Brak sprzedaży w sklepie internetowym – jak rozwiązać ten problem?

Prowadzisz sklep internetowy, wkładasz w niego wiele wysiłku i starań, a mimo to… sprzedaży brak. Brzmi znajomo? Przychodzimy z pomocą!

W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, w jaki sposób możesz rozwiązać problem braku sprzedaży w swoim sklepie internetowym. Proponujemy również nasze sprawdzone rozwiązania, dzięki którym będzie on w stanie pozyskiwać wartościowy ruch, przekładający się na faktyczne zyski. Zapraszamy do lektury!

Dlaczego mój sklep internetowy nie sprzedaje?

Gdy prowadzisz sklep internetowy, oczekujesz, że będzie on generował określone przychody. Jednak może zdarzyć się sytuacja, w której nie jesteś w stanie osiągać zadowalających wyników sprzedażowych. W tym przypadku powinieneś wziąć pod uwagę kilka możliwych przyczyn:

  • Konkurencja – jeśli w Twojej branży istnieje spora konkurencja, Twój sklep może mieć trudności z przyciągnięciem do siebie klientów.

 

  • Słaby design i brak intuicyjnego interfejsu użytkownika – jeśli strona sklepu internetowego jest trudna w nawigacji i nie wygląda atrakcyjnie, to klienci mogą zrezygnować z zakupów i wybrać inny sklep.

 

  • Mało zachęcające zdjęcia i złe opisy produktów  – zdjęcia i opisy produktów są jednymi z najważniejszych elementów sklepu internetowego. Jeśli są one słabej jakości lub nie przedstawiają zalet produktu, to klienci mogą zrezygnować z zakupów.

 

  • Wysokie ceny – jeśli ceny twoich produktów są zbyt wysokie w porównaniu do konkurencji, to klienci mogą wybrać inny sklep, który oferuje niższe ceny.

 

  • Niezadowalająca obsługa klienta – jeśli klienci mają problemy z zakupami i nie otrzymują pomocy lub odpowiedzi na swoje pytania, to mogą poczuć się nieusatysfakcjonowani i opuścić stronę.

 

  • Brak zainteresowania produktami – być może popyt na oferowane przez Ciebie produkty jest zbyt mały lub kierujesz je do niewłaściwej grupy odbiorców.

Przeanalizowałeś powyższe czynniki i czujesz, że to nie w nich leży problem? Dalej zastanawiasz się, dlaczego Twój sklep internetowy nie sprzedaje? Odpowiedzią na to pytanie może być słaba widoczność strony internetowej w wyszukiwarce.

Dlaczego jest to tak istotne? Widoczność strony internetowej sklepu jest bezpośrednio powiązana z jego zyskami. Jeśli po wpisaniu konkretnych fraz Twoja witryna nie pojawia się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania, nie jest w stanie dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów. Przekłada się to następnie na mały ruch, który skutkuje niezadowalającym poziomem sprzedaży.

Pamiętaj, nie wszystko jeszcze stracone. Dzięki podjęciu odpowiednich kroków jesteś w stanie poprawić widoczność swojego sklepu w sieci, która faktycznie przełoży się na sprzedaż. W dalszej części artykułu przedstawiamy, z jakich rozwiązań warto skorzystać.

Sposoby na rozwiązanie problemu braku sprzedaży w sklepie online

Brak sprzedaży w sklepie internetowym może być prawdziwym utrapieniem dla właścicieli oraz marketing managerów. Jeśli strona posiada słabą widoczność, to pomimo wdrożenia różnych strategii sprzedażowych czy oferowania ciekawych promocji, sklep dalej może nie przynosić oczekiwanych zysków.

Istnieje jednak kilka skutecznych rozwiązań tego problemu, które powinieneś wziąć pod uwagę. Zalicza się do nich m.in. optymalizację SEO, reklamy Google Ads oraz działania SEM.

Skuteczna optymalizacja SEO dla sklepu internetowego

Optymalizacja pod kątem SEO (Search Engine Optimization) jest jednym z kluczowych czynników wpływających na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym. Dlaczego? Ponieważ to głównie dzięki organicznym wynikom wyszukiwania jesteś w stanie dotrzeć do swoich potencjalnych klientów.

Jak SEO wpływa na wzrost sprzedaży w sklepie online? Kilka przykładów:

  • Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania zwiększa widoczność sklepu, co prowadzi do zwiększenia liczby kliknięć i wejść na stronę.

 

  • Gdy strona internetowa jest zoptymalizowana pod kątem SEO, jest bardziej czytelna dla wyszukiwarek, które są w stanie lepiej indeksować dostępne na niej treści.

 

  • Poprawnie zoptymalizowana strona jest w stanie przyciągnąć bardziej skoncentrowaną grupę potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani konkretnymi produktami.

 

  • Sklep internetowy, który zajmuje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, jest postrzegany jako bardziej wiarygodny i profesjonalny, co z kolei wpływa na zaufanie klientów do marki.

Krótko mówiąc, optymalizacja SEO pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb użytkowników przy jednoczesnym uwzględnieniu wymagań wyszukiwarek. Dzięki temu strona internetowa postrzegana jest jako jakościowa zarówno przez potencjalnych klientów, jak i roboty wyszukiwarki internetowej.

Pozycjonowanie strony jest zatem jednym z podstawowych rozwiązań, z których powinieneś skorzystać w przypadku pojawienia się problemu niezadowalającej sprzedaży w Twoim sklepie internetowym.

Jak wykorzystać reklamy Google Ads do zwiększenia sprzedaży

Reklamy Google Ads to kolejne skuteczne narzędzie, które pomoże Ci w zwiększeniu sprzedaży w sklepie online. Dzięki temu rozwiązaniu możesz w szybki sposób dotrzeć do użytkowników, którzy w danym momencie szukają oferowanych przez Ciebie produktów lub usług.

W systemie Google Ads istnieje wiele opcji targetowania, które pozwalają na precyzyjne określenie grupy docelowej, np. na podstawie lokalizacji, wieku, płci, zainteresowań czy zachowań online. W ten sposób jesteś w stanie dokładnie określić, kim jest Twój docelowy odbiorca – a prościej mówiąc, komu Twoja reklama powinna się wyświetlać.

Dodatkowo każda kampania posiada swój cel – spośród kilku opcji wybrać można właśnie zwiększenie sprzedaży. W ten sposób będziesz mieć pewność, że Twoja reklama nastawiona będzie na konkretny typ konwersji.

Jedną z głównych zalet kampanii Google Ads jest ich stosunkowo szybkie działanie. Reklamy te wyświetlane są niemalże od razu po ich uruchomieniu. W związku z tym nie musisz długo czekać na pojawienie się pierwszych efektów.

Inną zaletą reklam Google Ads jest to, że możesz płacić tylko za ich kliknięcia (PPC – Pay Per Click) lub wyświetlenia. Pozwala to na precyzyjne kontrolowanie kosztów kampanii. Dzięki temu jesteś w stanie dostosować wydatki reklamowe do swoich możliwości finansowych, jednocześnie osiągając zwrot z inwestycji.

Jeśli szukasz sprawdzonej formy reklamy w internecie, która wzmocni Twoją strategię sprzedażową, powinieneś rozważyć wdrożenie reklam Google Ads.

A może działania SEM?

Pamiętaj, nie musisz ograniczać się tylko do jednej formy promocji w sieci. Dobrą opcją są również działania SEM (Search Engine Marketing). W kompleksowy sposób łączą one opisane powyżej metody – optymalizację SEO oraz reklamy PPC (czyli np. reklamy Google Ads).

Jest to rozwiązanie, które wykorzystuje synergię obu podejść do marketingu internetowego. Dzięki temu jesteś w stanie, ze stosunkowo niewielkim nakładem finansowym, dotrzeć do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów.

Co więcej, łącząc strategię pozycjonowania SEO z kampanią płatnych reklam, znacznie skrócisz czas potrzebny do osiągnięcia postawionego przez Ciebie celu – w tym przypadku wzrostu sprzedaży w sklepie internetowym.

Wzrost sprzedaży w sklepie internetowym z pomocą doświadczonej agencji marketingowej

Dlaczego warto skorzystać z pomocy agencji marketingowej? Współpraca ze specjalistami w dziedzinie marketingu internetowego może być kluczem do sukcesu w e-commerce. By wdrażane zmiany i działania przynosiły realne efekty, niezbędna jest bowiem fachowa wiedza i umiejętności. Współpraca z agencją pozwoli Ci także zaoszczędzić sporo czasu, który przeznaczyć możesz na zadbanie o inne ważne kwestie związane z Twoją firmą.

 

Dlaczego SEO?

 

Dlaczego Google Ads?

 

Nie jesteś do końca przekonany?  Sprawdź efekty współpracy z jednym z biznesów e-commerce:

ROAS powyżej 1300% z Google Ads w sklepie z branży dziecięcej we Francji

 

Czy ta dodatkowa inwestycja rzeczywiście się opłaca?

Być może zastanawiasz się, czy takie dodatkowe obciążenie Twoich wydatków będzie opłacalne. Rozumiemy Twoje obawy – w związku z tym na samym początku oferujemy bezpłatną analizę kondycji Twojej strony pod kątem SEO oraz bezpłatną analizę konta reklamowego Google Ads. Dzięki temu nie musisz podpisywać żadnych umów “w ciemno”.

 

Skorzystaj z bezpłatnej analizy i wyceny!

 

Nie trać czasu i wykorzystaj potencjał swojego biznesu w internecie – z chęcią Ci w tym pomożemy!

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentową firmy - tworzę różnego rodzaju teksty, a także treści na social media.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią powiem, gdzie brakuje przecinka (nawet jeśli nikt nie pytał). Znam wszystkie najnowsze trendy na TikToku i nie zawaham się ich użyć.