyświetlone zostaną związane z nią zapytania wyszukiwane przez użytkowników. Dzięki temu jesteś w stanie sprawdzić, jakich informacji poszukują internauci.

Wybierz frazy kluczowe

Jeśli chcesz, aby Twoje artykuły były widoczne w wyszukiwarce Google, pamiętać musisz o dobraniu odpowiednich słów kluczowych. Dzięki temu Twoje publikacje będą mogły zajmować pozycje na konkretne wyszukiwania użytkowników.

definicja fraz kluczowych

Po wybraniu tematu swojego artykułu przeprowadzić możesz analizę słów kluczowych. Na początku sporządź listę potencjalnych fraz, które są ściśle związane z omawianym zagadnieniem. Następnie skorzystać możesz z darmowego narzędzia, jakim jest Planer słów kluczowych od Google Ads. Narzędzie to umożliwia sprawdzenie popularności konkretnych słów oraz ich sezonowości.

Po przeanalizowaniu wybranych fraz będziesz w stanie wybrać te, które najlepiej pasują do Twojego artykułu. Pamiętaj, aby nie stawiać jedynie na frazy z największą średnią miesięczną liczbą wyszukiwań. Warto wykorzystywać również te z nieco mniejszą konkurencyjnością. Frazy kluczowe z długim ogonem, które również są wyszukiwane przez pewną część użytkowników, są dla Ciebie szansą na zajmowanie wyższych miejsc w wyszukiwarce.

Wybrane słowa kluczowe w artykule powinny być również odpowiednio rozmieszczone. Warto umieszczać je w tytule, nagłówkach, znacznikach meta, jak i samej treści. Należy jednak zaznaczyć, że zbytnie nadużywanie fraz może brzmieć sztucznie i odpychająco. Warto używać również ich synonimów. Zachowaj balans i naturalność – w końcu to ludzie, a nie roboty, będą docelowymi odbiorcami Twoich artykułów.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat analizy słów kluczowych, zachęcamy do zapoznania się z naszym poprzednim artykułem:

Jak przeprowadzić kompletną analizę słów kluczowych?

 

Zadbaj o odpowiedni wygląd artykułu

Sama treść artykułu to nie wszystko. Aktualnie użytkownicy w głównej mierze patrzą na aspekty wizualne. Zadbać musisz zatem o odpowiedni wygląd Twoich treści, który opatrzony powinien być dodatkowo grafikami i innymi elementami przykuwającymi uwagę. Co więcej, prawidłowy układ artykułu ma znaczenie w kontekście pozycjonowania.

Artykuł powinien być łatwy do czytania i przyswajania, dlatego warto zadbać o odpowiedni układ tekstu. Aby treści były jak najbardziej przystępne, podziel je na konkretne nagłówki. Zbyt długie akapity są “męczące”. Użytkownik szuka informacji pobieżnie, dlatego też tak ważne jest przygotowanie odpowiedniej struktury tekstu.

Poprawnie sporządzone nagłówki, pogrubienia i wypunktowania znacząco pomogą odbiorcom nawigować po Twoim artykule. Prawidłowo zastosowania ich hierarchia ułatwia również pracę robotom Google i pozytywnie wpływa na jakość artykułu.

Publikowane treści warto także urozmaicać różnego rodzaju grafikami. Mogą one stanowić doskonałe uzupełnienie omawianego tematu. Co więcej, wszelkie dodatkowe elementy nadają artykułowi lekkości i zachęcają użytkownika do dalszego czytania. Jeśli jesteś w stanie, twórz autorskie infografiki – zwiększą one wartość i merytorykę Twojego artykułu.

Zdjęcia i grafiki muszą być jednak odpowiednio zoptymalizowane. Zadbaj o ich wagę i rozmiar – im są one większe, tym bardziej wydłużony zostanie czas ładowania się strony. Warto wypełnić również atrybut alt, który jest istotny z punktu widzenia robotów Google.

Optymalizacja treści pod wyszukiwarkę

Użyłeś już odpowiednich fraz kluczowych i zadbałeś o strukturę swojego tekstu? To jednak jeszcze nie koniec optymalizacji Twoich treści. By artykuł zajmował najwyższe pozycje w wyszukiwarce, skupić musisz się jeszcze na kilku innych elementach.

Istotną kwestią jest linkowanie – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. W artykułach umieścić możesz linki do powiązanych tematycznie treści, które dostępne są na Twojej stronie. Dzięki temu użytkownik będzie w stanie zagłębiać się w kolejne treści i nawigować w prosty sposób po witrynie.

Z kolei linki zewnętrzne, prowadzące do Twojego artykułu, zwiększyć mogą wiarygodność Twojej strony. Pozyskiwać je można na kilka różnych sposobów. Do najprostszych z nich zalicza się po prostu publikowanie jakościowych i merytorycznych treści. W ten sposób użytkownicy bądź inni twórcy mogą chcieć podzielić się Twoimi artykułami.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat link buildingu i jego zalet, zachęcamy do zapoznania się z naszym poprzednim artykułem na ten temat:

Czym jest link building i dlaczego jest ważny dla Twojej strony?

 

Pamiętaj również o uzupełnieniu meta znaczników – meta title i meta description. To właśnie one mogą zachęcić użytkownika do wejścia na Twoją stronę internetową. Zadbaj o ich odpowiednią długość i zawartość. Meta title może być po prostu tytułem Twojego artykułu. Z kolei w meta description w zwięzły sposób opisz, czego dotyczy wpis i dlaczego warto go sprawdzić.

Ważną kwestią jest oczywiście również pełna poprawność ortograficzna i stylistyczna tekstu. Treści wysokiej jakości są doceniane przez Google – zadbaj zatem o ich merytorykę i rzeczywistą wartość dla użytkownika. W ten sposób będziesz mógł cieszyć się wyższą pozycją i ruchem z wyszukiwarki.

Podsumowanie

Pamiętaj, że tworzenie artykułu, który będzie generował ruch z Google, wymaga nieco czasu i wysiłku. Skupić należy się bowiem na kilku istotnych aspektach, które wpływają na jakość treści i ich odpowiednią optymalizację. Jeśli jednak zadbasz o przedstawione przez nas elementy, będziesz mieć dużą szansę, że opublikowany przez Ciebie artykuł osiągnie wysoką widoczność i pozyska wartościowy ruch.

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentową firmy - tworzę różnego rodzaju teksty, a także treści na social media.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią powiem, gdzie brakuje przecinka (nawet jeśli nikt nie pytał). Znam wszystkie najnowsze trendy na TikToku i nie zawaham się ich użyć.