Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym za pomocą SEO?

Prowadzisz sklep internetowy, jednak nie jesteś zadowolony z poziomu sprzedaży? Chciałbyś skutecznie docierać do szerokiej grupy swoich potencjalnych klientów, jednak nie do końca wiesz jak? W takim razie przychodzimy z pomocą!

Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, w jaki sposób optymalizacja SEO może poprawić Twoje wyniki sprzedażowe. Omówimy w nim również najważniejsze elementy strategii pozycjonowania dla sklepów internetowych. Zaczynajmy!

Problem braku sprzedaży w sklepie online

Brak sprzedaży w sklepie internetowym jest poważnym problemem dla przedsiębiorcy, który zainwestował sporo czasu i pieniędzy w stworzenie swojego biznesu. W naszym poprzednim artykule przedstawiliśmy kilka możliwych rozwiązań tego problemu. Dzisiaj chcemy się szczególnie skupić na jednym z nich – jest nim pozycjonowanie stron internetowych (SEO).

Pamiętaj, że bez odpowiedniej liczby odwiedzających, nawet najlepiej zaprojektowany sklep internetowy nie będzie w stanie przynosić zysków. Często zdarza się jednak, że witryna generuje dużo ruchu, ale nie prowadzi on do sprzedaży. Może to być spowodowane nieodpowiednią jego jakością – osoby, które trafiają na stronę, nie są zainteresowane produktem lub nie są gotowe na zakup.

Skuteczne docieranie do szerokiej grupy potencjalnych klientów, którzy aktywnie poszukują oferowanych przez Twój sklep produktów, możliwe jest właśnie dzięki pozycjonowaniu – czyli optymalizacji witryny internetowej w celu poprawy jej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jak pozycjonowanie sklepu wpływa na poziom sprzedaży?

Pozycjonowanie sklepu internetowego ma ogromny wpływ na jego poziom sprzedaży. Im wyżej sklep znajduje się w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe, tym większa szansa, że użytkownik wejdzie na jego stronę, a w konsekwencji, dokona zakupu.

Pamiętaj, że osoby, które korzystają z wyszukiwarek internetowych, mają konkretny cel i poszukują określonych produktów lub usług. Dlatego też, jeśli sklep internetowy jest dobrze zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek, przyciągnie najbardziej zainteresowane osoby, które poszukują oferowanych przez Ciebie rozwiązań.

Ponadto dobra widoczność w sieci może wpłynąć pozytywie na postrzeganie marki przez klientów. Użytkownicy zazwyczaj uważają, że strony wysoko pozycjonowane w wynikach wyszukiwania są bardziej wiarygodne i wartościowe. Dlatego, kiedy sklep wyświetla się wysoko, może zwiększyć zaufanie klientów i poprawić ich zdolność do podejmowania decyzji zakupowych.

Najważniejsze elementy strategii SEO dla e-commerce

Na skuteczność pozycjonowania sklepu internetowego składa się kilka głównych elementów. Zalicza się do nich m.in.:

 

  • Analiza słów kluczowych – słowa kluczowe są jednym z najważniejszych elementów strategii SEO dla e-commerce. To właśnie dzięki odpowiednio dobranym frazom Twój sklep jest w stanie wyświetlać się na wyższych pozycjach w wynikach organicznych. Przełożyć może się to następnie na jakościowy ruch, który generować będzie sprzedaż.

 

  • Optymalizacja techniczna witryny – optymalizacja techniczna jest niezbędna do zwiększenia widoczności sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania. Dzięki niej witryna jest dostosowana do algorytmów wyszukiwarki, które decydują o kolejności wyświetlania się użytkownikom poszczególnych wyników. Dodatkowo sklep, który jest łatwy w nawigacji, ma intuicyjny układ oraz szybko się ładuje, jest atrakcyjny dla potencjalnych klientów i przekonuje ich do zakupów.

 

  • Optymalizacja treści witryny – optymalizacja treści sklepu pod kątem SEO może wpłynąć pozytywnie na poziom sprzedaży poprzez zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu potencjalni klienci będą mieli większą szansę na znalezienie Twojego sklepu w internecie. Dodatkowo treści zoptymalizowane pod kątem SEO są zazwyczaj bardziej wartościowe i czytelne dla użytkowników, co zwiększa ich  zaangażowanie i skłonność do dokonywania zakupów.

 

  • Struktura linków wewnętrznych i zewnętrznych
    • Linki wewnętrzne ułatwiają nawigację po stronie i pozwalają na szybsze znalezienie potrzebnych informacji, produktów czy usług. Zwiększa to skłonność użytkowników do dokonania zakupów. Dodatkowo linki wewnętrzne pomagają zachować logiczną strukturę witryny, która również jest brana pod uwagę przez rankingi wyszukiwarek.
    • Linki zewnętrzne (backlinki) pozwalają na budowanie autorytetu witryny, który także wpływa na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Linki zewnętrzne związane z renomowanymi lub tematycznie powiązanymi ze sklepem stronami, mogą również przyciągnąć zainteresowanych użytkowników, którzy poszukują oferowanych przez Ciebie rozwiązań.

 

Co jeszcze oferuje Vilaro?

W Vilaro nie oferujemy tylko i wyłącznie podstawowego zakresu SEO. Jako doświadczeni specjaliści w tematyce stron internetowych wiemy również, co będzie dla Twojego sklepu przydatne pod kątem UX (User Experience) i ogólnego odbioru przez użytkowników.

Możesz być pewny, że podczas współpracy z nami dostaniesz także rekomendacje dotyczące tego, co można poprawić, aby sklep był bardziej przystępny dla użytkownika i żeby ten stał się docelowo Twoim klientem.

Po jakim czasie widać efekty?

Pozycjonowanie sklepu internetowego, tak jak każdej innej strony, wymaga cierpliwości. Nie jest to bowiem proces, który przynosi natychmiastowe efekty. Na czas ich pojawienia się wpływa wiele indywidualnych czynników, w tym m.in.:

  • konkurencyjność rynku, na którym działa sklep;
  • wielkość witryny;
  • jakość i ilość istniejącego już contentu;
  • zakres zaplanowanych działań optymalizacyjnych;
  • budżet i czas, który poświęcony jest na pozycjonowanie.

 

Pamiętaj, aby osiągnąć oczekiwane efekty w pozycjonowaniu sklepu internetowego, a następnie utrzymać jego wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, konieczna jest regularna praca. Dlatego też optymalizacja witryny i budowanie jakościowej sieci linków prowadzących do niej powinno być prowadzone przez dłuższy czas.

Dlaczego warto pozycjonować sklep z pomocą agencji marketingowej?

Regularna praca to jeszcze nie wszystko – w procesie SEO niezbędna jest także odpowiednia wiedza oraz umiejętności. Nieprzemyślane pozycjonowanie może często skutkować zmarnowaniem czasu oraz energii. Jeśli chcesz tego uniknąć, zastanów się nad podjęciem współpracy ze specjalistami.

Agencja marketingowa Vilaro od lat zajmuje się rozwiązaniami marketingowymi opartymi na platformie Google. Pomagamy przedsiębiorcom wykorzystać w pełni potencjał ich biznesu online – z chęcią pomożemy też Tobie! Gdy poznamy bliżej Twoją firmę, będziemy w stanie zaoferować Ci kompleksową strategię budowania jej widoczności w sieci.

Dlaczego warto z nami współpracować? Wyróżnia nas m.in.:

  • stawianie na konkrety – zaproponujemy Ci tylko takie usługi, które faktycznie sprawdzą się w Twoim przypadku;
  • wieloletnie doświadczenie w branży e-commerce, również na wielu rynkach zagranicznych;
  • indywidualne podejście do Twoich potrzeb i wyzwań biznesowych;
  • pełna transparentność działań oparta na stałej komunikacji i comiesięcznych raportach;
  • umowa z krótkim okresem wypowiedzenia.

Bezpłatna analiza kondycji witryny pod kątem SEO

Na sam początek chcemy zaproponować Ci bezpłatną analizę kondycji Twojego sklepu pod kątem SEO.

Skorzystaj z bezpłatnej analizy i wyceny!

Dzięki niej dowiesz się więcej na temat widoczności swojego sklepu w sieci oraz generowanego przez niego ruchu. Przygotujemy również nasze wytyczne do wdrożenia niezbędnych optymalizacji – czyli tego, co możemy zrobić, aby Twój sklep osiągał lepsze wyniki.

Nie trać okazji i wykorzystaj potencjał swojego biznesu w internecie!

Agata Witek

Agata Witek

Content Specialist w Vilaro

Dbam o strategię contentową firmy - tworzę różnego rodzaju teksty, a także treści na social media.
Napiszę artykuł, przygotuję grafikę i z chęcią powiem, gdzie brakuje przecinka (nawet jeśli nikt nie pytał). Znam wszystkie najnowsze trendy na TikToku i nie zawaham się ich użyć.